måndag 18 augusti 2008

Ett annat hörn av köket - Another kitchen corner

Här är några till bilder från köket. Jag inser att jag har en massa små bord där, förutom köksbordet *hihi* - brickbord, sidobord, klaffbord mm

Ett par bilder till på det nya klaffbordet...

Tog fram ett par ljus-paket...det känns som de kan behövas framöver :)

Sist visade jag en köks-hörna, här är en annan...

Det är väl inte tänkt att det här nya klaffbordet skall stå i köket alls, men tills vidare får det nog stå i bordsamlingen *hihi*
Det är så skönt att vi fått några sommardagar till, jag njuter av varenda sekund!
Tack för era härliga kommentarer! Jag har varit lite dålig på att svara, men ikväll hinner jag nog runt till er alla hoppas jag :)
Ja just det ja, jag har ju alldeles glömt av att jag fått nya utmärkelser..! Jag fick en av goa Lotta och andra från All about pretty, TACK snälla!!!
Bamsekram
Mia

Hi!
More pictures from the kitchen :) I realize that I have a lot of tables in there, not only the dining table *haha*
The weather is still lovely, and i enjoy every minute of it!
I´ve had two new awards, one from Lotta and the otherone from All about pretty, THANK YOU so much!!!
Big hug
Mia

83 kommentarer:

Mamma C sa...

Grattis till dina utmärkelser som du fått. Dom är du värd. Passar bra bordet i din lilla samling i köket.
Kram mamma c

tinemor sa...

Åh, så vakkert du har det på køkknet!!!
Lyst og lekkert. I love!
Og grattis med awardene! Velfortjenad!

lottens vita och gröna sa...

hallå mia, du har alldeles underbara bord i ditt kök! och på dom då, jisses, så fint! stoooooort grattis till awarderna, du är en sån härlig inspiratör!

varmkram lotten

Hem och Lycka sa...

Å så fint! kram

Unknown sa...

Alltid lika härligt att titta in hos dig!! Jag önskar att mitt kök vore lite större än mina ynka 10 kvadrat!!

Ha det gott i den mysiga sommarkvällen(inte så många kvar nu)mysigt att tända mycket ljus nu tycker jag.
Kram Pia

Annas skattkammare sa...

Vilket underbart klaffbord! Önskar jag också hade plats i köket (eller nån annanstans) för små mysiga bord och detaljer..

Jättefint! Kram /Anna

Anonym sa...

Hallo Mia,

You must have a large kitchen if so many tables fit in :) I wish i had a large kitchen. I like the picture frames you have on the shelf...what is inside ? Old recipes? It looks great !!

Ann-Catrin sa...

Mia!!
hur kan man ha så mycket fint i sitt kök..det måste var såå stort!!'
alla fina bord med så mycket fint på.. beundrar!!
Kram på dig.. du ger sån inspiration att det inte är kokt alltså
Ann-catrin

Ann-Catrin sa...

psst!!
glömde ju gratta för dina fina utmärkelser..
'
kram igen!

Frida sa...

Hej Nia!
Vilken mysig hörna du har fixat till. Gillar de mörka träramarna!
Och grattis till dina utmärkelser dem är du väl värd!
Kram Frida

Frida sa...

Mia skulle det ju vara gick visst lite fort där.

Huset på kullen sa...

Jättefint bord, passar ju bra i köket!

Ha en bra kväll! Linda

Hannis sa...

Men har ni sol??
Snälla,snälla skicka lite hit.
Blir tokig av detta mörker..

Tur att dina bilder piggar upp desstomera!
Vackert som vanligt!

Kram Hannis

anneskreative sa...

Hei Mia!
Sitter her og koser meg og kikker på bloggen din.....
Så mange koselige småbord du har, og så har du dekorert dem så delikat og lekkert,,,
Blir rent misunelig jeg,,,smiler
God kveld
Anne

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina bilder. Du måste ha ett jättestort kök. Får plats med så mycket och ändå känns det så luftig. Du är så bra på att få till det så snyggt.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Oj så inspirerad man blir av dina bilder av ditt fina hem. Skulle vilja veta vad du använder för färg när du målar dina möbler, och vad du har målat väggarna i för färg i köket......såg så fint ut?

My Lovely Things sa...

Åh så mysigt det ser ut..

ja bord är alltid trevligt..
Här finns inte så många små bord kvar..lite tomt är det allt..

ha det så bra..
kram anna

Livet och träning sa...

