torsdag 28 augusti 2008

Kunde inte motstå - Couldn´t resist

Jaha så bra karaktär hade jag...jag skulle bara sticka in och titta om det möjligen fanns nåt gammalt skrivbord på loppisen..bara en snabbkik på lunchrasten, som jag sa till maken...men så springer jag på den här lilla sötnosen och kunde bara inte motstå den. Att jag inte hade en aning om var den skall placeras kändes inte som tillräcklig orsak för att bara låta den passera - och låta någon annan köpa den! Nån annan ville köpa den, flera stycken faktiskt, många fingrade på möbeln och reserverade den i både andra och tredje hand..ifall jag skulle ångra mig...Den skulle stå kvar där ett par timmar eftersom jag inte kunde ta med mig direkt..jag hade ju cyklat till loppisen på lunchrasten...

Här står den..utan några spik..bara träpluggar håller den ihop.

Jag tror den har några år på nacken..gissar på att den är från mitten/slutet av 1800-talet...gissar som sagt...jag är verkligen ingen mästare på antikviteter. Jag gillar saker oavsett värde/ålder..bara det har "det"..och det tycker jag denna lilla kommod/pottskåp hade *hihi* :)

Oemotståndliga små hjärthandtag i sidorna.

Snirkligt smidesbeslag...och en massa vit avskavd färg!

Nu är det snart helg och en sak till..det är snart födelsedagsfest här på bloggen..Lilla Blanka fyller alldeles snart 1 år! I nästa inlägg blir det en utlottning..just med anledning av den kommande 1-års-dagen. Det blir lite Lilla Blanka-pyssel som vinst tror jag..vi får se :)
Kram alla goa bloggvänner, både ni med egna bloggar och ni som bara läser...!
Mia

PS Ni som skall till Formex..njut lite åt mig också, och ha det så kul!!!

Hi!
I went to the flea market on the lunchbreak..just to have a quick look..(yeah,right...lol) I wanted to see if there was any old desks for sale..I didn´t find any desk, but I found this cute cupboard..I just couldn´t resist it..so it just had to come home with me :)
I think it´s at least 150 years old..but I´m really just guessing..I´m not an expert with antiques...maybe someone has got a clue?
Soon I will have a give away..my blog turns one year very soon :) More about that in my next post.
Mia

79 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Den har verkligen DET!!! Underbart söt möbel!!!

Kram Annica

Unknown sa...

Oj va härligt knubbig den är. Mina ögon vilade direkt på det söta lilla snirkliga...mmm

Ha det gott kram Pia

Stämningsfullt sa...

Hej!
Åh den är helt uuunderbar!! Förstår verkligen att du inte kunde motstå den :)
Så härligt sliten och fin!
Kram!

Hem och Lycka sa...

Åh! Men du, jag vet var den ska stå - hos MIG! Jag letar efter en sån där söt sak så den vore ju perfekt ;-) Kanonfin! kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Å Mia , den är verkligen jättefin!!! Grattis till den, klart att du inte skulle låta den passera!

Ha en skön helg!
Kram Hanna

Anonym sa...

så söt den var.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Den forstår jeg godt du ikke kunne motstå..så søtt ett lite møbel.
Tenk at bloggen din snart er 1 år, såklart skal jeg innom å gratulere deg i neste inn.
Ha det godt.
Klem

Jenny Oak Fae sa...

HIMMEL vilken vacker & charmig möbel, jag förstår mycket väl att du inte lyckades motstå den..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Annie - Annalunda sa...

Såklart du var tvungen att köpa den! Såå charmig...och gammal... härlig patina... och ovanlig!
Själv är jag i målartagen - som vanligt har jag förvandlats till vitfläckig groda ;)

Kram Annie

inga Heiddal sa...

Woww... va fantastisk möble och va fantastisk hem du ha . Ha en bra helg. Krammis INGA

LantlivsAnette sa...

Ohhh himmel vilket vackert litet skåp !! Vilken tur att du gick dit och fick se det, det var tänkt till dig !!
Jag lovar att kika åt dig också på Formex..nu åker jag dit,vi måste åka hemmifrån klockan fem nu på morronen..planet går tidigt..
Ha det så bra så länge Kram Anette

Zizzi sa...

