söndag 7 september 2008

Lustfyllt med bloggvän

Hej goa vänner! Idag blir det inte nåt sånt där mastodont-inlägg så man får scroll-träningsvärk i fingrarna :) Utan idag blir det ett mer hanterbart inlägg *hihi*
Igår var jag med goa MarieLustfyllt...och åhhh, nu har jag ett nytt drömställe att drömma om..en jättego tjej, Lena har en jättefin butik i Småländska Habo..fantastiskt vackert! Åk dit!
Marie och jag, som båda är lite strut-tokiga, överraskade varann med att ge varann hemma-pysslade strutar..Denna fick jag..en jättefin lavendelfylld strut! Tack igen Marie för en fin utflykt!

Här ligger min fina strut, på en duk jag köpte på Lustfyllt...

..med spetskant, grovt snöre och en fin madonnamedaljong, precis som jag gillar :)

..och en av sommarens sista New Dawn-rosor..inplockad idag.
Jag köpte ett par saker till hos Lena, bla en fin kedja, men det får jag visa en annan gång.
Nu till något helt annat..Jag måse erkänna att jag inte hinner med min blogg..eller rättare sagt.. jag hinner att lägga ut inlägg..i den takt jag känner för..och jag hinner titta på andra bloggar...men jag hinner inte svara på alla kommentarer..och jag känner att jag missar att lägga in "tack-inlägg" för awarder *skäms väldigt*..och då funderar jag på om jag bara skall ha en sluten blogg, för några..eller hur jag skall göra... Jag vet att flera andra har lite samma funderingar. Jag vill ju gärna fortsätta som det är nu, men skäms så att jag inte hinner med alla. Jag är rädd att någon blir ledsen och känner sig glömd..Men ni skall veta att jag tänker på er alla, och lus-läser glatt alla kommentarer och blir så rörd och glad för att ni bryr er om mig! Så jag vill skicka en jättestor KRAM till er alla och säga att jag hoppas Du förstår om jag inte svarar just på Din kommentar...
Mia

89 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Så vacker strut och ros! Underbar färg på rosen.

Du behöver absolut inte känna så! Bloggen är ju din och man ska inte ställa massa krav på sig själv.
Lämna kommentarer när du själv känner och hinner. Man måste ju inte skriva nåt varje dag hos alla.
Din blogg är en av de bästa tycker jag, och jag vill gärna fortsätta följa den.
Önskar dig en härlig söndag! Kram Marie
PS. Om du vill vara med så har jag en liten utlottning hos mig... men känn nu inte att du måste klicka dig dit.. .:) Hoppas du förstår vada jag menar...

Solsjö - Under en vind sa...

Vännen!

Det där inlägget skulle jag kunna kopiera och lägga ut på min blogg! Känner precis likadant! Man vill inte såra någon, men hinner inte med....det dyker ju upp nya bloggar bland kommentarerna på varje inlägg man gör.....
Jag hoppas att du fortsätter som du gör, men att vi tillsammans kan sänka våra krav på att kommentera....Katarina Lilla Ugglebo skrev till mig att de sanna bloggvännerna finns kvar även då man inte hinner kommentera lika flitigt och ibland kan det ju räcka att man skriver ett hej! Visst är det sant? Men att åta sig att skriva hos alla är en omöjlighet i längden....det går bara en kort period....

Vilken mysig utflykt ni varit på! Jag har fortfarande inte kommit dit...Men nån gång blir det förhoppningsvis....

Ha en mysig söndag! Kramis till dig!

Hem och Lycka sa...

Säger som tidigare gjort, tycker inte du ska ha dåligt samvete - det är många av oss som inte hinner med så mycket som man vill.

Vacker strut! kram

Stämningsfullt sa...

Hej!
vilken rolig utflykt ni var på ! Jättefin strut!!
Vet du? Jag tror att det är jättemånga som skulle tycka att det var så tråkigt om de inte kunde läsa din blogg!
Om jag kommenterar här så gör jag det för att jag vill - inte för att jag förväntar mig en kommentar tillbaka :)
I slutändan så är det du som avgör men jag tycker inte att du ska ändra något för att du tror att folk är besvikna....Det tror jag verkligen inte att de är :)
Stor kram!

Karin sa...

Hej Mia! Jag håller med Marie, som uttryckte sig så bra. Du bjuder alltid på så mycket inspiration och med en sluten blogg är det begränsat hur många som kan läsa, vilket gör att massor av folk skulle missa allt du har att erbjuda. Kommentera så mycket som du själv önskar och har tid med. Det är förvisso jättetrevligt med den kontakt som kommentarerna möjliggör men det får aldrig bli en press. Ibland har man mer tid och ibland mindre, självklart märks det på bloggandet (vare sig man vill det eller ej).

