onsdag 3 september 2008

Mina favoriter - My favorites

Uppdatering - Jag har dragit en vinnare!

Grattis Lotten!!!

Två stycken strutar (en vikt och en med metallbotten) fyllda med lavendel och rosensalt är dina!

Tröstpriser - till Jes, Pia och Sara! Ni får varsin zinktag! Jag har gjort liknande som sitter på min rosenknoppskrans :) Maila mig era adresser så skickar jag vinsterna på posten så fort jag kan :)

Kram och Grattis!!! TACK alla 193 som deltog, det var jättekul!!!

-----------------------------------------------------------------------
Jag är helt mållös...! Er respons och vilja att vara med i utlottningen har överträffat alla mina förväntningar! I skrivandes stund har 188 st lämnat en kommentar. Åh vad ni är goa! Kl 21.00 i kväll "stänger jag slussen" och drar en vinnare. Jag har redan bestämt att ge 3 tröstpriser...skulle vilja ge er alla ett tröstpris försås. Dagens inlägg består av en bildkavalkad av mina favoriter från detta första år. Man kan ju ana vad som går hem hos mig *hihi* ...gamla spetsar, kronor, gamla texter, kransar,gamla fönster, quiltar, slitet vitt trä, rosor..... Hoppas ni orkar scrolla...här kommer 36 (!) st bilder!

Kronor... har jag i alla möjliga färger, storlekar och utföranden :)

Vintagebilder.. det gillar jag :)


Glaskupor och lyktor...finns många här hemma *hihi*
Texter och bokstäver är fint, speciellt när det ser gammalt och slitet och rostigt ut ;)


Kors finns många..jag tycker de är dekorativa och inger ett lugn som jag gillar :)
Kors i fil de fer (trådslöjd) är lätt att böja till!

Gamla spetsar gillar jag jättemycket..man kan ha det i pyssel eller som dekoration. Man kan använda dem på kuddar eller gardiner och mycket mer...



Rosor är en av de absoluta favoritblommorna..här har jag torkat och gjort badsalt och fyllt på flaskor.


Rosenknoppskrans..lite pilligt att göra, men väldigt roligt!

Fler kransar...*hihi*! Jag är kranstokig!!!



Gamla spröjsade fönster gillar jag verkligen..använder dem till att göra skåp, griffeltavlor, bygga in i väggar, eller bara ställa som dekoration...



Växthuset..min favoritplats i sommar... :D
Gamla spegeldörrar tycker jag också är väldigt dekorativt..här jag jag skrivit en dikt på en gammal dörr och lutar mot väggen i ett hörn.

Avslutar inlägget med mitt gamla slagbord..ett ur samlingen "Bord" :)
Ha det så jättebra och tack goa vänner för att ni tittar in!
Jag har fått väldigt väldigt många kommentarer den senaste tiden *kram!!!* och har svårt att hinna runt till alla..men jag jobbar på det :)
Kraaaaaam!!!
Jag hör av mig efter 21.00 med namn på vinnaren!
Mia

Hi!
The post today is about my favorite things..I love old lace, crowns, old texts, wreaths, old windows, quilts, and rosos...Here are 35 pictures :)
Have a great nice day!
I´ll check back after 9 pm to announce a winner!
Mia

97 kommentarer:

Ann-Catrin sa...

Mia...
Oh vad jag njuter av dina bilder..
man niger och tackar!!

Spännande ikväll!!

Ps
hur gör du för att lägga in så där stora bilder
Ds


STOR KRAM
kära bloggvän!
Ann-Catrin

Anonym sa...

Vilken bildkavalkad! Tack så mycket för de vackra bilderna, de ger sån inspiration!

Kramar
// LInda

Anonym sa...

Vilken bildkavalkad! Tack så mycket för de vackra bilderna, de ger sån inspiration!

Kramar
// LInda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tack för alla vackra bilder du bjuder på idag. Jag älskade dem alla;) Min favorit är ramen på pallen! Jag gillar tegelväggen mot det vackra vita och så zink till det. Och som esset i leken eller grädde på moset om du hellre vill det...den ljuvliga hatten:)

Kramkram
Annica

Sjöboden sa...

