lördag 9 augusti 2008

lavoar - ???

Oj vad roligt att så många gillade min gamla gjutjärns-tvålkopp i förra inlägget! Tack för att ni är så gulliga som skriver så söta kommentarer! *kram*
Jakten på ytterligare inredning till toaletten fortsätter...och i veckan hittade jag denna gamla kommod, eller lavoar som mannen som sålde den till mig så korrekt sa. Jag tror den kommer passa perfekt inne på toaletten :)

Jag brukar ju inte visa halvfärdiga projekt men jag ville visa er den innan den kommit på plats, för det dröjer nog..det är stora förändringar som behövs..Klinkergolvet skall ersättas med ett vitmålat trägolv och på väggarna skall kaklet bort. Det mesta skall bytas ut :)

Lavoaren hade en sån söt hylla tycker jag. Och på själva bordsskivan skall jag ställa ett handfat som passar i stil..och sen behövs det ju en gammal fin kran..ja, så ni förstår att det kommer ta lite tid innan det är klart *hihi*

Jag tycker så mycket om sånna här tvålar. Denna hade jag turen att vinna av Aina i vintras. Jag har inte velat använda den för jag tycker den är fin att titta på :)
Ha en jättefin helg! Det blir nog en del OS-tittande för min del, under tiden målarfärgen torkar. *hihi*
Kram
Mia

Hi!
I´ve found an old ??? for them bathroom. I have absolutely no idea what it´s called in english..the swedish word is an old one..and only used for this type of antique wash basin.
I´m going to put an bowl on top of it and an old water tap to match the style.
Have a great weekend!
Hug
Mia

86 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vill ha!!!!!!

Den är ju så underbart fin! Nu blev jag nästan lite avis;)

Kram Annica

Anonym sa...

Den var verkligen jätte fin! Låter som du har ett ganska stort projekt på gång. Kämpa på!

Viola sa...

Hejsan, är övertygad om att det kommer att bli helt bedårande. Ser fram emot att följa projektet, ha en fortsatt bra helg, Viola

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Å,å.. blir säkert jätte fint!
Ha en härlig helg.
/S

Living by Milla sa...

Åhh, Mia, den är helt underbar!!!!
Vad kul med ett sånt projekt, ser fram emot fler bilder.

Kram Camilla

Stämningsfullt sa...

hej!
Åh så fin!! Kommer att bli super!
kram.

Mamma C sa...

Vilket projekt du har framför dig. Men känner jag dig rätt så ror du det iland med bravur. Ska bli roligt att se när det blir färdigt.
Kram mammma c

S o F sa...

Väldigt fin! Och ordet lavoar har jag inte hört på eeeevigheter.
Lite kul.

Det kommer ju att bli hur fin som helst i badrummet.

Grattis till fynd!

Kram!

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg 1 her kommer jeg på et lite besøk, og oj somm jeg elsker drivhuset ditt, det ser helt vidunderlig ut. Om ikke plantene trives der så skjønner ikke jeg noe, nydelig!
Herlig skap til badet har du fått også, spennende å se fortsettelsen!Sepeholderen er nydelig. Jeg har et slikt skap, men med marmorplate. Hadde en gang tenkt å få vask i den, men jeg hadde ikke hjerte til å borre i stykker marmorplaten, så nå står den i stuen, jaja fin der også så der får den stå :o)
Ha det bra vennen.
Klem

Marina sa...

ja, OS blir det även här.
Det tar kanske sin lilla tid med din renovering men det blir säkert bra med den fina lavoaren.

Jenny Oak Fae sa...

Vilken VACKER möbel..!

Tvålen var också fin...jag använder inte heller vackra tvålar..!

OS tittar jag inte alls på..!

Kram & ha det GOTT!

/ Jenny

<3

Mitt hvite hus sa...