Jag förstår att du föll för den! Den är ju helt underbart charmig!
Kram cissi

Solsjö - Under en vind sa...

Förstår att du inte kunde låta bli, den är ju helt ljuvlig!!!

Passa nu på att njuta i helgen, det utlovas sol och varmt!

Största kramen till dig!

Anonym sa...

Hejsan!
Så underbart sliten och sååååå charmig.
Förstår att du föll pladask!

ha en underbar helg!

Kram Bodil.

Hannis sa...

Förstår att du bara var tvungen att köpa den!
Annorlunda möbel och vacker!

Hade turen att genom en kund få biljetter till Formex så i morgon ska jag dit!!
Spännande.

Ha en härlig helg Mia/Kram Hannis

spetsar och änglar sa...

Helt underbar!!!!!!!!!!!

Ha en härlig helg
Kram Heléne

My Lovely Things sa...

Hej Mia!!
åh vilket kanon fynd..så otroligt fin..verkligen en skatt!!

Vilka detaljer..jag mållös...

åh 1 års jubileum..klart jag vill vara med på utlottningen då..
jag kiukar in då..
kram anna

Lilla huset på prärien sa...

Hej Mia!

Den där hade jag tagit på cykeln om jag hade varit där innan dig :) vilken tur att du kom dit i tid och hann lägga rabarber på den. Den passar jättebra där hos dig nu!

Kram Jenny

Mitt hvite hus sa...

For et møbel du kom over i lunchen!! Helt nydelig=)

jeg følger med neste innlegg jeg!!

Ha en fin fredag=) Klem Kerstin

Anonym sa...

Go morron!

Vad kul att du blev glad. Jag ska kolla mailen och skicka både text o foto till dig i helgen.

Tänk en del är beroende av loppisar, jag tycker det är ett ganskaq trevligt beroende och tyckte du gjorde helt rätt som köpte den fina avskavda lila möbeln.

Hoppas du får en underbar helg med sol som lyser på dig och familjen

Varmaste kramarna
Lena

Viola sa...

Hej igen, ja liknande infall har man ju varit med om några gånger, många känner nog igen sig i bloggvärlden, detta måsta absolut vara ett gammalt pottskåp, helt ljuvligt, så vackert. Detta ryck kommer du nog inte att ångra. Här är det oxå mässa fast här handlar det om hantverk, en jättestor med massor av utbud, ska bli så roligt oxå ett besök på loppisarna i Västervik. Är alltså på långhelg i skärgården, SOLEN LYSER idag, kan det vara sant, kramar till dig

Karin sa...

Vilket underbart fynd Mia! Förstår att det fanns andra spekulanter på det skåpet. :) Jag hoppas att du får en härlig helg med vackert sensommarväder! Ser fram emot din utlottning... :)

Kram Karin

rosenskära sa...

Det hade varit på gränsen till BROTTSLIGT försumligt att inte ta hem den underbara pjäsen!

Man ser många härliga, vackra möbler på bloggarna men den här ligger högt på rankingen nu! Håll hårt i den...

/Lena

Änglahem sa...

Morgon Mia,

Vilken charmig liten "byrå/skåp"!! Förstår jag verkligen att den inte kunde stå där och kanske få flytta hem till någon annan....*hua mig*!!
Hihi...bara galan jag som är tillbaks! Som jag saknat er!! Tjuvkikat hos grannen ett par gånger men det är ju inte samma sak!!..inte på långa vägar!

Tänk!...ETT ÅR!!! tänk vad tiden går....när kom jag in?...November.. Du var ju före mig där...med några månader....men det går fort, onekligen fort! Snart är det jul igen!*fniss*....hade svårt att somna igår kväll...kommer nog märkas idag....FnissPlejka in action!*haha*

Ha en skön helg vännen!!
Kram, Kram, Ulrika

Änglahem sa...

Vart tog min kommentar vägen?!?!?!?!*grrrrr* så sur jag blir!

Underbar liten tingest du hittat där Mia, urcharmig!