Alltså, du har ju en liten bit av himlen i varje hörn, i varje vrå av ditt hem.. bara att gratulera dig för ditt sinne för vad som är vackert!

Änglahem sa...

Åhhh...jag njuter av varenda bild!!!

Tegelväggen me like a lot!!*tihi*, var är det den är någonstans?

Ha en bra kväll!! Själv ska vi på föräldrarmöte i J´s nya skola.

Kramaaar, Ulrika

Kerstin sa...

Underbare bilder :) >Tusen takk for en fantastisk reise i hjemmet ditt.
Kerstin

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Søte du, såklart vi orker å scrolle , alle dine foto er jo balsam for en interiørgal sjel ;o))
Klem

Solsjö - Under en vind sa...

Efter denna bildkavalkad känns alla ord helt överflödiga, jag blir mållös! Alltid lika vackert! Hoppas att jag nån dag får möjlighet att titta in live hemma hos dig!!
Här är det soffläge idag med en massa filmer tillsammans med barnen, passar bra då man är dunderförkyld och risig....blir hemma under morgondagen också...
Största kramen till dig vännen!

Marina sa...

Underbara och inspirerande bilder! Tack för det.
Den där dikten på dörren, hur bar du dig åt för att få så jämn och snygg stil?

Jenny Oak Fae sa...

Vilken FEST för ögonen, så VACKERT du har det i ditt hem...ljuvligt!!!

: )

KRAM, Jenny

<3

Emma sa...

Så mycket vackert. Jag VILL flytta in, snälla;) Man kan sitta o bara njuta av allt det vackra hela kvällen (eftersom jag jobbar till 22.30 blir det xtra bra för mig)
Kram Emma

Elsa sa...

Nejmen...Bild efter bild blir ännu intressantare ... Förtjusande favoriter har Du verkligen, dessutom är bilderna jättefina! Du har bra smak!

Mvh, Elsa

Anonym sa...

Här blir man ju lätt sittandes i flera timmar för att njuta av alla underbara bilder med så mycket vackra saker.

Må så gott !

Kram Kram

Living by Milla sa...

Åhh, Mia, din bildkavalkad är helt underbar och jag njuuuter!;)
Oops, nu kom jag på att du skulle få receptet på citronpajen med marängtäcke. Förlåt, erkänner att jag hade glömt det men det kommer(är på jobbet just nu)

kraaam Camilla

Åsa sa...

Ja vad ska man säja...VACKERT...FANTASTISKT...så mycket fint på en gång.

Kram Åsa

Anonym sa...

LOVE it all!

I'm curious what those things are in the first two pictures... they resemble crowns?

Thanks,
Brandi

Tingeltangel sa...

Alla bilderna är underbara och det var härligt att få allesammans på en gång.

Millas hem sa...

Om jag orkar skrolla?! Du skulle kunna lägga in 136 bilder, hade absolut inte velat missa några!
Vilka härligt tydliga fina bilder allihop...kan titta många gånger på dem!
Vad är det för en "canon" bra kamera, som ger den skärpan?! Är ute efter en bra kamera själ, och tar gärna emot tips!
Kram Camilla

Anonym sa...

Hej Vännen!

Åh vad mycket favoriter i repris. Underbart!!!

Sitter vid datorn och bara njuter. Jag har gått en jätterunda idag och fötterna värker. Ska fotbada och sticka nu

Kramar Lena

Eva sa...

Oj, oj...ögat kan nästan inte smälta allt fint.
Du är en mästare på att måla vackra "tavlor".
Om du undrar vem som kör sakta förbi hemma på din gata är det nog bara jag...nyfiknare än någonsin.
Det blev lite kvällsloppis idag.
Inga stora fynd tyvärr!

Kram på dig!
Eva

Sara sa...

Jag säger som alla andra. Jag njuter av bilderna och får så mycket inspiration, tack!
Kram Sara

Hulda sa...

Bildene dine er som tatt ut av et Vakre Hjem, du tar fantastiske bilder, fulle av inspirasjon. Har fått mange ideer fra deg. :) Takk for det! Må se på bildene flere ganger, de er herlige. Blir spennende å se hvem som vinner!

♥ Pia... sa...