For et nydelig skap du har fått tak i:=) Blomsten , såpen og lat bare helt skjønt. Vi får smøre oss med tålmodighet til er ferdig med badet ditt. Men du skal vi at jeg gleder meg masse.
Ha en fin helg:O=)
Klem :=)

Nallebr.. sa...

oj,oj det här är en sådan blogg jag blir helt sjuk av;)
alltså jag åååå älskar dina fina bilder

Millas hem sa...

Hej!
Tack så jättemycket för kommentaren!

Kommoden kommer säkert att bli jättefin där på toaletten.

Jag har en liknande som jag visar under etiketter "gäststugan" och den har stått (innan den kom till oss) hos min mormor och bara väntat på att någon ska rusta upp den :) och gissa om jag är nöjd!

Jag letar efter en till, till vårt badrum...skulle helst vilja ha en med marmorskiva, och sätta den i gäststugan och ta in den andra för att göra hål till handfatet!
Din ser redan läckert "shabby" ut!
Kommer att kika in här för att se fortsättningen!
Kram Camilla

Millas hem sa...

Bara jag igen...kikade precis på ditt "fönsterskåp" och insåg att det hade jag ju sett, men man glömmer var!
Kram C

Lyktor och Tyg sa...

Den var väldigt fin. jag gillar också tvålar, bra att ha olika som doftar i badrummet.
kram Kristina

marie-claire sa...

Very, very nice!! sorry, I'm french and my english is very bad so... Thank you for all of these wonderfull photos and the translation in english!

Anonym sa...

Go kväll!

Jag gillar oxå sådana tvålar, köpte massor av olivtvålar i olika former när jag var i Grekland i våras för inga pengar alls, såå billigt och såå vackra och såå sköna att använda.

Idag har jag haft en underbar dag. Vi var med Canadensarna till Västerås och lämnade av dem hos släktingar. Själva åkte jag, mannen och den ena dottern till Country House (Annas vita hjärtan).

Guud så mysigt det var. Gulliga människor och fantstiskt fina saker och underbar miljö. Nästa inlägg kommer bli därifrån. Jag ska fixa de bilderna så fort jag hinner. I morgon blir det att åka till Vaxholm, hoppas vädret blir bra.

Hoppas du har det bra och kan njuta av härliga augustikvällar. Om det regnar har ju du ditt underbara greenhouse eller conservative som Faster Patricia säger. Vi var och tittade på ett jättefint häromdagen för att få inspiration till vårt.

En famn av kramar till dig
Lena

Marie sa...

Hej Mia!

Vilken underbar möbel, så gulligt med den lilla hyllan. Kan riktigt se framför mig hur fint erat lilla badrum kommer att bli. Ska bli så kul att få se bilder därifrån framöver. Tvålen är ljuvlig! Jag har också svårt att använda tvålar när de är sådär fina, får mest fungera som pynt!

Kramar Marie

Ps. Du har mail!!!!!

LillaFlisan sa...

Vilka vackra blommor!Vad är det för sort?
Helt Underbar blekrosa färg!
Flisan

la Susina sa...

I hope that you speak english...well, your blog is simply "beautiful" and I add you!!!!
Greetings from Italy!!
Susy

Maria sa...

Fantastisk lækkert møbel du har fundet der. Jeg glæder mig til at se det færdige resultat. Er sikker på det bliver helt perfekt :-)

Klem Maria

Sjöboden sa...

Hej!

Vilken möbel!! Lyckliga du som kom över en sådan.... den måste varit dyr... kommer göra dig lycklig varje gång du går in på toaletten. Konstigt att man kan få kärleksrelationer till sina möbler :-)

Kram C

Mjuka sa...

Den är ju så ljuvlig
kramar M

Vardagens guldkorn sa...

MEN vilken fin blogg och vilka härligt inspirerande bilder! Är ny i bloggvärlden och tittar runt lite överallt och hit lär jag återkomma!
Linda

Willewira sa...

Har bara tre ord att säga:
DEN ÄR UNDERBAR!!!