Det låter som om ni hade en härlig dag igår! Struten var verkligen ljuvlig och jag ser fram emot att se dina inköp från Lustfyllt. Ha nu en riktigt skön söndag! Kram Karin

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Vilken härlig utflykt ni gjort! Struten är så vacker och rosen är underbar!!
Du miagumman, inte får du känna så!! Men jag kan förstå. Tiden är viktig i sammanhanget! Känner själv att jag lägger mer energi på att kika runt och kommentera än att göra egna inlägg, är dessutom dålig på att kolla in nya. Men du som har en så fin och populär blogg med så många kommentarer kan omöjligt hinna med allt. Hoppas du har kvar den öppna bloggen och sänker kraven på dig själv. Många kramar, ha en skön söndag!
nina
ps. håller med när det gäller filmerna, men lägger gärna till Heartbreak Hotel ;)

Catharina Maria sa...

I love your blog with his beautiful pages and pictures very much !!
And also your country !
Rini - the Netherlands

Lilla huset på prärien sa...

Hej Mia, jag blir avundsjuk på er lilla tripp. Skulle också vilja åka dit! Kanske på vägen upp till Dalarna nästa sommar ;)

Känn inte dåligt samvete över kommentarerna! De kan ju bränna ut en totalt. Svara på de kommentarerna som du tycker du behöver svara på eller vill svara på. Sen får det räcka tycker jag.

Du skriver så fint och det är så roligt att läsa varje gång det kommer någonting nytt. Ska du ha en sluten blogg måste du bjuda in mig! Men jag tycker nog det vore synd...

Kram Jenny

Anonym sa...

hejsan! nej..vad tråkigt om du gör en sluten blogg!!!jag gillar din blogg och följer den då och då...du har så fint!! och du tar så fina bilder! hoppas du lämnar den öppen. hälsningar från Norrbotten

kram nilla

Lotta sa...

Hej,
får jag välja mellan kommentar eller blogg, så väljer jag att jag fortfarnade får lov att kika in och hämta inspiration. Tror mest att det är du som känner att du vill hinna med allt och alla, men de flesta förstår att man omöjligt kan hinna med. Visst blir man glad när någon kommenterar något, men det blir inte roligt om någon mår dåligt av att man måste.
Hoppas du förstod mitt svammel :)
Ha en bra dag.
hälsn. Lotta

rosenskära sa...

Håller helt med någon av de föregående kommentarerna. Man ger inte bara om man väntar sig att få något tillbaka, så måste det ju fungera. Det är ju så många som läser din blogg så du måste ju kunna välja om och vilka du vill höra av dig särskilt till.

Vi måste alla prioritera. Bloggandetr måste få vara något som är roligt och utan tvång!

/Lena

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Inte ska du ha dåligt samvete inte!!! Ibland finns helt enkelt inte tiden så är det bara!

Tack för att vi får njuta av alla fina bilder på dina underbara ting! Sagolikt!

Ha den bästa av söndagar - utan stress ;)

Kram Jes ♥

Emma sa...

Tror verkligen inte du behöver känna så. alla förstår att man har ett liv oxå utan för bloggen:)

tycker du ska fortsätta som du gör.
Kram Emma

Emma sa...

Hmmmmm... lite vimmsig... skulle ju sägga JÄTTEFIN strut oxå.
Kram Emma

Lisas torp sa...

Vilken jättevacker blogg du har! Mycket inspirerande bilder och tankar!
Jag har bara suttit här och njutit!
Lisa

Anonym sa...

Hej! Vill bara tipsa om min sida som snart öppnar upp, närmare bestämt den 20 september. Gratis prylar i form av biobiljetter, menybiljetter och presentkort ges ut till medlemmarna, som tack för att dom slutför kampanjer, erbjudanden, tävlingar och besöker andra hemsidor. Allt gratis! Presentkorten som finns kan du använda i över 60 butiker (kläder, smink, hemelektronik och mycket mer).

Anonym sa...

Hej lilla gumman!

Ha INTE dåligt samvete, det är det så många som har ändå.

Jag har ju lite fint frågat förut hur du hinner och nu känns det nästan skönt att du är mänsklig och inte hinner med alla. Hur ska man kunna göra det med så många ????

Vi människor är ju lite knasiga som vill kunna hinna vara överallt och ingenstans.

Jag tror att även om inte alla alltid får svar så vill de skriva ändå till dig och berrätta hur inspirerade de blir av dig så du orkar fortsätta.

Vill du öppna en låst blogg ett tag så tror jag folk förstår det, det kan faktiskt vara mysig att kunna vara lite mer personlig emellanåt och hinna blogga med en del

Hur du än gör så repsekterar jag det

Älskar alltid dina inlägg.

Superkramar Lena

Malin - I min trädgård sa...

Hej Mia!