Grattis til utmärkelserna..
Så fint klaff bordet är,du visar så fina bilder.
Vilken tur med vädret du har här har det regnat den senaste veckan (jag står snart inte ut med regnet längre).
Hoppas på en solig höst..
Kram ylva..

Vardagens guldkorn sa...

Tack för berömmet! Det är så roligt och lite annorlunda material jämfört med det vanliga man pysslar och syr. Just änglarna är gipsformar men annars är jag alltid på jakt efter nya former att gjuta i.
Kram Linda

Millas hem sa...

Hej!

Blev så himla glad över kommentaren från dig...du är en riktig hejare på att dekorera och att ta extremt vackra bilder.
När jag tittar på dina bilder, känns det nästan som om jag befinner mig i ditt hus...för skärpan i bilderna är otrolig!!
Klaffbordet är sååå fint!
Du ger massor med inspiration! :)

Kram Camilla

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina bord du har!! Skåp och bord är är något som jag är väldigt svag för :)
Kram!

Millygarden sa...

Vilka hemtrevliga bilder du visar..massor av fina detaljer att inspireras av!


Kika in till mig och hämta din Award!

Kram Marina

Anonym sa...

OTROLIGT VACKERT HEM!!! fina bilder!!!

Anonym sa...

Hello där!

Vad fint du gör i köket.

Jag älskar den där slitna lerkrukan med taklök i . Ljuspaketet bredvid är så fint till.

Kramiga kramar :D

Lena

Zizzi sa...

Vad läckert! Vad är det du har ramat in i ramarna som står på vägghyllan på första bilden? Jag försöker se, men ser inte riktigt.
Kram cissi

Vecka - Vecka sa...

Vackert och mysigt! Klart att du ska ha en utmärkelse! Din blogg hör absolut till mina favoriter!

Kram,Lotta

Mitt hvite hus sa...

Gratulerer så masse med awardene, som du virkelig fortjenerO=)
Så koselig med små bord rundt omkring.
La merke til den kurven med småsteiner. Så koselig!

Ønsker deg en herlig dag0)
Klem Kerstin

johanna sa...

Hej
Men vad fint du har i ditt kök!!!!
Vilka bord.
Tack snälla goa du för kommentaren hos mig. Jag hade gärna tagit med dig i väskan=)
Kraaam

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det är verkligen ett jättefint bord! Och kan man ha för många? Lite småbord här och där är ju bara praktiskt!

Ha det fint!
//Jill.

Malin - I min trädgård sa...

Hej Mia! Va, har ni sommardagar :O!! Här är det riktigt regn och rusk-väder. Idag liiite bättre - dvs det regnar itne. MEnd et är kallt och ruggigt. Men vad skönt för er iallafall :).

VAd mysig din hörna ser ut. Och den där fina krukan är så härlgit patinerad... ger mycket känsla.

Ha det bra! Kram !

PS. Hihi, jag ja minns att du pratade om det när du fann ditt bord..

Anonym sa...

Idag bjuder faktiskt jag oxå på en liten kik in i mitt kök - fast inte lika mycket som du bjuder på i bildväg :)

Bertina sa...

What a beautiful pictures you made, your kitchen is really beautiful, I love to look at it.
Greetings and have an nice week!

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej älskade vän!

jösses så mycke jag missat på några dagars frånvaro..kan inget annat än att säga...GUDDOMLIGT VACKERT!!!!!

suck......suck......

finner inga ord för ert hem är bara sååå vackert.gillar alla dina bord.jag har oxå en gammal symaskin...den kanske jg skulle göra om till pysselbord i min nya hörna...ja det tror ja att jag gör.
just nu håller vipå med köket.skåp som ska flyttas mm mm...tror aldrig det tar slut...hihii....

ha det bäst!
kram nilla

Ina sa...

Ditt nya bord är underbart!! så fint dekorerat!! Små bord kan man inte få för många av liksom hyllor, skåp, järnsängar etc, etc hi, hi... Frågan är var vi ska få plats med allt...
Kram Ina

Vitt och blandat sa...

Å så glad jag är att jag hittade hit!!! Vilken underbar blogg - med alldeles underbara bilder =) Vilken inspiration jag fick från dig och ditt hem, å det bara kliar i fingrarna att sätta igång!! Den slita krukan i kronan var helt bedårande - har du köpt den sån eller har den åldrats på naturlig väg? I kväll ska jag nagelfara din fina blogg, varma kramen från mig/Anneli

Viola sa...