Ha en skön vecka!
KRam Willewira

Willewira sa...

Har bara tre ord att säga:
DEN ÄR UNDERBAR!!!

Ha en skön vecka!
KRam Willewira

Anna sa...

Det låter ju som om det kommer bli jättefint! Jag ser fram mot att se resultatet en dag!

Unknown sa...

I don't know the English word either. It is a great find though. I love the rectangular soapdish.
Have a nice Sunday!
Bye,
Marianne.

Anonym sa...

Den var jättefin och det duger gott att visa som den är. Du tar ju fina bilder.
Tvålkoppen till tvålen är ju underbar.
Det skall bli kul att se när den kommer på plats.
Annika
Naturliga Ting

My White Cottage sa...

Åh, den är superfin! Vill själv hitta något liknande till vår toalett. Men än så länge har jag inte lyckats... Tvålkoppen i gjutjärn är ju också helt fantastiskt fin!

Ha en skön söndag!
Många kramar Jenny

Anonym sa...

De är verkligen jättefina de där lavoarerna - jag har en i stugan som kanske någon dag finner sin plats i ett badrum hos mig ;)

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Den är helt ljuvlig! Har också tänkt att ha en sådan, men den får inte vara för bred. Det har varit min dröm länge!! Är likadan som du med tvålarna, älskar dem och snålar på dem in i det längsta. Fina att titta på. Konstig man är...
Ha det gott!
kram
nina

Solsjö - Under en vind sa...

Go förmiddag!

Den var verkligen fin!!! Vilken förändring ni ska genomgå först, låter spännande!

Tvålkoppen du visade i förra inlägget hittade jag i en nätbutik bara nån dag efter, tror att det var hos madame Petit.....DEn är verkligen fin!

Hoppas att allt är bra med dig annars! Här var det fotbollsmatch för mannen i fredagskväll och igår hade vi sommarens sista grillfest här hemma. Fem familjer kom hit så vi var totalt 20 stycken. Det blåste men var både soligt och varmt så vi kunde faktiskt äta ute...var skeptiska eftersom det regnade mycket på förmiddagen. DEt bev en mysig kväll och idag sov jag nästan till 10...det händer inte ofta! Idag är det mannens sista semesterdag, själv ska jag vara hemma en vecka till! Så skönt!
Ha det gott, kramar!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin den är och tvålkoppen också, vill ha. Det ska bli så spännande att få se när badrummet blir klart.

Kramar Ullis

Radhusdrömmar sa...

Vad kul att du hittade en sån fin! Blir nog toppen med handfat m.m. Du får visa den när den är klar sen.

Gillar också tvålar och sånt, det är fint att ha dem framme bara som dekoration och så doftar de ju gott!

Kram Johanna

Sofie sa...

Åh, det kommer bli jättefint! Kan se det framför mig :) Spännande att se slutresultatet! Kram, Sofie

Annas skattkammare sa...

Vilken vacker kommod (eller lavoar??) du fått tag på.. Den komemr bli jättefin med handfatet på! =) Kram /Anna

inga Heiddal sa...

Hej!!
Va vackra bilder och items. Du ha en utmaning hos min sida. Ha en härlig vecka. Kram INGA

Susanne sa...

Undebart fin lavoar. Det är inte så lätt att få tag i dom där. Var på en auktion i våras där med bjöds vilt på ett par sådana.
Kram
//Susanne

Unknown sa...

Beautiful photo. I love the antique pitcher with the pink flowers in it. It looks so nice on the white cabinet. You have so a lovely way of putting things to gether.

Sallys hus sa...

Hallå där!

Jisses så fin....var på vippen att köpa en liknande i sommar men kunde inte komma på vart jag skulle ha den....nu ser jag ju....i badrummet.....fniss...det som jag kanske får om 10 år.....får jaga rätt på ett nytt....
sååååå fint det kommer bli.
Ska bli spännande att få se även om det dröjjer.
Jag skulle sy ikväll jag...men lusten finns lixom inte...man vill bara kura framför brasan....
Ha en härlig ny vecka!
Kram kram kram

C De-sign sa...