Men det ska du väl inte skämmas för. Jag tycker inte det är ett dugg konstigt att du inte hinner hälsa runt och skriva till alla. Det hinner inte jag heller. Men jag har haft samma känsla som du ett bra tag, men bestämt mig för attgöra det som JAG tycker är roligt. Jag hinner ju inte ALLT, och då får man prioritera. Och då väljer jag att hinna GÖRA inlägg samt att hinna LÄSA mina favoritbloggar. Och då blir det på bekostnad på att just kika runt och skriva hos alla. Fast det är klart att jag blir superduperglad för alla som faktiskt lämnar kommentare :). Men tyvärr har jag nu också insett att jag dessutom inte hinner läsa alla bloggar som jag skulle vilja, så jag har fått skära ner lite på bloggkolls-listan också... men så är det. Det får bli en kompromiss. Så du ska veta att jag ABSOLUT INTE tar illa vid mig. Tvärtom. Jag är glad att du hinner göra alla dina härliga inlägg istället!

Många kramar M

Viola sa...

HEJ MIA, VILKA UNDERBARA STRUTAR, SÅ RARA. JAG KÄNNER REDAN AV ATT BLOGGEN TAR MYCKET TID, MEN MAN FÅR VÄLAN LÄGGA BAND PÅ SIG SJÄLV SPECIELLT NÄR MAN ÄR GANSKA SÅ NY. SNÄLLA FORSÄTT SOM DU GÖR ALLA HAR NOG FÖRSTÅELSE ATT DU INTE HINNER SVARA PÅ ALLA KOMMENTARER. DIN BLOGG ÄR EN AV MINA ABSOLUTA FAVORITER SÅ JAG MÅSTE BARA FÅ FORTSÄTTA BESÖKA DIG, KRAMIS VIOLAN

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Åh vad trevligt ni måste ha haft..Jätte trist att jag inte kunde hänga på!!

härt är vi drabbade av en släng av magsjuka..Jag lindrigt...

Mia förstår precis vad du känner..

Din blogg är underbar..Du inspirerar massa människor..
Det är inte mänskligt att hinna svara på alla kommentarer!!
Svara dem du vill svara..
De som inte får svar förstår helt säkert att du har mer saker i ditt liv en bloggen..

Så känner jag..jag svara så många jag kan och har ork till..Är glad för alla besök..men det finns annat med..så man får hitta en balans..

Måste säga att struten som du fick av Marie är så fin..

Du var köper man sån dära fina zink strutar som du har??

ha det så gott vännen!!

kram anna

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej goa du!

Sköööönt att du är mänsklig och inte klarar av att svara alla...hihi
Din sida är så populär för att du är du och att det är en underbar sida. Jag räknar inte med att få en kommentar från dig varje gång jag är in här. Här kan man bara koppla av och njuta av alla vackra bilder.

Jag tänker aldrig sluta läsa din sida för den ger mig så mycket!

Jag har sagt så länge att jag ska ta mig ut till lite butiker, men jag hinner inte ens med de som ligger när mig. Jag vill ha fler timmar på dygnet! Men kanske det blir bloggträff åt någon mysig butiks håll. Dä måste man ju bara slå två flugor i en smäll.

Ha det bäst vännen!

Kram Anna

Lina ♥ C´est la vie sa...

Jag håller med Stämningsfullt. Om jag skriver en kommentar eller hälsning så gör jag det inte för att få svar, utan för att jag kände för att skriva. Tycker det är urgulligt med ett gemensamt tack i sin blogg!
Och tack för en inspirerande blogg!

Kram Lina
nätbutiken C´est la vie Home.

Marina sa...

Jag tycker inte man har någon skyldighet att kommentera tillbaka eller så. Jag läser de bloggar jag vill läsa och är det någon som inte vill läsa hos dig för att du inte har kommenterat tillbaka så är det ju upp till den personen. Det blir så betungande om man ska ge sig själv en massa skyldigheter. Man skriver vad man själv vill, var man själv vill och när man själv vill. Så tycker jag! Kram! (Mycket fina strutar!)

Hemma hos Klara... sa...

Vilken härlig utflykt ni gjorde, vacker strut också. Jag kan också känna att jag inte hinner med att kommentera ibland, så känner vi nog alla. Men det roligaste är ju att läsa alla underbara bloggar som finns!

Ha en bra vecka!
Kram Helena

Inspiration i vitt sa...

Åå så vacker strut du fått av duktiga Marie.

Skulle så gärna vilja till Lustfyllt någongång förstår att hon bara har fina saker där.

Bloggandet måste kännas befriande och spontant, tycker inte att någon ska ha dåligt samvete för att den inte hinner svara alla.Jag tror att vi är många som förstår att man inte kan hinna med och skriva flera hundra kommentarer om dagen(omänskligt)
Jag är bara så nöjd att få ta del av din härliga kreativitet och skaparglädje, jag tror de flesta håller med, så snälla fortsätt blogga på som vanligt.
Stor helg puss o kram till dig/ingela.

