måndag 14 januari 2013

Vinter igen ~ Winter again


Vi har fått snö igen, och frost. Jag fick skrapa bilrutan i morse. Egentligen vill jag ju ha vår nu...men eftersom man inte kan styra vädret så är det bättre att liksom flyta med. Det blir ju vår, när det är dags. 
 

Eftersom det är vinter tyckte jag att det var lika bra att frossa i lite klassiska vinteraktiviteter, så jag gjorde varm choklad med vispgrädde i helgen. Det smakar ju liksom bäst en iskall vinterdag, eller hur? Ni som följer mig på Instagram kunde se min överfulla kopp, hihi. Ni andra får se den här :-)



Ha det så gott!
Kram
Mia
-

20 kommentarer:

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken härlig kopp med choklad och grädde :) Nu måste man ju bara göra sig en sån.
Ha en underbar start på veckan.
Stor kram
Jessica

Birgitta sa...

Tycker som du att vintern ska man njuta av där det går, t ex en kopp choklad, som även jag drack igår kväll, mmmm...det är så gott!

Kramar och ha det gott, Birgitta

STENLYCKA sa...

Underbar kopp med choklad det behöver vi i vinterkylan.
Önskar dig en dag av skratt,kärlek och sol!
Kramar
Raina

Ulrikeღ sa...

...very nice, schöne Woche <3

liebe Grüße

Kram
Ulrike

Sallys hus sa...

Hej fina du!
Skickar en kram så här lite efter ditt kramiga inlägg..;)
Katarina

Geli sa...

Hmmmm delicious your cup of hot chocolate! Have a nice week Mia! With love, Geli

Annas skattkammare sa...

Hej Mia!! Ja jag hade nästan vårkänslor efter nyår när vädret var så milt. Men hellre snö än regn och slask säger jag, vi får längta efter våren lite till. :) vackra bilder!
Kram Anna

Tess på Tilda och Mamma sa...

Visst vill jag ha vår nuuuu, men här i norr är det länge kvar typ i maj månad. Gäller bara att hoppas att det är en mild vinter kvar och inte så mycket snö.Ha en fin dag/Kram Theres

Anonym sa...

Åååå...den kopp med sjokolade så utrolig fristedene ut:)
Her er det nemlig 20 minus, så hadde vært godt med en kopp av dette:)
Nydelige bilder
Ha en herlig kveld
Klem Merete

Tinas bo sa...

ja här har vintern slagit till ordentligt...
Brrr vad kallt det har blivit...
Jag vill ju ha vår och värme nu...

Chokladkoppen med grädden ser sååå mumsig ut... :)

Ha en fin vecka
Kram Tina

Anna sa...

Kan vara ganska mysigt när det är kallt och snö , särskilt om man får dricka varm choklad.
Ha en skön måndag.

Kram Anna - Mitt hus på landet

Burlap Luxe sa...

Soulful....

Xox
Doré

Huset på Backavägen sa...

Nam nam! Barnen här älskar varm choklad med minimarshmallows i. Mycket gott finns det att njuta av!

Anne sa...

Oh that hot chocolate looks delicious!The cold is back here too in my part of the states.Today as I drove my daughter too school the temperature read 8.
xx
Anne

LantlivsAnette sa...

Sååå mumsigt...varm choklad med grädde..det måste jag koka jag också !! Kraaam Anette

junhe sa...

Ser verkligen gott ur, varm choklad med grädde...mums! Gillar ditt stilleben, och undrar hur du gjort eller vart du köpt ringen med "M":et?
Ha dt gott!
Kram junhe

Frida sa...

Det ser gott ut med varm choklad, passar verkligen i detta vinterväder. Må så gott! Kram Frida

Alfa sa...

Det så skikkelig godt ut:0)
Nydelig hjem du har, elsker stilen.
ønsker deg en god kveld.
Legger meg selvfølgelig til som følger

klem Alfa

john sa...

Hi Mia...it's gone very cold over here now too...brrrr...maybe I need a nice cup of hot chocolate to warm me up ! Gail x

Anonym sa...

Hej & tack snälla för tipset =)
Kram Junhe