Så fin liten lavoar....vilka fynd du gör och snabb är du med färgpenseln också! Vilken typ av färg målar du med? Jag har så svårt att "komma överens" med den vattenbaserade........Ha en bra start på nya veckan! Kramar fr C

Anonym sa...

Goedenavond Mia,
A perfect find, Mia !! These old little cupboards are great for decorating...in our new (well new? it was finished 6 months ago) bathroom i have an old cupboard from an old aunt from my father and it had been standing in the garage for years. Finally it all came together, i painted it and now its VERY usefull for the towels etc. I can get very happy from things like that.
Have a good start in the new week !
Janneke.

Lina ♥ C´est la vie sa...

Tack för att du kikade in hos mig. Jättekul med nya besökare, ha en bra kväll framför datorn! :)

NinaH sa...

Mysig kommod/lavoar!
Och ja- visst är det underbart med fina tvålar! Jag "nänns" inte heller använda dem- bara njuta dem med ögonen är ju fröjd nog!;-)

Frida sa...

Hej Mia!
Det var en fin kommod. Jag är också svag för fina tvålar. Hoppas du får en bra vecka!
Kram Frida

Sara sa...

Hejsan
Det kommer bli jättefint ser fram emot resultatet.
Kram Sara

drömmen om vitt sa...

Hallå! vad fina bilder du visar dendär kommer passa perfekt i badrummet. Roligt att vara tillbaka.
Ha det gott!
Lotta:)

Millygarden sa...

Vilken fin lavoar och tvålkoppen!! en sånn vill jag ha! vart hittar man dom?

Kram Marina

Inspiration i vitt sa...

Hej Mia det kommer att bli såå fint i ditt badrum det hörs på planerna.
Din kommod blir så fin och tänk vad praktisk den är(Har nästan en exakt lika dan på min toa)med skåpet där det får plats en massa saker som inte är så vackra som tex all fina och goa tvålar du visar.
Vad kul det ändå är med lite olika projekt på gång ser med spänning fram emot eran renovering som man förstår kommer att bli såå bra.
Kram på dig/Ingela
Ps... jag har en liten tävling inne hos mig.

Laila sa...

Min far har exakt maken til din lavoar, jeg bare lurer på hvordan jeg skal få han til å forstå at den passer bedre hos meg, he he. Ditt drivhus er en drøm, nå er jeg snart i mål med samle vinduer, så jeg kommer til å se litt på ditt når jeg skal sette opp mitt.

Solsjö - Under en vind sa...

Hallå där!!!

Mitt i natten och här sitter jag.....har fått dille på att göra fotoböcker....har du sett det?? Man laddar in sina bilder på en sida och efter ett par veckor får du hem en riktig bok med dina egna bilder! Min kusins fru introducerade mig i denna värld (de har gjort på sina långresor...), så nu har jag gjort min första...den fick innehållet från förra höstens Parisresa. Nu väntar jag bara på att få se hur den blir, sen tänkte jag göra en om årets Italienresa osv...det går nog göra hur många som helst, det är bara priset som får sätta stopp....

Nejdå, bara lugn....bara 2 bloggar! Den tredje finns det inget i....funderar faktiskt stundtals på att slå igen Sagans solsjö helt...men jag vet inte än....

NU ska jag gå och sussa....mannen börjar jobba igen imorrn, men barnen och jag fortsätter ledigheten ett tag till....

Kramar!

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
åh vad fina lavoar..jag sak få en liknande av dem jag köpt huset va..de är så fina..
Åh vad det låter spännande med ert badrum!!
Tänk vad fint det kommer att bli..

ha en riktigt bra dag..
kram anna

färg o form sa...

Hej!! Lavoaren är jätte fiiin, den kommer att bli kanon när ni är färdiga. Sliten och vit, underbart.
Må gott Kramar Hannah

johanna sa...