Fy böveln vad sur jag blev nu.....skrivit en låååång kommentar...och så bara Poff är den väck!....Blogger!! *fy för den lede*

Ha en skön helg vännen!!
Kram, Kram, Ulrika

Joooo....jag är tillbaks*fniss*

Änglahem sa...

Nämen....vad är detta??? Håller jag på att bli helt knäpp eller?!?!

Stort frågetecken är jag!!!!!!!!

PUSS Vännen! nu smyger jag ut här innan det blir föööör mycket av mig....*fniss*

Radhusdrömmar sa...

Vad fint!!! Förstår att du köpte det!
Och tack för lite recept i förra inlägget, alltid bra att få lite nya tips.
Grattis till 1 år!

Ha en bra helg!

Kram Johanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilken bedårande liten möbel! Ett smycke i sig, så fin den var!!! Oj, firar du ett år nu med, tänk va tiden går när man har kul! Många startade bloggar för ett år sedan, tänk vilken kul hobby! Och va tur att just du öppnade blogg, annars hade vi inte fått njuta av alla dina vackera foton och fint pyssel! Ha en bra helg!! Mari.

Sara sa...

Åh vilken söt liten möbel, vilket fynd! Du har en utmärkelse att hämta hos mig.
Kram Sara

Anna sa...

Åh! Vilket ljuvligt gammalt skåp! Förstår mycket väl att det fick följa med dig hem:) Helt underbart!

Mums vilka smarriga och vackra pajer du har gjort i inlägget tidigare! Helt underbara bilder också! Den där läckra citron-och limepajen ska jag baka i dag tror jag:) Tusen tack för receptet!



Ha en härlig fredag!
Kram
:)Anna

Designe sa...

Wow, vilken underbar möbel! Den är ju helt perfekt som den är med både vitt och slitet!..fint beslag oxå! Gillar verkligen såna svängda ben!..jag hade oxå köpt den om jag hittat den!:)

Tack snälla du för din fina kommentar hos mig! Ha en fin helg! Kram :)

Hulda sa...

Så utrolig fin liten kommode, skjønner at du bare måtte ha den med deg hjem. :) Så fint du har dekorert også, passer jo perfekt. :)

Grattis med jubileet!

Liza i pepparkakshuset sa...

förstår att du inte kunde låta bli den...alldeles underbar

Trevlig helg
Kram Liza

♥ Pia... sa...

Hej där..ja jag har då verkligen full förståelse att du bara var tvungen att ta det vackra pottskåpet med dej hem..så vackert..plats finner du säkert....å 1 år kul.. jag ska då inte missa den utlottningen:)...på återseende..kram..PIA

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh så fin!
Jga är på Formex, kika på min blogg snart....

Ha en go´ helg!

Magdalena sa...

HEIA...
Å DET VAR DA TRIST Å HØRE, FØLER MED DEG...
OG DU, TAKK FOR HILSEN LIKEVEL!
GILLAR DIN BLOG SÅ GOTT!
:) OGSÅ DISSE BILDER!

KRAM, MAGNY,-( JAG RESER TIL PROVENCE EN UKE NÅ)

Stina sa...

Det var det värsta vilket fint skåp.
Det kan jag ta hend om, vet du!;-)
Puss

Anonym sa...

Åh vilken underbar gammal möbel, tur att du köpte den , annars skulle du har ångrat dig =)
Kram Rebecka

Anonym sa...

O mi god, that is a nice cupboard, it does look realy old. Must have been heavey to bring to work (on your lunch break?!)

Have a nice weekend
greetings Anita

Helena Dovier sa...

Och där slog charmfaktormätaren i taket! :-) Otroligt fint litet skåp du hittade! Ibland finns det bara inga alternativ till att köpa grejerna man hittar. Gör man det mot förmodan inte, så kommer man ju att ligga sömnlös och gräma sig många nätter framöver... :-/

Ha en fortsatt fin fredag!

Kram från Helena

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Wow, hade aldrig sprungit förbi den heller!!! Skulle du mot förmodan inte få plats för den så vet du vart du kan vända dig :D Jag är precis likadan som du när jag får syn på något, plats ordnar sig alltid.
Önskar dig en trevlig helg!
kram
nina

Jenny Oak Fae sa...