Hejsan, vad ska man säga som nr. 36 allt vackert har ju redan sagts, så jag säger ett stort GRATTIS, det förtjänar du med din fina och inpirerande blogg, KRAMAR VIOLA

Mitt hvite hus sa...

Heisan
Det ligger en liten hilsen til deg inne hos meg ;O=)

Klem Kerstin

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

DItt kök måste vara jättestort, som har plats med så mycket fint, och så många bord!
Men visst är det härligt med bord...man kan ju ställa så mycket fint på dom! Och det har ju du gjort, verkligen!
Kram
Marie

Anonym sa...

Vilket fint klaff bord : )Gillar kronan du har på bordet jätte mycket! Grattis till utmärkelserna!

Kram Maria

Designe sa...

Så fina bord och arrangemang! Gillar särskilt klaffbordet..är så fint när man ser bräderna :) Kram

Lina sa...

Lika fint som alltid!
Ha en bra dag!

Kram Lina

Snusilus o Sannibus sa...

Så mysigt du har det i köket :) Skönt med ett vitt och luftigt kök. Vilken söt liten spegel du hittat också :) Och grattis till utmärkelserna!

Kram o ha en fin tisdag!

Susanne

Marina sa...

Oj så många fina bord du har. Snyggt och fräscht har ni. Ljus blir det mågna av nu framöver, överallt.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg !
Så fint på ditt kjøkken. Det er jo så praktisk med flere avlastningsbord rundt om. Nå er min lavoar å se inne hos meg, men guud hva tungt det er å flytte rundt på gamle møbler..puh.
Nå får jeg hjelpe barna med deres hjemmelekser, hverdagen med skolen er kommet igjen ;o)
Ha det fint kjære deg.
Klem

Unknown sa...

Hello Mia,
Thank you for these lovely pictures. I love your kitchen.
Bye,
Marianne.

Anonym sa...

Så mysigt och vackert det ser ut.. =).. härliga bord och såna kan man aldrig få för många av.. jo jag kanske för jag får inte plats med så många i mitt lilla kök.. suck.. jag intekan man få allt här i livet.. kramiz

hagagården sa...

Va mycke vackert du visar,dt är så dekorativt med dessa inslagna ljus.
ha det gott
ninni

Marie sa...

Så många fina små bord du har i köket Mia och så vackert du har dekorerat dem!
Faten längst upp på tallrikshyllan, visst var det väl det lilla som Ann hittade? Tänk så roligt vi hade det den dagen! En dag att minnas länge!

Ha en bra onsdag!
Kramar Marie

Sallys hus sa...

Halloj...

ja du ett glas rött..det kanske vore bra.....halstabletter hjälper då rakt inte....och trots att jag varit ovanligt tyst i 2 dagar försvinner det inte...
Men sitta ner...nix det hinner jag inte.....det får jag göra sem nån gång...om hundra år.

Vilka fina bord du har och så fint pyntat ovanpå....

Hihi...en del samlar på bord i köket....jag samlar på disk..;)

Ha en härlig onsdag!
Kram Katarina

Hem och Harmoni Marie sa...

Hej Mia... tack för din titt hos mig.
Och grattis till att du också fick ett så fint näsduksetui från Bea. Håller med om att de är ursöta!

Ha det gôtt! Kram Marie

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Jag gillar ditt kök!! Hur många kvadrat? Så mycket fint du får plats med.
Grattis til dina utmärkelser!! Kul!!
Ha det gott gums!
kram
nina

Katta sa...

Grattis till awardena! Å vad jag tycker det är vackert med den mörka kronan du har där på bordet.Den bryter av så snyggt. Kram Katta

Mjuka sa...

Sött litet bord!!
Åh grattis till awarden
kramar M

sabina sa...

Kronan på det klaffbordet har jag också fast i en mindre storlek. Å bordet i hörnet har jag ett nästan likadant fast mitt är större! Lite kul att upptäcka dessa likheter men ändå olikheter!! :)

Din hörna är iaf jättevacker!

Susanne sa...

Oj vad kommentarer du har fått! :-)
Underbara bilder. Gillar verkligen golvet. Jag ser faktiskt fram emot september. Brukar kunna bli riktigt fina sensommardagar då. Idag ska jag och barnen bada när skolan har slutat. Det regnar lite idag. Men vi har det som tradition varje år.
Kram
//Susanne

Liza i pepparkakshuset sa...