Hej
men sååå fin!!!! Det kommer att bli så fint. väntar med spänning=)
Ha det riktigt gott
kraaaam

Malin - I min trädgård sa...

Hej Mia!

Jag har ju MISSAT inlägg från dig!! :O Jag har legat förkyld och tyckt synd om mig själv i soffan hela helgen... Hela lilla familjen har varit dålig, vilket på sätt och vis varit skönt, då Plutten varit nöjdare med att ta det lugnt hemma.

Men vilken fin lavoar (som jag nu då precis lärde mig att det heter ;))! Jag kan riktigt se framför mig hur bra ditt badrum kommer att bli!

Hoppas allt är bra med dig! Idag är solen framme så då ska jag och Plutten ta en välförtjänt promenad i solskenet! Härligt!

Ha det bra! Kramar M

Anonym sa...

Åh jösses vad många kommentarer du får :) Vilken lycka. Jag som bara skulle säga att jag har en liknande tvålkopp som din - fast jag inte fattat att det är en tvålkopp? Hihi.. jag har en liten blomma i min.
Todeloo

Skatan sa...

Hej vännen! Allt väl med dig? Du verkar ha kommit en längre bit på vägen med din lilltoa än vad jag har. Jag har en lampa jag... ;-) Men den älskar jag! Skall bli ren lyx med nygammal toalett. Där lär man väl bli sittandes gissar jag...

Ha en fin dag.

Kram.

Designe sa...

Jättefin lavoar och håller med..såna tvålar är underbara! Ha en fin vecka! kram :)

Åsa sa...

Lavoaren är jättevacker, har själv nästan en likadan i förrådet. Får ej in den på våra små toaletter. Har precis satt in ett annat litet bord på toan (se inlägg) men det är åxå för stort. Gjutjärnstvålkoppen var fantastisk.
Tur att jag hittade hit, du har en underbar blogg. Hit vill jag titta in flera gånger. Gör en länk till dej.
Kram Åsa

Karin i Villa Grå sa...

Halloj!

Jajamensan, vi räknar med att svepa in som en storm över Västkusten på lördag! Närå, vi är mer som en stilla bris... :-)

Jag mailar dig!

Kram, Karin

n o r d i n g å r d e n sa...

Himmel vad du kan och fyndar människa! Vilken underbar lavoar, en sådan skulle jag verkligen vilja ha! Snygg kanna och tvål oh som alltid inbjudande bilder!!! Mari.

Annas Vita Hjärtan sa...

Hej vännen!

Jätte fin lavoar! Du har det verkligen underbart!

Kram Anna

Piffa och Puffa sa...

Lavoaren är jättesöt. Skulle vilja ha en sån i mitt sovrum. Kika in på min blogg så kan du vara med i min första utlottning.
Kram Anette

Beas sa...

Men oj...jag fick verkligen duktigt med prestationsångest av att kika in här hos dig. Du har så otroligt fint sinne för detaljer och jag skulle göra mycket för att:
1. Ha så många fina lavendelbuskar så att jag....
2....skulle kunna binda en krans av dem.

Duktiga du!

Nallebr.. sa...

oj oj va fint det kommer att bli!! måste säga det igen din sida är underbar!! och ditt växt hus!!!
Så fint så fint!!!älskar växthus!!!har ett men...ser inte ut som ditt:) sen undrar jag hur du gör för att få bilderna så stora på bloggen???? jag har ochså blogspot men inte blir mina bilder så stora heller... förstår om du inte hinner svara med alla inlägg du får:)tack för besöket på min sida! kram

alidas sommaräng sa...

Ja nog har du förutsättningar för att få i ordning ett snyggt badrum!!!Allt är vackert både tvålkopp och lavoar. Kramar Laila

Anna sa...

Hej Mia!

Ljuvliga bilder och jösses vilken vacker lavoar! Badrummet kommer ju att bli sååå fint!