Katta sa...

Vilka vackra strutar! Men inte ska du skämmas för att du inte hinner svara på alla kommentarer. Det är fullt förståligt med tanke på hur många kommentarer du får, och anledningen till att du får många är ju att du har en sån himla fin blogg där man gärna vill lämna en kommentar för att säga det.jag tycker inte att du ska känna dig tvungen att svara på alla, jag tror att alla kan känna igen hur svårt det kan vara att hinna svara på kommentarer hur mycket eller lite man än har.Personligen skulle jag tycka det var väldigt tråkigt om du började med sluten blogg av den anledningen. Du har en så fin blogg att titta in till och inspireras av med eller utan kommentarer.Och detta med awarder så är de ju faktiskt både på gott och på ont för många skulle jag tro. hoppas du fortsätter med öppen blogg. Kram Katta

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där StrutMia! Både du och Marie gör så otroligt vackra strutar, ni är bäst!!! Ljuvliga bilder du visar som vanligt! Ja, jag vet, jag känner lika, men man är ju inte mer än männsika. Man KAN bara inte hinna med att kommentera hos alla samtidigt, det får gå i den takt man hinner. Jag är också så glad över alla ( säkert 30-tal) awrader denna sommar, inte klokt, låter som man är bortskämd, vilket lyxproblem, men jag har valt att inte ha med sånt i min blogg, då skulle man få ha det så ofta och jag vill visa så mycket annat, för de som kikar in och inte hör till denna "krets" av bloggvänner...men som du säger, jag har också tiden att byta inlägg men så klart har man inte tiden att besöka alla änfast man så gärna vill, jag besöker så många jag hinner. Pö om pö... men man får lite dåligt samvete faktiskt, jag vill ju kommentera och besöka alla fina bloggar!( nu anväder jag din blogg till anslagstvla, märker du det, hi, hi..) Nej, bloggarna ska vara njutbart ögongodis! Vi bloggar vidare som förr, el hur!? Höstlika hälsn fr din blogvän Mari.

Evelina sa...

Stäng inte bloggen för några, jag vill bli inspirerad!! =)

/Evelina

Glitter och Marsipan sa...

Hej.Jag har inte skrivit någon kommentar hos dej tidigare,men jag tittar ofta in hos dej,för din blogg är ju så vacker och inspirerande.
(Och jag väntar mej absolut ingen kommentar tillbaka),men jag önskar att du fortsätter och inte stänger bloggen,för den är ju en av dom finast som jag gärna följer.
kram anette

Sara sa...

Hejsan
Vilken fin strut. Jag hoppas att du vill ha en öppen blogg för jag får alltid grym inspiration när jag kikar in här.
Kram Sara

Bertina sa...

Beautiful pictures you made again, so tender the rose and the little candle. My compliments.
Have a nice week!
Greetings from Holland

Skatan sa...

Hej!

Kul med bloggsällskap in real life :) Sitter här och smygbloggar lite. Har besök som jag strax måste gå upp och värna om...lillan har somnat sent pga prövat hela charmregistret för att slippa somna. Trots att gäspningarna var gapigare och djupare än någonsin...

Trevlig kväll och kram!

Chubby Chieque sa...

Yup! många lägger upp en hel kapitel men så är det i bloggvärlden. Man behöver inte säga ett ord om man inte känner för det.

Jag behöver inte bevisa ngt eller NOT heller. Vi hinner inte allting med bloggandet, alla jobbar eller IAF jag.

Jag behöver inspirationer i Era bloggsida och glad om man hittar ngt. EN kommentar eller två gör alla glada men det inte så viktigt för mig.

Ta det lugnt.

Unknown sa...

Jag förstår dig precis...jag har känt samma sak det här med att inte hinna med, de flesta av de bloggar jag har läst verkar ha varit föräldralediga och då räcker tiden till lite mer. Jobb och familj tar mycket tid och ork.

Man ska´göra så mycket som man mår bra av! Härligt att du tar upp detta eftersom många läser din underbara blogg och jag skulle tippa på att de flesta känner igen sig!!

kraam kraam Pia

Lilla Blanka sa...

Hej Nilla från Norrbotten!

Jag har tänkt över dagen nu och jag vill ju inte "låsa ute" någon från min blogg, så jag kommer inte att ha någon låst blogg. Jag kommer fortsätta som jag gjort..fast jag får bara försöka lugna ner mig lite *hihi* :) Man behöver ju inte svara alla på alla kommentarer...alltid :) Jag förväntar mig inte det heller när jag skriver på någons blogg. När jag tänker efter så tänker jag inte alls på att personen skall svara tillbaks, jag bara skriver för jag har något att "tycka till om" :)

Kram och TACK för din gulliga kommentar!