Underbart vackert! gillar bordet jättemycket!

Ha det bra
Kram Liza

Färjtorp sa...

Låter härligt med sommardagar!!!!! Vill oxå ha värme, här bara regnar det =(

Men vilka bord du har pyntat, så fint du har gjort.

Kram Johanna

Radhusdrömmar sa...

Gillar verkligen bordet! Det är jättefint och vad fint du har piffat.
Ja ljusen måste ju tas fram nu, det har ju blivit så mörkt på kvällarna.
Stort Grattis till utmärkelserna!!!
Det är du verkligen värd!

Kramar Johanna

Tidsmästarinnan sa...

Halloj Mia,
jag gillar din "samling" skarpt!!

Liksom allt annat i ditt fina hem...

Må så gott och ha en fin dag idag!
Kram
Susanne

Malin sa...

Hej!
Du pyntar så fint! Det ser så mysigt ut !
Kramar Malin

ängeln i vitt sa...

Det är nästan så att jag storknar. Så himla fina bord men så mycket fint på Och dessa tavlor... ( jag har sagt det förut men säger det igen... )jag smälter.

Kram / Carina

Susanne sa...

Du får fundera på katt eller göra som en annan tjej gjorde. Hon tog två så de skulle ha sällskap. ;-) Vad kul att så många skriver kommentarer. :-) Men så är du duktig med.
Ha en fin kväll!
Kram
//Susanne

Berit T sa...

For et nydelig kjøkken du har!!!
Du er dyktig å lage det koselig rundt deg, romantisk, og helt sikkert deilige dufter av lavendel og gode såper,mmmm.... :o)

Og SÅ FLOTT BLOGG i det hele!
Har kost meg her hos deg, og skal se videre på eldre innlegg også.

Ha en fin dag videre.

IKT i min vardag sa...

Helt, helt underbart! Vilket kök du har! Jag dånar!:-)

Kram

Helena Dovier sa...

Ja tack, säger jag på en gång! :-) Det vore hur kul som helst att åka till favoritloppisen med dig. Bara hojta så åker jag direkt :-).

Ha en bra torsdag!

Kram från Helena

Evas Paradis sa...

Fina bilder på fina saker ...

Kram Eva

Marie sa...

Du har mail!

Kram Marie

Jes/Vita villa vila sa...

Hej världsgoa Mia,

Så mysigt du har i denna delen av köket... också!!! Vilket mys. Sagolikt. Jättefina bilder & vilken stämning du förmedlar! WoW!

Kram Jes

Ps!

Tack för dina alltid så rara ord inne hos mig - jag blir verkligen jätteglad! :D

Jes/Vita villa vila sa...

Glömde ju skriva;

GRATTIS - du är verkligen värd dessa fina awards!!!

Kram

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Vilken härlig stämmning det är hos dig, men allt det fina på inlägget!
Må så gott
/S

Hellen sa...

Det var väldigt fint på dina bord i köket. Jag gillar verkligen ditt klaffbord. Så praktiskt med ett sånt.
Ha det så gott!
Kram Helen

Les Cotrions sa...

How beautiful is your kitchen! I'd like to cook there and spend most of my time!
Have a nice week end!
Hugs
Vale

Dorthe sa...

Hei..
Wooow...brickbord, sidobord, klaffbord mm det ser bare så godt ud.
Forsat god uge
Dorthe

NinaH sa...

Inte ett bord för mycket tycker jag! De är alla så vackra!

Tracie~MyPetiteMaison sa...

Oh Mia,
Everything here is pretty!

Congratulations on the Awards.
xo~Tracie

ColonialEast sa...

Fantastiskt fint kök du har Mia!!

Annie - Annalunda sa...

Så vackert och fint!

Missa inte utlottningen hos mig!

Kram Annie

Emma sa...

Kan man få för mycket bord??? jag tycker inte det, men min man håller nog inte med mig:/
Älskar ditt hem.
Kram Emma

BELLE BLANC sa...

hej mia, there can´t be enough tabels at all.. :0) especially if they are so beautiful... greetings Mira!

BELLE BLANC sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
yanmaneee sa...

jordans shoes
stone island t shirt
birkin bag
lebron 16
kawhi leonard shoes
stone island
hermes
kyrie irving shoes
stephen curry shoes
nike kyrie 5

Unknown sa...

continue reading this visit the site blog replica dolabuy my blog description

seethesh sa...

official website blog here visit our website dig this Visit Website page