Mmm sådanna tvålar gillar jag med:) Doftar gott och är vackra att se på...

Hi hi, Det är just Telia vi ska byta till:) Hoppas verkligen att det kommer att fungera bättre!

Kram
:)Anna

faster atta sa...

Hej vännen! Vilken underbar möbel! Den kommer bli jättefin i badrummet, det låter som ni har mycket rolig renovering framför er!!!!
KRAAAM

MODERN COUNTRY sa...

Heeeei gode venn!!

(Å så redd jeg var for at jeg ikke ville komme inn til deg. Nå har jeg brukt hele formiddagen, dette begynner jeg å bli lei.Jaja, håper alt ordner seg med blogger..)

Helt underbart møbel!!! (vet ikke hva jeg skulle kalle det) Herlig til toalettet. Å så fint og gammelt. Jeg er sikker på at det kommer til å bli så utrolig fint der inne. Og klart man ikke må glemme deilige såper. Jeg sparer mine i et vakkert lite skap. Tør nesten ikke bruke dem, de er jo så vakre til pynt.

Takk gulliga deg for kjempekos hilsen! Jeg blir alltid så varm og god i hjertet av dine ord. Ha en toppen dag!
Klemmer fra Aina

MODERN COUNTRY sa...

Men nei, først nå så jeg at det var mitt eget Aina du snakket om. Haha, snakk om å være treg i toppen. Hihi..

Puss

Graadskan sa...

Verkligen jättefin! Alldeles lagom sliten...
Ska bli skoj att se badrummet klart!

Kram Camilla

Elzie sa...

Vackert...
Kram Elzie

Nallebr.. sa...

tack snäll för tipset om större bilder ska be sambon kolla det...
han har lite mer data koll en jag:)

Beas sa...

Hej hopp...nu kan vi lägga all ömsesidig prestationsångest åt sidan och bara skratta och le...för du VANN! :-)

Skicka mig ett litet mail som du namnger "Måndagsvinnaren" så har du näsduksfodralet i din hand nästa tisdag. (Samskickar alla samtidigt så jag inte nöter ut Postlådan med mitt lockslamrande varje dag)

Ha en underbar tisdagskväll!

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken skönhet!!

Ha nu det så gott!
MiaMaria

sabina sa...

Å, vad vacker den är! Den skulle jag också ha köpt om jag varit du! Den blir ju perfekt!! Kram

MiaMaria sa...

Härlig vecka till dig också Mia!

Liza i pepparkakshuset sa...

Gillar också tvålar...vill nästan inte använda dem för de är så fina, men ren måste man ju bli :)

Vilken fin kommod...önskar jag kunde hitta så fina saker..

Kram Liza

la Susina sa...

Ciao!! Ma il tuo italiano e quasi perfetto!! Una curiosità, ma questa è casa tua? Perchè se così fosse è un sogno!!!!
Peccato che non conosco lo svedese, se hai qualche difficoltà a capirmi te lo traduco in inglese o in francese!!!
Ti seguirò passo passo!!!
;-)))

inga Heiddal sa...

Oj va fina bilder... Ha en skön helg. Krammiz INGA

♥ Fyra årstider sa...

Du är en riktig sakletare...som pippi långstrump...väldigt vacker och passar din stil.
Kram Lotta

Floras Kulle sa...

Det blir kanonfint! Suck, önskar att jag också fick renovera badrum.
Marseille-tvål är så himla bra till ALLT, jag brukar handtvätta kläder med den. Hittade förresten fyrkantiga vita tvålkoppar på Ö&B häromdagen, och blev själaglad...

KRAM//Annette

Unknown sa...

look at this site Bonuses why not check here click reference click to investigate internet

Anonym sa...

goyard handbag
off white shoes
kevin durant shoes
supreme outlet
off white outlet
yeezy boost 500
supreme hoodie
birkin bag
bape
goyard bag