fredag 18 januari 2013

Köksställning ~ Kitchen hanger

Så var det helg igen, härligt..!

Denna veckan har det varit extra skönt med morgonyogan. När det hopar sig med saker och det snurrar i huvudet är det skönt att rulla ut yogamattan. Att få stilla tankarna och slappna av i kroppen. Att sakta andas genom rörelserna och känna energin flöda ut i kroppen och fyllas på där det behövs.
Vad roligt att ni gillar hängaren för köksredskapen som hänger i taket ovanför köksön! Den är inte antik, men har ett väldigt rustikt och gammalt utseende med den rostiga tunga metallen och de kraftiga krokarna. Tyvärr vet jag inte vad det är för tillverkare, och inte vet jag heller var man kan köpa den. Jag köpte min i en liten butik (som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på) mitt ute på landet mellan Göteborg och Borås.


Jag har flera korgar i ställningen. Både flätade korgar och korgar i fil de fer.



Ofta hänger det blommor, kransar eller torkade örter, som denna rosmarinkvisten. Sedan har jag lite köksredskap i den också.

Nu skall jag göra sista lilla finputsen på tallrikshyllan, så i nästa inlägg kan jag nog visa bilder på den!

Ha en jättefin helg!
Kram
Mia
-

22 kommentarer:

Geli sa...

Hello Mia!
Looks very beautiful!
I wish you a wonderful weekend!
With love, Geli

Alberte sa...

NICE!!!

Unknown sa...

Hvor er den bare flot!

Lenas trädgård sa...

Spännande att få se ditt projekt!
ha en bra helg!
lena

Rummet för välbefinnande sa...

Du kanske får ta med dig yogamattan.....
Det låter så himla gott att unna sig morgonyoga.

Ja, det ska bli så kul att se hyllan. Det kommer att bli toppenfint alltså.

Kram kram

Anna sa...

Fin!
Ha en skön helg.
Kramar Anna - Mitt hus på landet

Anonym sa...

Ja, den er bare utrolig flott:)
Likte den veldig godt:)
Høres godt å begynne dagen på denne måten!
Ha en herlig helg
Klem Merete

Chokladvillan 1910 sa...

Jätteläcker hängare ! Gillar skarpt ;)
Ha en härlig helg i kylan !
Kram Anki

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästaste Mia
jisses,du har allt bra smak du :)
å missa nu inte,,,,,,

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

Annica sa...

Verkligen underbart med helg! DEt där med yoga låter intressant, kanske jag skulle ta och prova. Behöver verkligen något som kan få mig att varva ner och fokusera.
Hoppas du får en härlig helg fina du!
Kram Annica

Tante Titti sa...

Så flott blogg, og jeg liker din stil veldig godt.
Ønsker deg en riktig god helg, og jeg gleder meg til å se mer på din blogg.
Titti-klem!

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Hej finaste Mia..så härligt det låter med din morgonyoga ! Viktigt att fylla på med energi.
Den är väldigt fin din köksställning..ser fram emot tallrikshyllan oxå !

Kramelikram från mej och hoppas du får en skön helg !

Anci sa...

Jag gillar den också ! :)

Kram
Anci

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Jätte fint !
Så hörlog patina och det känns precis om den vore rintigt gammal.
Ger en härlig kännsla.
Undrar om Butiken finns kvar ? ;).
Ska bli kul att få se resultatet på Tallrikshyllan :)

Ha nu en fin lördag och helg ! En varm kram till dig fina Mia

Stina sa...

Så mysigt och fint... som alltid. Kram Stina

Annas skattkammare sa...

Den är så fin! Har sett liknande i ngn butik i Trollhättan. Vi pratade om att ha en köksö i köket och då var vi rörande överens om att ha en sån här över. Men köksö fick visst inte plats, så vi får se om det blir över bänken istället. Önskar sig också en trevlig helg!
Kram Anna

Alfa sa...

Nydelig:0)
Klem

Meta sa...

En sån hängare är ju både praktisk och fin.Vore kanske nåt att tänka på till kolonin.
Ha en fin söndag
Kram Meta

Anne sa...

What a wonderful find Mia! My ladder hanging from my kitchen is my little rack!LOVE that rusty metal on yours and those baskets are so sweet too!
xx
Anne

Labrador sa...

Just amazing. I love it!

mormorMärtas sa...

Yoga kanske man skulle prova på...
Du har det så fint i ditt kök♥

Kram Annika

LOPPISLIV sa...

Så vackert med den rustika hängaren, jättecharmig!!! Jag har också börjat på yoga :-)) visst är det en underbar träningsform, ger kraft åt både kropp och själ! Stor kraaaam Paula