Jag har inte heller tålamodet att sitta och sy Tilda-dockor själv, men visst är de SÖTA..!

: )

KRAM & trevlig helg!

/Jenny

<3

Åsa sa...

Ett fynd!!!

I alla fall jättevackert skåp.
Du har nått hos mej...kika in.

Kram Åsa

sabina sa...

Det var det charmigaste jag sett på länge!! Jag hade inte heller kunnat lämna den kvar åt nån annan köpare! Bra fynd!! Trevlig helg!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken underbar liten möbel! Det förstår jag att det var många som ville ha! Vilken tur att du knep den, annars hade ju inte vi fått se den!
Så du ska också ha 1-års-kalas? Ja tänk vad fort det har gått... 1 år med bloggen! jag firar också 1 år nästa vecka...
Kram
marie

Marina sa...

Till Formex ska jag inte men jag hade gärna åkt dit någon gång.
Som de tkan gå när man titta in på en loppis! Man vet ju aldrgi vad man kan få med sig hem. Fint!

tania sa...

ciao Mia!!

fantastisk möble ;)
baci Mary

Veronica sa...

Jag kan verkligen förstå varför så många ville ha den!!! Helt underbar!

Kram Veronica

Unknown sa...

What a lovely old closet. Have a nice weekend.
Bye,
Marianne.

Mamma C sa...

Sicken tur du hade att du tog dig en sväng till loppisen. Vilken möbel du hittade.
Kramis Mamma C

Love Your Homes sa...

Tänk vilka fynd man göra på lunchen......Ingela

Anonym sa...

Hi Mia,
You are a real champion in finding all these treasures :)
Have a wonderful weekend !
Janneke.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Living by Milla sa...

Lyckos dig, som springer på en sån underbar möbel! Den är urcharmig.

Vill du ha receptet på citronpajen med marängtäcke? Den är väldigt god...och inte alls svår att göra.

Ha en skön helg!
kram Camilla

Anonym sa...

Jag såg den! Fingrade lite på den och visste med en gång att det var du som hade reserverat den!
Så oemotståndligt söt! Hade jag varit först hade jag nog slagit till direkt.
Grattis till fyndet!
//Eva

Marie sa...

Hej min goa vän!

Vilket underbart skåp Mia, helt ljuvligt! Förstår att du inte kunde låta bli att köpa det! Hjärthandtagen, vilken helt fantastisk detalj!!!!!

Tänk att du snart har bloggat ett helt år. Tack för att du började att blogga så att jag fick chansen att bli din vän!

Ha en trevlig helg och var rädd om dig!
Kramar Marie

Ps. Vi kan väl höras via mail om lördag!

Skomakartummen sa...

Den hade inte jag heller kunnat lämna i affären... Den är helt otroligt, bara helt alldeles underbar.

Kommer gärna på 1års kalaset.

Kram Sari

lottens vita och gröna sa...

hallå vännen, så vackert, så sött, förstår att du måste ta hand om den lille vännen, helt ljuvligt!
ett år, wow!!!stoooort grattis, du är unik och helt oemotstådligt härlig!
ska slurpa i morrn på formex och tänka lite på dig, hihi! varmakramen lotten

Unknown sa...

Mia,

Vilket fynd!
Verkligen såååå vacker i sin enkelhet!
Det gjorde Du bra!

Visst blir man lite avis på alla bloggis vänner som skall till Formex!
Hoppas dom kommer att bjuda på många ögongodis bilder!

Grattis i förskott!
1 år går fort!

Önskar dig en härlig helg och jag tänker på dig också
Kramisar Jeanette

Inspiration i vitt sa...

Vilken tur att det var just du som hittade denna ljuvligaste skapelse av dem alla.
Du kände väl på dig att det kanske skulle kunna vara så att du hittade det där alldeles speciella om du bara lite snabbt skyndade in.
Jaa jag säger bara att den var såå underbar.
Kram på dig /Ingela

Snusilus o Sannibus sa...

Så söt den var :) Hehe klart du inte kunde undgå att köpa den ju :P

Åhhhh mums så gott med kaka!! Båda ser ju helg gudomliga ut!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Anonym sa...