Mia

Living by Milla sa...

Hej Mia!

Vad skönt att du fortsätter som vanligt!;)
Bloggen ska vara rolig och inte ett tvång för då kan man lika gärna lägga ner.

Vilken ljuvlig strut du fick.

kram Camilla

idémakeriet sa...

Du visar oss alldeles f�r fina saker och d� blir man poppis som bloggare. D� f�r man m�nga kommentar och hinner inte med att svara. Var stolt �ver dig sj�lv att du �r s� duktig och ger oss andra bloggare en extra stor kram d� gl�mmer vi att du inte hinner svara s� ofta, ingen problem, vi k�nner igen problemet.
Kram Gerda

Hulda sa...

Så vakkert! Nydelig kremmerhus fra Marie, hun er flink! :) Rosen og alt du viser her er så fint!

På min gatan i stan sa...

Mycket vackert! Det finns så många fina butiker! :-)

Kram och ha en fin vecka!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg! Så fine kremmerhus du viser, nydelig syn for mine øyner.

Hør du, ikke tenk på at du ikke rekker å hilse på hos alle, det forstår da folk.
Du ville hatt fulltidsjobb om du skulle klart det, og man har jo familie og jobb som kommer først..viktig!
Hils når du orker og ta det som det faller seg.
Bloggingen er ikke ment for å stresse noen, man skal være takknemlig for dine fine innlegg med nydelige bilder og inspirasjon tenker jeg.

Ta vare på deg selv og slapp av!!!
Varme klemmer

Anonym sa...

lovely post. I love the softness of the pink rose... just beautiful!

Anonym sa...

Hej på dig!

Så behöver du inte alls känna!

Ett litet tips till dig (och alla andra). Gör som jag brukar göra, och då har jag bara ett par kommentarer då och då, svara direkt i bloggen. Vi kommer ju ändå till dig och läser varje dag. Då kan du svara till dom som behöver ett direkt svar och till de andra som bara behöver en vanlig hälsning skickar du en almmän hälsning. På så sätt går det fortare, men du får ändå visa att du bryr dig om. Bra va? :)

En blogg ska vara rolig och inte ett måste. Samtidigt vore det synd att låsa den. Den är så vacker.

Färjtorp sa...

ååå så vackert!!
Jag tycker inte att du ska känna att du MÅSTE svara alla som lämnar kommentar hos dig. Trots att man gärna skulle vilja göra det så är det ju HELT OMÖJLIGT att hinna med. Din blogg är ju så poppis =) och jag tror att vi är iallafall många som förstår att det tar tid om man skulle hälsa på hos alla!!! Så gör som du känner med din blogg och gör inlägg när du har tid, jag tror att det är det mest sunda!

Ha en jättefin dag.
Kramar Johanna

Lotta sa...

Hej Mia,
du e för roligt:)Tackar för kommentar och tips på min blogg angående prismorna. Känner mig priviligierad när du svarade eftersom vi inte haft kontakt tidigare, och väldigt glad.
Ha en bra dag
kram Lotta

Sallys hus sa...

Hallå där!
Hi hi...så ni gav varran strutar....så komiskt...kan tänka mig att ni blev fulla i skratt...
fina är de i alla fall era strutar...vill också få lite mer pysseltid....det riktigt kliar i fingrarna.

Men du lilla knasmajja.....klart du inte kan stänga din blogg...
Jag tror alla är medvetna om att får man över 100 kommentarer hinner man inte runt...så är det.
Bloggen ska ju vara en oas...inget tvång...
Jag har inte alls så särklillt många kommentarer men känner ändå att det är svårt att hinna in till alla....så jag förstår hur du måste känna.
De som inte förstår det.....klarar du dig utan...jag lovar!!!
Fortsätt du i lugn o ro med din underbara blogg i den takt som DU hinner med....;)

Mitt problem är ju också att jag har så svårt att skriva korta komentarer...det blir oftast en hel uppsats.....fniss....då hinner man inte heller in till så många...
Fast å andra sidan är det ju inspirationen och ideérna jag först å främst vill åt....så då tar det ju tid när man kikar runt....Jag går ofta in och spanar på dina gamla inlägg för att jag minns nån liten detalj som jag vill kika på igen.....:)
Kraaaam på dig vännen....

Sallys hus sa...

Fniss...särskillt ska det ju vara...

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att få åka till Lustfyllt! Jag vill också åka dit igen...
Jag känner också att det är mycket tidskrävande att svara på alla kommentarer, men man får hoppas på förståelse från de som läser bloggen att man inte kan svara varje gång. Så ta det lilla lugna och svara i mån av tid (säger jag som har jättesvårt att ta det lilla lugna)
Kram
Marie

Anonym sa...