HEJ LILLA BLANKA ..NU HAR JAG SCROLLAT NER OCH JAG SCROLLAT UPP OCH SÅ NER IGEN..DU GÖR MEJ LYCKLIG..SÅÅ MÅNGA TIPS SOM JAG GLÖMT ATT JAG SETT HÄR..JAG HAR SOM JAG SKRIVIT TÄNKT ATT VARA MED PÅ EN HÖSTMARKNAD I MINA HEMTRAKTER OCH VI HAR ALLTSÅ GJORT EN MASSA GREJER...OCH SÅ FÅR JAG SE LITE MER HÄR...ÅÅÅ SÅÅ JAG GÅR IGÅNG IGEN..TUSEN TACK FÖR DINA VACKRA BILDER NU SKA JAG HÄRMAS LITESÅG ETT UNDERBART KORT...HM..OJ DÅ NU SÅG JAG ATT JAG SKRIKER VÄLDIGT OXÅ DET VAR INTE MENINGEN..ORKAR INTE SKRIVA OM I SMÅ BOKSTÄVER SÅ DU FÅR LÄSA DETTA ÄNDÅ:).....NÄÄ NU MÅSTE JAG TA EN TITT IGEN..SO LONG..KRAM PIA...

Unknown sa...

Åh vad man njuter av alla dina bilder...

Tack för din inspiration och ditt härliga sätt att skriva.

Kraam Pia

lottens vita och gröna sa...

kära mia, du är en sån härlig kvinna som inspirerar som få, alltid en vinnare när man fåt komma hit, tack du ljuvliga!

varmkram lotten
pst kommer tillbaks 21...då turlotten, hihi!

Annas Vita Hjärtan sa...

Klart att så många kommer in till dig...din sida är ju helt underbar!!!

Jag njuuuter av dina vackra bilder...älskar allihop.

ha det bäst!
Kram Anna Panna

Ninis74 sa...

Fantastiska bilder, tack så mkt för ditt engagemang.

Veronica sa...

Oj, jag vet inte vad jag ska skriva riktigt. Allt var så fint! Helt ortoligt så fina bilder! Jag är inponerad!!

Kram Veronica

Solsjö - Under en vind sa...

Hej igen...två gånger på samma dag...
Nu är första avsnittet av idol avklarat och sängen väntar...hoppas att man kan sova inatt....
Det är bara jag som är sjuk, inte barnen - ÄN! Imorgon ska de båda till skolan och jag ska kura hemma....
Kramis!

lottens vita och gröna sa...

ohhhhhh jag är alltså turlotten, kan inte tro det är sant, nyper mig i armen, är det sant? åh vad glad, vore du här skulle du få stå ut med en låååååååång kram, i dag har varit en otroligt bra dag, oh en miastrut, snyft!

Karin sa...

Åh, ingen tur denna gång men grattis till vinnarna! :) Tack för bildvisningen Mia...så vackert, så inspirerande och så underbart. Jag kommer komma tillbaka till detta inlägget många gånger. Gillar din skåp, din tegelvägg, ditt växthus, dina kransar...ja allt skulle jag nog vilja säga. Ser att du dessutom har en bild på ditt skådebröd, eller!? :) Så vackert! Det kom en äpplekaka mellan bakandet av din lime-lemon paj. Det får bli i helgen istället...

Ha en riktigt fin fortsättning på veckan! Kramar Karin

Mitt hvite hus sa...

En stor grattis til de heldige vinnerneO=)=) Wow for en bildekavalkade!!!! Alle er bare så nydelige. Du er en mester i å dekorere=)=)
Klem =)

Färjtorp sa...

Vilken härlig inspiration!!!
Här måste man kika om och om igen, såååå mycket fint du har att visa.

Helt imponerad, du är så duktig på att få till det. Jag älskar dina kransar, så ljuvliga.

Tack för titten!
Kramar Johanna

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Dina favoriter blir lätt mina favoriter också, underbart!
Grattis till alla vinnarna! Jag hoppas på bättre tur nästa gång :D
Grattis också till dig Mia!
Vet du, ikväll har jag varit och sett Mamma Mia på bio! Underbart helt enkelt underbart!!!! Jag skrattade så jag tjöt och tårarna bara rann, tur det var mörkt i salongen :D Vilken fantastisk film! Din tredje bästa, undrar vilka som har 1:a och 2:a platserna?
Ha det gott!
kram
nina

Jenny Oak Fae sa...