I love your cupboard and it looks great already with your personal touch added!

I am not very good with antiques either so I am of no help with the age of things, sorry! I just know it looks great :)

Happy blogging birthday!

faster atta sa...

Men hallå... Så underbar!!! Jag är farcinerad av din förmåga att kunna plocka russinen ur kakan! Som sagt, underbar.... ti-hi....

Kram!!

Livet i Gläntan sa...

Den är helt underbar, förstår att du inte kunde motstå den. Kram

Jenny sa...

Gillar skarpt dina ihopsnickrade bord... Anar jag två underreden från IKEA(?) och en egentillverkad skiva som ser ut som ett gammalt "bakbord". Superfint! Ett sånt ska stå på min altan nästa sommar!

Goa sa...

Hej hjärtat mitt!
Den är bara helt ljuvlig!
Jag vill också ha en sån!!!
*Lyckost*..:)

Nu har jag bakat citron/lime pajen...det ska bli spännande att smaka den ikväll. Det ska bli efterrätt, eller en bit till kaffet efter maten, kanske man ska säga..:)
Men vet du...jag kommer ändå gärna och hälsar på..;)

Ha den bästa helgen Mia min Mia...största kramen och hälsa familjen!

LINEA VERDE sa...

Dear Mia,
wow, this cabinet would I not gone wrong. He is magical, but your deko is once again so wonderful and perfect.

I wish you a nice weekend
many greeting
karin

Ullis/Leva på landet sa...

Så underbar möbel. Klart du inte kunde motstå den. Tänk att din blogg funnits i snart ett år, ser fram emot firadet.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Tina sa...

Åh vad fin den var!!! Förstår verkligen varför den fick följa med dig hem!!! Kram Tina

Maria sa...

Det kan jeg forstå, sådan et skab skal man ikke lade stå tilbage.

Tillykke med "kuppet". Det er virkelig lækkert.

Klem Maria

i et lite rødt hus sa...

Hei, har akkurat oppdaget din blogg. Skal ta meg god tid til å lese gjennom gamle innlegg og se på bilder. Har forresten prøvd kladdkake oppskriften din, og det ble en suksess:)

Skatan sa...

Vilken häftig liten rackare! Har aldrig sett någonting liknande. Blir mycket nyfiken på ålder och annat. Coolt!

Nu skall jag koja. Hoppas du får en fortsatt skön helg.

kram,

Anna

Emma sa...

Ja men jag förstår till fullo, din lyckos. Vem hade kunnat motstå en sådan skönhet. Den är så (i min värld) perfekt.
Kram Emma

Anonym sa...

Hej!
Eftersom att du är intresserad av inredning så tänkte jag tipsa dig om en tävling på Åhléns hemsida där man kan vinna ett presentkort på 1500 genom att inreda en virtuell lägenhet!
Gå in på http://195.178.163.178/ahlenshuset/index.html?uid=13907 och kolla på min lägenhet och var med i tävlingen du också!

Lotta sa...

Nämen vilken underbart fin liten kommod. Förstår att du blev helt kär! Grattis!

Ha en härlig söndag!
Kram
Lotta

Millas hem sa...

Hej!
Ja, den lilla raringen hade inte jag heller låtit stå kvar på loppisen.
Håller absolut med att det hade varit ett klent skäl att inte ta den med hem! :)
Sån är jag ofta...kan bara inte lämna saker som jag blir så fäst vid direkt!
Supersöt är den verkligen!
Kram Camilla

Mjuka sa...

Hej Mia
Jag såg att den lilla sötnosen var reserverad i både andra och tredje hand. Så roligt att du fick den, den är helt ljuvlig!!! Kom alldeles för sent, alla godsaker var redan borta
kramkram Malin

jasonbob sa...

kd shoes
golden goose francy
moncler jackets
golden goose outlet
supreme outlet
chrome hearts online store
kyrie irving shoes
jordan 1 high
off white jordan 1
golden goose

yanmaneee sa...

golden goose starter
moncler outlet
yeezy
hermes belts
off white shoes
jordan shoes
jordan shoes
golden goose
kd13
curry shoes