Så fin strut för att inte tala om rosen helt underbar.
Ha inte dåligt samvete för att du inte hinner svara alla kommentarer. Blogga för att du vill! Vi som läser din blogg blir jätte glada för allt som du skriver.
kram smillasplats.blogg.se

Lindesnäs-Annika sa...

Hejsan vännen,
hihi jag var på väg in och skriva vad jag tycker men jag ser att det är så många som tycker precis som jag. Jag har inte alls i närheten av så många besökare som du och jag hinner inte alltid kommentera så mycket som jag vill. Dina inlägg är tusen gånger viktigare, du sprider så mycket inspiration och glädje.

Vad kul att ni kom iväg till lustfyllt, jag har funderat länge på att åka dit.

Ha en riktigt härlig måndag,
STOR KRAM,

Annika

Designe sa...

Superfina strutar! ..och vacker ros! Åhnej, hoppas att du inte gör en sluten blogg för det är så kul att komma in här och bli inspirerad! Klart att du inte ska känna press på att tacka runt hos alla, det tror jag folk förstår!
Hoppas i alla fall att bloggen blir kvar för oss att kika in i!
Kram :)

Anonym sa...

Hello again!

Jag såg ju Maries inlägg från er lilla träff och jag skrev till henne att det vore såå kul om man kunde få till en bloggträff åt t ex Lustfyllt hållet.

Jag tycker verkligen det vore såå trevligt att träffas med dig och det ska väl inte vara helt omöjligt att få till?

På torsdag ska jag om allt klaffar träffa S - Under en Vind när hon är i Stockholm. Det ska bli helt underbart. Vi har ju bara bloggat, mailat och skickat paket till varandra hittills.....

Vi får väl se här under hösten. Meningen är att jag ska åka till Danmark på en tripp och när jag ändå far med bilen neråt landet så kan vi kanske stämma träff. Det blir inte förrän lite senare i höst dock.

Hoppas du får en bra vecka

Alla kramar till dig

Lena

Anonym sa...

Förresten, ditt inlägg med alla favoritbilder är helt fantastiskt riktigt ögongodis. Jag ska lägga in massor av de bilderna i min inspirationsmapp :D

Moa sa...

Så mysigt ni verkar ha haft.. och struten du fick var jättefin, vacker dekoration..
ha det gott..Monica

Eva sa...

Stäng inte dörren Mia!
Du behöver inte kommentera, gläds bara över att så många vill hälsa på och säga hej.
Du förgyller vardagen med din fina blogg, men det vet du nog.

Kram Eva

Veronica sa...

jisses! Klart vi förstår att du inte alltid hinner...

Väldigt vacker strut du köpt, doftar härligt kan jag tänka!

Kram Veronica

Ann-Catrin sa...

Hej mia!


Tänk jag har oxå funderat på det där...hur hinner man...bloggen slukar tid helt enkelt..
och det är så lätt att skriva att man gör i sin takt osv.. att inte känna press... men man är ju inte mer än människa och vill göra rätt!!

Men så söta strutar... var doligt att ni gav varandra.. härligt att ha en bloggvän så där att träffa emellanåt... önskar jag bodde närmare er.. blir lite avis där!!

Tack för underbara bilder!!

STOR KRAM A-C

Skomakartummen sa...

Men vilken underbar strut... Inte ska du ha dåligt samvete för man kan ju inte svara på varje kommentar. Utan vi är så nöjda med att få titta in till dig. Du är en underbar inspirationskälla, man ryser av välbehag när man ser alla fina bilder. Många goa kramar Sari

Hannis sa...

Mia,Mia!
Glad är jag över att du inte ska stänga din vackra blogg!

Kasta pressen från axlarna!
Tror inte att någon förväntar sig att du ska svara på alla kommentarer och meningen med bloggandet är väl ändå att det ska vara energigivande och kreativt?!

Du dyker upp när du hinner och har lust.
Även om jag blir glad över dina besök hos mig så är det inte något jag förväntar mig.
Jag smyger runt hos dig ändå vet du=))
Och som tur är så har du mer att göra i livet än att bara harva framför datorn!

Största kramen Hannis

Ps.Ser att du har fått en massa bra tips på hur man kan underlätta bloggandet.Kanon ju!

Nicole sa...

Å villken härlig strut! Lustfyllt skulle jag också ha velat besöka då vi nyligen var på resa, men vi hann inte med.
Det är klart med så många kommentarer att du inte hinner svara på alla, men jag hoppas att du inte stänger din härliga blogg! Den ger inspiration åt så många!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men oj så vackert!

Kram Annica

Annas skattkammare sa...