TACK så hjärtligt för din gulliga kommentar, blev "själaglad"!

STORT grattis till de lyckliga vinnarna!

: )

KRAM, Jenny

<3

Tantbruns sa...

Å en "ny" härlig blogg!
Lycka till i tävlingen:-)
Kramar A

Sara Mårtensson sa...

Hejsan!

Börjar med att säga Grattis till alla vinnare!

Tack för kommentaren inne hos mig!
Oj vad många fina bilder!! Man blir ju helt mållös! :-) Alla är väldigt vackra!

Jo, du har något att hämta hos mig!

Kram

Jes/Vita villa vila sa...

Hej världens raraste Mia!

ÅÅÅ vad jag blev glad nu! Pling så kommer jag skicka ett mail .) Tusen tack vännen!

Du - vilka utomordentligt sagolika bilder. Vilken kavalkad!!! Makalöst vackra på ljuvliga ting! mmm njuter!

Största kramen vännen!
Jes ♥

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Så otroligt fina bilder du visar!
Grattis till vinnarna.
Kram Irene

♥ Pia... sa...

Hej..och jag säger..tuuusen tack..himla roligt och kramen från mej..PIA

ღLandliebe sa...

Your pictures are so beautiful .... I like your blog so much.

Ganz liebe Grüße
Manuela
aus Bayern

Anonym sa...

Hejsan!

grattis till vinnaren!

Underbara bilder du bjuder på!
Frågar dig igen hur du gör för att få dem så stora.
Inspirerande och vackert!

Tack för dina goa ord om min Matilda.

Kram Bodil.

Anonym sa...

Vilken himla fin och inspirerande blogg du har! :D

Ulli sa...

Vilka fina bilder! Så tydliga, inspirerande och vad mycket fint du visar. Du är en riktig mästerfotograf.

Ha en bra dag!
Kram Ulli

Hannis sa...

Ja,vad ska man säga om allt vackert?
Sitter här med morgonkaffe och åkte direkt in i drömmarnas och planerandets värld!

Mååånga fina bilder!På mycket fint!

Ha en härlig dag//Kram Hannis

Ps.Grattis till vinnarna!
Kan tänka mig att dom kommer att njuta=))

Anonym sa...

I meant to ask you.. what does Lilla Blanka mean?

Hope you're having a blessed day!

Karin i Villa Grå sa...

Grattis vinnarna! Nejdå, jag är inte ett dugg avis *ljuger* ;-)

Vilken härlig parad av vackra bilder! Du är helt makalös, vet du det?

Kram!

Karin

sabina sa...

Vilket härligt sätt att minnas året som gått! Jag gillar alla dina bilder! ;) Ha de gott, snart är det helg igen!! :)

Rhodin sa...

Ditt hem är så fint att jag blir alldeles sjuk!!!!!!
Ha en toppendag!
Kram Terese

My White Cottage sa...

Skrutt också, missade din utlottning då vi var bortresta över helgen! Så många fina priser... Å, så många härliga bilder att njuta av!!!

En liten fråga, hur gör du för att få dina bilder så stora??!

Ha det gott vännen!
Många kramar från Jenny

My White Cottage sa...

PS. Glömde ju det viktigaste; Stort grattis på 1-årsdagen i efterskott!!!

Kram igen!

Inspiration i vitt sa...

Hej gulliga Mia,
Vad härligt det var att få se så många vackra bilder på en gång.
Jag blir verkligen inspirerad och glad och får skaparglädje vad härligt.

Det var som att bläddra i den finaste inredningstidningen, finare faktiskt för så mycket fint på en gång kan man ju inte ens finna i en tidning.

Kram hela dan och grattis till de glada vinnarna/Ingela

Viola sa...

Hej Mia, bara njuter av alla vackra bilder, så ljuvliga! Ja, då är det bara att hålla tummarna, olidligt spännande vill jag nog säga, KRAM VIOLA

Zizzi sa...

Grattis till alla vinnare!
Och tack till dig för alla fina bilder du delar med dig av! Jag blir jätteinspirerad och håller nu som bäst på att flytta runt saker i vardagsrummet. Bilder kommer senare...
Kram cissi

Reginas Cottage sa...

