tisdag 20 december 2011

Vit Amaryllis ~ White Amaryllis

För några veckor sedan köpte jag tre amaryllislökar, och nu har den första slagit ut..!
Jag tycker de vita är de ståtligaste, fast jag gillar även de röda och limefärgade blommorna.
Sakta, sakta smyger sig julstämningen på... Nu har jag till och med börjat planera för lite julbak, hihi.
Herr Blanka gjorde lite julfint ute nu i helgen, med lite belysning i schersminbusken och några lyktor på ett bord vid entrén. Så det skall nog bli jul här i Lilla Blanka-hemmet också :)

Ha en jättefin julvecka! Dan före dan, före dan, före dan...före dopparedan!

Kram
Mia
-

31 kommentarer:

* sa...

♥so wonderful♥
Doris

Vintage House sa...

Hej
Har tänkt att köpa mig en imorgon de är så vackra....
kanonfina bilder...
ha en mysig kväll
kram
sandra

Marie sa...

Hej gumman!

Underbart vackra bilder! Så vackert med amaryllis, är en sån pampig blomma.

Hälsa familjen!

Kramar Marie

Tusenfröjd sa...

Mmm, de vita är så vackra... men en riktigt mörkröd med blomblad som ser ut som sammet är oxå magiskt... Tur att man inte behöver välja!!
Ha en fin kväll / Liv

Maria sa...

Vad bra att du fått fart på din julstämning. Det gläder mig.
Amaryllis är helt ljuvliga håller med dig. Önskar dig nu fina dagar och GOD JUL. Kram Maria ♥

spetsar och änglar sa...

Så vackra!!!
Jag väntar fortfarande på mina vita Amaryllisar. Att dom ska slå ut till julen..
Men det är nog bara att glömma,tror jag.
Får nog vackert vänta.
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Eller????


Önskar dig en fin kväll

Kramis
Heléne

Mamma C sa...

Både mina vita och röda har redan blommat ut. Så nu står det nya knopp på borden.
Kram Mamma C

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhhh gumman, de här bilderna är som balsam för själen. Sååå vackert och om jag blundar kan jag föreställa mig hur vi sitter där i köket och dricker en kopp kaffe och fnissar och mår gott.

TACK för brevet.... Jag mailar dig snart. <3
Har varit så intensivt bara!

Tror minsann att vi fått till lite julstämning här också idag. I en vrå i salen *ler stort*
Det fick i alla fall mitt hjärta att ticka lite extra!!!

Största kramen till dig!

Sea Angels sa...

Goody Mia ...i knew you would get there....enjoy your baking
Christmas hugs
Lynn xxx

Norr om Köpenhamn sa...

Klart att julen kommer till dig med ;o) Ibland tar det bara lite längre tid med de där julkänslorna!
Önskar dig en riktigt God Jul o Gott Nytt År!!
Kram
Ulrika

Vitt hus med svarta knutar sa...

Underbar bild på en vacker Amaryllis! Jag har en som precis håller på att slå ut, den ska vara vit med något litet penseldrag av rosa, det ska bli spännande att få se.

Önskar dig fina dagar fram till jul och en riktigt fin julhelg!
Kram,
Regina

It's me sa...

Beautiful !!...xxx...

x
xxx
xxxxx
xxxxxxx
xxxxxxxxx
xxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxx
||
||



Fijne Kerstdagen,
Merry Christmas,
Glaedelig Jul,
Merry Christmas,
Joyeux Noel,
God Jul,

My Shabby Streamside Studio sa...

God Jul, dear Mia!

LOVE the decor all year xoxox

Sandy

Anonym sa...

De vita Amazryllisarna gillar jag också bäst! Maken fick en söt polkagrisrandig i rosa/vita nyanser som inte var så dum.

Så härligt att julstämningen börjar smyga sig på så sakta. Bättre sent än aldrig! Jag har inte heller haft den rätta stämningen i år mycket beroende på min långvariga förkylning sen den 6november som inte är helt ok ännu. Sen är det mycket på det privata planet + att vädret inte är som det bör vara kring jul.

Jul blir det både i Lilla Blanka-hemmet och även hos mig hihi;

Önskar dig också en riktigt fin julvecka!

Kram Renate

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

Ja att man kan liksom bli sådär barnsligt lycklig när Amaryllisen slår ut .....tycker det är så fint om de står nära en lampa och ljuset liksom strålar igenom ......hoppas du får njuta många dagar av din
blomma...

Hej från Göteborg och mig.
Pernilla

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det är en riktigt backer blomma:)!
Stor Kram Annelie ♥

gamla skolan sa...

Hej vännen ! Visst är amaryllisar otroligt vackra och pampiga !
Så fina bilder du har tagit och så vackert arrangerat med texten .
Önskar dig en fin julvecka !
Stor Kraam // Susanne ♥

Weisser Traum sa...

oh deine amarrillis
ein weisser traum.
grüässli daniela

Vardaxlyx sa...

UNDERBARA bilder =)
Massa varma onsdagskramar till dig!

Frøken Anker sa...

Din amaryllis er rigtig smuk. Jeg har en rød amaryllis stående, og det er utroligt, så megen kraft og vækst der er i et lille blomsterløg.

Hav en glædelig jul
Birgitte

Praliner sa...

Bara så vackra!

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara bilder!
Ha en riktigt fin dag!
Kram/Lena

Anci sa...

Vackra blommor !
Ja, lite grann börjar det kännas som jul...

Ha en underbar och inte stressig vecka !

Kramar
Anci

Ninna sa...

God jul:)

Misborda2 sa...

Dear friend,
Merry Christmas !!!!!
2012 heart I wish you full of creativity and friendship!
With love, Laura.

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Mia,

En kort liten visit här i din vackra värld (vilken underbar Amaryllis!), för att önska dig en riktigt fin jul och ett gott nytt år!

Varma kramar,
Helena

john sa...

My amaryllis is only 2 inches high so I have to be patient and wait for it's beauty ! Hope you have a wonderful Christmas ! Gail x

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Kikar in för att önska dig och din familj en underbar och mysig jul!
Kram /Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

God Jul och Gott Nytt År!

Kram

Marie

Ullis/Leva på landet sa...

Gillar också amaryllis och den vita är ju så fin. Min håller också på att precis slå ut.
Önskar dig en riktigt
♥ GOD JUL ♥
Kram Ullis

Monica sa...

Sempre tutto bellissimo e curato... un ablog meraviglioso... ancora di più a Natale.
Buon Natale a te e ai tuoi cari!