Självklart hinner du inte svara på alla kommentarer, då fick du ju ha detta som heltidsjobb! =) Jag tycker bara det är roligt att få kika in till dig och kika, för jag gillar din blogg jättemycket! Förstår mycket väl att du inte alltid hinner svara.. =) ha en fin vecka! Kram /Anna

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Vad bra att du inte stänger din blogg, hann bli riktigt orolig där ett tag. Som så många innan säger så ska det ju vara roligt att blogga och inte ett tvång. Vi är många som vill läsa din underbara blogg! Du har hela 415 besökare idag och fler lär det bli.

Kram på dig!

Lantliga drömmar sa...

Snälla vän, jag har länge undrat hur du hinner och orkar svara alla varje gång!
Ta det inte som någon press att vara tvungen att kika in hoss alla, snälla låt oss bara få njuta av dina underbara bilder, och få drömma oss bort en stund mitt i vardagen!

Din blogg är den vackraste och härligaste jag vet, jag njuter av att få kika in, så mig måste du absolut inte svara, jag är glad ändå så länge du finns kvar! ;-)

Ha en skön vecka!
Kram!

P.S. Struten är jättefin, och rosen är ljuvlig! :-)

Anonym sa...

Åh. Inte ska du känna så. Man måste inte svara på allt! Då skulle man inget annat få göra än sitta vid datorn och då missar vi ju allt fint du skriver om. eller hur? Trots det vill jag ändå ge dig en awards! Med ett extra stort hjärta runt. Du säkert fått tidigare *Ler*. Jag lusläser oxå alla bloggar men hinner defentivt inte svara eller kommentera allt. Ha det bra och en stor kram på dig själv!

Ljuva ro sa...

Underbara bilder som vanligt! Nu är jag tillbaka i bloggvärlden! Jag har njutit av alla dina fina bilder under hela min bloggfrånvaro!

LillaFlisan sa...

Klart du inte kan svara på alla inlägg, det är ju orimligt!
65st bara på detta inlägg, du skulle ju inte få göra något annat! och vi vill ju hellre att du lägger den tiden på nya vackra inlägg ;-)
Tycker jättemycket om din blogg!
Kramar Från Flisan

Nygammalt sa...

Det var en fin strut du fick av Marie! =) Härlig utflykit verkar ni ha gjort också.

Förstår dina tankar, hoppas dock att jag får fortsätta följa dig och din fina och inspirerande blogg.

Må så gott, Mia!
Kram.

Marina sa...

Hej! Ang. din orkidé så ska du klippa bort stängeln när den blivit brun och torr. Så länge den är grön kan där växa ut nya utlöpare där det kommer knoppar. Mina brukar inte börja få nya stänglar så här pass tidigt så håll koll nu framöver så kanske där dyker upp någon nytillväxt. Lycka till!

ChatrinesLiving sa...

Heisann!
Så nydelige kremmerhus! (strutter) Nå fikk jeg lyst å lage noen:) Men det må bli en annen kveld;)
Dine var bare SÅ skjønne!

Ha en superfin kveld!
Klem fra chatrine:)

Linneagården sa...

Vackra strutar ni har gett till varandra.
Mysig dag ni måste haft era *lyckostar*

Önskar dig en fortsatt bra vecka. Kramis /madelene

Skatan sa...

Tack för det, och tack detsamma till dig :)

Nu skall jag ned och mumsa i mig en hotellfrukost. Det är nog det bästa med den här resan...

Kram från matvraket!

mysiga heestrand sa...

Du har en jätte härlig blogg. Vore tråkigt om du gjorde den till en sluten blogg. Man måste inte kommentera andras bloggar hela tiden. Jag tittar ofta in hos dig, hoppas jag får fortsätta med det
Ha en bra dag
Marita i Heestrand

Sallys hus sa...

Halloj...

I dag känner jag mig dödstrött och lite vissen i sinnet.....så läste jag din kommentar hos mig och kände mig genast lite bättre till mods....
Ville bara att du skulle veta det!
tack min vän!

klart vi måste ses snart.....kanske vi kan ta en blinddate halvvägs....;)
Kraaaam

sabina sa...

Hej du.. inte ska du känna nån press för att du inte hinner svara alla! Du har ju ändå läst alla kommentarer eller hur!? Det är nog fullt tillräckligt, det brukar jag tänka! Att skriva åt nån en kommentar ska ju inte vara skuldbelagt utan för att man faktiskt vill skriva en hälsning..

Så jag hoppas du fortsätter för jag vill jättegärna fortsätta läsa din blogg och så ska du bara skriva åt andra när du känner för det! Ingen press alls!! Kom ihåg det nu... ;)

MODERN COUNTRY sa...

Hei hei Mia!