Hi Mia
Wow! Fantastic pictures!!!!!!!!
I love it all!!
Kram Regina

i et lite rødt hus sa...

Utrolig nydelige bilder du har tatt. Jeg er veldig imponert over alle små detaljer du har. Jeg synes de små detaljene er vanskelige å få til. Jeg vet iallfall hva jeg skal lage neste sommer, kranser:)

My lovely cottage sa...

Mia, such a large post i couldn't believe it , and all so pretty!! i love the brick wall aswell and i can see that in sweden it is still summer.
take care, and please spoil us again.

yvonne

Unknown sa...

What a beautiful post! Everything is so lovely. All your beautiful things are placed so artistically! You have a gift.

Tina sa...

GRATTIS till vinnarna. Kram Tina

Annas skattkammare sa...

Grattis till vinnarna! Vad jag njuter av dina underbara bilder, du ger sådan inspiration ska du veta! Tack för det! Kram /Anna

Lantliga drömmar sa...

Jag är mållös!
Underbart underbart underbart! :-)

LillaFlisan sa...

Underbara bilder!
Får sån sommarlängtan när man ser smultron på tråd!
Flisan

Marie sa...

Grattis till alla vinnarna, lyckos dem!!!

Vilket underbart inlägg Mia, såååå många vackra och inspirerande bilder. Du är en sanslöst duktig fotograf!!! Måste snart få komma hem till dig och se allt på riktigt, hihi.

Ha en mysig fredag och så ses vi på lördag!
Kramar Marie

Bertina sa...

What a beautiful pictures, what an atmosphere, I looked at them over and over and I can't choose my favourite. All though, the wreaths are I think after all are my favourites. My compliments you have such a beautiful blog!
Greetings from Holland and have a nice weekend!

Eva Linnea sa...

Bild/erna från växthuset gillar jag bäst! Kram EL

Evelina sa...

OJ! Vad mycket vackra bilder du bjöd på, tack!

/Evelina

Änglahem sa...

Sjuttsingen också!!!*fniss*.....GRATTIS till de lyckliga vinnarna!!

Ha en skön helg vännen!!
Kramis, Ulrika

Susanne sa...

vilken härlig bildfrossa. Så mkt vackra saker. Du förtjänar varje kommentar och mer därtill med din härliga och välgjorda blogg. Grattis till alla vinnarna.
Ha en bra helg nu!
Kram.
//Susanne

Anonym sa...

halloj,
alltid underbart ögongodis här hos dig!
njuuter länge :)/ruffa

Annika Christensen sa...

Oj oj vad många fina bilder du visar. Blir sugen på att måla om hemma till vitt. Allt blir ju snyggt då!
Ha det gott
annika

Designe sa...

Grattis till alla vinnare!
Vilka superfina bilder du visar i din kavalkad! Underbart!
Kram :)

Ulrica sa...

Åhh så mycket vackra bilder, tack.

Sallys hus sa...

Hej gumman!

Grattis till alla vinnarna!!

HImmel vad jag suttit o njutit av alla bilderna.....nu vill jag åka hem och knäppa med fingrarna så att hela huset är klart o i ordning så jag oxå kan få sätta mig ner o pyssla en massa fint.....

Måste kika på bilderna igen...
Ha en härlig helg nu vännen!
Kraaaaam

Unknown sa...

Mia,

Underbara bilder!
Tittar och tittar och får ny inspiration.
Farligt!!! Jag har ju precis gjort om!!!!!
Men det är alltid lika roligt att få nya tips.
Roligt med den stora responsen du alltid har på din sida.
Hoppas att Du känner att vi gillar dig starkt!

Glöm inte att titta in hos mig nästa vecka!

Kramisar Jeanette

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!

grattis till vinnarna!!

underbara bilder..så ljuvligt vackert...

Jag har en sak inne hos mig till dig..
kram anna

la Susina sa...

Hello! I have a prize for you that awaits you in my kitchen! :-))))

Anonym sa...

HI,
all these pictures are beautiful!

Malin - I min trädgård sa...

Grattis till vinnarna av dessa underbara saker!

Vilka fina bilder du visar, de är så vackra och fulla med känsla... Dina kransar är så underbart vackra...

Även jag har en liten utmärkelse till dig på min blogg :)

Kram M

Anonym sa...

Vilket härligt inspirerande ínlägg, så mycket vackert du visar och passar ju perkfekt nu när hösten närmar sig och jag vill mysa och dona inne.. kram och ha en skön helg..Monica

MODERN COUNTRY sa...

Hei Gullis!!

Håper du har en fin Lørdag!
Her regner det, men det er mye mys allikevel :))
Jeg skulle så gjerne ha fått tittet oftere innom, men saken er at vi har hatt enormt med problemer med nettet. Æsj, nå er vi lei. Vi bytter leverandør så får jeg håpe aktiviteten på bloggen blir bedre.

Jeg er målløs altså, din bildekavalkade tar virkelig pusten fra meg!!! Du skulle ha hørt, så mye ååååer og aaaaer :))Med dette beviser du virkelig hvor dyktig du er både til å ta bilder og style. Sånt får jeg så mye energi, entusiasme og motivasjon fra. Du er ikke bare bra for meg du gjør meg også utrolig lykkelig!!!

Grattis til vinneren, så heldig hun er :)
Håper ellers du trives med jobben og at du gleder deg til høsten.
Ha en riktig Myyyysig helg!!
Varme klemmer
Aina

MODERN COUNTRY sa...

Ojda forlåt, grattis med feiring av ett år med bloggen!!
Hjelpes så fort tiden flyr..
Gleder meg til mye mye mer!

Klem Aina

la Susina sa...

Hi, Mia!
if you're interested in any recipe I translate you gladly!!!!!!

Nygammalt sa...

Grattis till vinnarna!
Och Mia, vilka bilder! Du är helt fantastiskt duktig på att arrangera och fotografera plus att du är så himla trevlig =) Alltid lika kul att få titta in här.

Ha en skön helg!
Kram!

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis till vinnarna! Tack så jätte mycket för alla ljuvliga bilder du visar. Du har ju det så fint och så myckt fina saker att visa upp.

Kram Ullis

IKT i min vardag sa...

Stort grattis till de glada vinnarna! Jag kan titta på dina härliga, maffigt stora bilder hur många gånger som helst :-)

Kram

Magdalena sa...

HEIA...
DU HAR SÅ MYCKET VACKERT, AT JAG VET INTE HVA JAG SKAL SEIA....
ER HELT STUM...
MAGNY

BailiwickStudio sa...

Your favorite things are my favorite things, too! The photos are lovely! ::Jill

Anonym sa...

What a treat for the eyes! Gorgeous, inspiring photos. I know I will look at them again and again to take in every detail :)

Thank you!

Helena Dovier sa...

Vilken ljuvlig bildsvit! Du är verkligen helt otroligt duktig på att skapa inspirerande miljöer och bilder. Tack för att du visar så mycket fint!

Tack också för hinten om att det finns något medel som funkar att ta bort färg med. Den informationen är bra för mig att ha lagrad i långtidsminnet framåt trettonhelgen när ljusstaken kanske inte känns så kul att ha rödfärgad längre :-). Om namnet på produkten dyker upp får du gärna hojta!

Kram från Helena

Anonym sa...

Thanks in support of sharing such a fastidious idea,
post is fastidious, thats why i have read it fully

My blog - jackpot 6000 Jackpot 6000

Anonym sa...

certainly like your web site however you need to check the spelling on several of
your posts. A number of them are rife with spelling issues and I find it
very troublesome to inform the truth then again
I will surely come back again.

my homepage - online gambling

yanmaneee sa...

cheap jordans
supreme hoodie
supreme hoodie
yeezy
golden goose
curry 7 shoes
golden goose starter
moncler outlet
yeezy
hermes belts

naynis sa...

his response replica bags buy online this page designer replica luggage look at this website high quality replica bags

mcthete sa...

like it replica gucci handbags see this page replica bags try these out replica louis vuitton bags

raybam sa...

check my source Dolabuy Valentino try this web-site buy replica bags page YSL Dolabuy

Unknown sa...

that site Ysl replica handbags his response louis vuitton replica helpful resources good quality replica bags