Å så heldig jeg var i dag, datan fungerer som den skal :))
Så herlig å dra på tur med Marie!! Dere er jo mine favoritter :)) Tenk hvis jeg også hadde fått slengt meg med, det hadde vært topp det! Å så til Lustfyllt da, gud der har de mye vakkert. Som et paradis, men veldig vondt for lommeboka, fniss...Gleder meg til den dagen jeg også får tatt meg en tur dit. Så god og snill Marie er, har også en sånn fin strut. Veldig vakkert papir! Igjen veldig vakre bilder vennen, du er så himla dyktig du.

I dag er jeg trøtt, ojoj som jeg har slitet. Det er vel været, så grått og trist. Gjesp zzz
Noen dager med sol hadde gjordt seg. Snart skal vi høste epler, da hadde det vært godt med fint vær. Menigen er å stå ute med kjele som putrer.
Neh, nå må jeg tilbake å jobbe. Ville bare hilse på. Ha en trivelig etter ettermiddag og kveld!

Ps: For ca. to dager siden sendte jeg deg en mail. Fikk du den?

Puss og kram!!!

Karin i Villa Grå sa...

Hej Mia!

"Ska vi inte ta och sälja husvagnen?" föreslår jag för maken och menar att vi ju kan använda stugan i Blekinge nästan hur mycket vi vill. Därifrån är det inte SÅ långt till Danmark eller till Lilla Blanka... *ler* Att träffa bloggare ger mersmak och hittills har jag blivit så positivt överraskad, trots mina höga förväntningar, att jag bara vill fortsätta att träffa fler - DIG inte minst :-)

Gillar dina bilder skarpt, man ser direkt att de är dina. Lilla Blanka-bilder har nog blivit ett begrepp ;-) Men du, känn dig inte stressad för de många kommentarerna. Det är helt okej att inte svara alla, vi kommer att trilla in här ändå, vi som är Lilla Blanka-beroende. Ta hand om dig!

KRAM!

Karin

Stina sa...

Oj, vad fint!
Kramis

Livet och träning sa...

Åå det skulle vara så synd om du skaffar en sluten blogg,det är så många som gillar att läsa din blogg.
Du behöver verkligen inte svara på alla kommentarer(hur ska du kunna hinna).
Fortsätt bara som du gör så vi kan njuta av dina härliga bilder..
Kram ylva.

tania sa...

wonder who move to find you, so I like your style, I find elegant and cool!
many many compliments
Mary a hug

Anonym sa...

Förstår precis hur du känner. Men man hinner helt enkelt inte med alla och det bästa för magkänslan är ju om man får göra som man vill när det gäller bloggen :) Ibland hinner man massor och ibland hinner man bara med en inlägg, eller ja kanske knappt det.

Struten var iallafall hur gullig som helst.

Kramkram//Z

NICOLINAS BONING sa...

Självklart ska man blogga när man hinner...och hinner man inte svara tillbaks så är det bara så!
Om man gillar din blogg så finns man där utan att fått en kommentar i retur;-)
Hoppas att du fortsätter som nu,för jag kommer att sakna din blogg annars!
Kramar/Birgitta

Thyrasgård sa...

hej Mia
oj vad kommentarer du får - helt otroligt!!! Inte undra på att du inte hinner svara alla, skulle ju bli ett heltidsjobb. men så mkt fint som du visar så är det ju inte undra på...
Kram från Kicki
på Thyrasgård

kustnära sa...

Hej Mia!
Vill bara tacka för din underbara blogg som ger sådan inspiration med alla idéer och vackra bilder.
Klart att man inte kan svara på alla kommentarer, det är ju bara mänskligt. Vi är ju nöjda att få ta del av din vardag och få glädjas att få "titta in" till ditt vackra hem.
Lägg krafterna på annat, men hoppas att man fortfarande ta del av din vardag. Kram på dej, Anneli

Skomakartummen sa...

Hej Mia.
Jag har något åt dig på min sida för du är så underbar. Stressa inte utan ta det lungt. kram Sari

Anonym sa...

Så vitt jag vet finns det inget Habo i Småland! Det mest kända Habo ligger i Västergötland! Visserligen i Jönköpings län sedan en hel del år, men fortfarande i Västergötland!

yanmaneee sa...

golden goose outlet
goyard handbags
supreme clothing
moncler jackets
golden goose
golden goose
moncler outlet
golden goose
goyard handbags
golden goose sneakers

jasonbob sa...

yeezy
golden goose
balenciaga
balenciaga speed trainer
moncler
air jordan shoes
supreme clothing
adidas yeezy
supreme outlet
kd shoes

yanmaneee sa...

jordan 12
kobe
moncler
yeezy
kevin durant shoes
golden goose
steph curry shoes
chrome hearts online store
yeezy shoes
off white shoes

Anonym sa...

steph curry shoes
kobe byrant shoes
goyard outlet
supreme new york
bape