torsdag 1 december 2011

December

Redan december, tänk vad fort tiden har gått! Jag tyckte nyss det var sensommar :)
Det milda vädret har gjort att i alla fall jag har blivit lurad att tro att det är lååångt kvar till jul.
Det är med andra ord dags att sätta fart med julstöket - eller inte, hihi. Jag tänkte låta bli julhetsen i år, och ägna mig åt att njuta och mysa i stället...

Jag tycker att det funkar utmärkt att handla lussekatter och pepparkakor på bageriet.
Att sitta i lugn och ro i soffan med en kopp te och beställa julklappar från nätbutikerna är också något som jag tror att jag skall prova i år.
Sedan kan man ju gå på julmarkander och fika på stan bara för att det är mysigt, inte för att man måste jaga julklappar.
Vi får se hur det blir, men än så länge känner jag inte den minsta julstress, hihi.

Jag vill passa på att berätta att jag är så otroligt glad för alla besök och fina kommentarer, jag uppskattar dem verkligen! Tusen, tusen tack!
Kram
Mia
-

30 kommentarer:

Birgit sa...

Tolle Fotos. Am besten gefällt mir die Idee mit der "Lese-Lampe".
Ich schaue mir immer gerne deinen Blog an.

Liebe Grüße
Birgit

Änglarnas hus sa...

Hallojsan tjejen!!

jag håller heeelt med! julen skall mysas in..inte stressas in!

Hoppas du ror iland med dessa planer!!

må så gott!! Kraaam sanne

Norrfrids Eija sa...

Helt i min linje också - vägrar låta julhetsen ta över. Det får bli som det blir, även med köpta bakverk!
Med önskan om en lugn jul..
Eija

Malin`s Diner sa...

Jag bakar iofs själv, men det är min lisa för själen. Har beställt hem nästan alla julklapparna, så min lediga tid får bli bakande och fikande.

Kram Malin

Vintage House sa...

Hej
så vackert och enkelt..
Ja stressa mår ingen bra av bättre att ta det som det går och försöka njuta av denna härliga tid.
kram
sandra

G:a Affären sa...

Så då är vi flera med den inställningen, visst låter det skönt. Så lugnt med ändå stämningsfullt, som du förmedlar med dina vackra bilder.
Kram på dig
/Cia

Weisser Traum sa...

oh einfach ein traum deine deko.
sei lieb gegrüsst daniela

Anonym sa...

fint!

Håller med, är faktiskt inte julstressad ett dug,men kanske för att jag är hemma och är mammaledig ;D

Kram pernilla

Malin's Hus sa...

Hej Mia!

Vad skönt att höra att även du tar det lugnt. Folk är ju som tokiga där ute i julhandeln :)

Kanonbilder även idag, som allt! like it a loooooot!


M A S S A K R A M A R

Magdalena sa...

vakkert og stemningfullt...

Marie sa...

Hej min söta vän!

Skön inställning till julen, jag har samma, ingen stress här inte.

Så vackra bilder Mia, ser alltid så harmoniskt ut hos dig.

Vi kan väl höras på mail under helgen, vill också träffas!

Trevlig helg!
Kram Marie

Mys och hemtrevnad sa...

låter som en sund inställning mot julstress..kramis semlan

gamla skolan sa...

Hej fina Mia ! Så vackra bilder , så lugna och fina ! Precis som du , du har rätt inställning , jag har också iår bestämt att jag inte skall känna mig stressad . Vi har dragit ner på julklapparna i år , och det känns så skönt , tidigare har jag ägnat hela dec åt att jaga julklappar , och så ska det ju inte vara .
Önskar dig en riktigt fin helg !
Kraamar // Susanne ♥

It's me sa...

Beautiful.......love love ........♥.. ♥... ♥....

Designe sa...

Så vackert! Ja, jag hade tänkt vara tidig i år och pyssla och greja men julkänslan har inte infunnit sig så det har inte blivit av. Det blir nog jul ändå! Kram :)

Sea Angels sa...

lovely new header Mia xxx
and beautiful pictures...I can't hardly believe it is Christmas so soon either...need some frosty days ha ha
Hugs Lynn xxxx

Anonym sa...

Helt i linje med mig! Varför stressa in julen den ska mysas in. Dessutom varar den ända till påsk heheh;

Stämningsfulla bilder!

Önskar dig en fin fredag med mys och en trevlig 2:a advent.

Kram Renate

majra1 sa...

Låter som en skön avslappnad inställning.
Kram Mari

Tinas bo sa...

Jag tar det oxå lugnt, men så har jag ju ingen familj (tyvärr)...

Underbara bilder!!

ha en mysig helg och 2:a advent
Kram Tina

White cotton grass sa...

Kikar in och önskar en trevlig helg!

/helena

hampton sc sa...

I can feel the atmosphere of serenity ... wonderful

Vita små hjärtan sa...

Här är så vackra bilder så man häpnar!
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

idémakeriet sa...

Hej goa du,
tack för dina söta ord.
Du låter verkligen klokt att inte julstressa.
Ja tiden verkligen susar förbi, inte klokt.
Vad fint du har gjord på klaffbordet.
Jag önskade att jag kunde hitta lite lummer, tycker det är så fint.
Ha nu en lugn helg och njut av den härliga tiden innan jul.
Kram på dig.
Gerda

Anci sa...

Hej !
Ja, jag har börjat tänka som dig. Jag önskar att det blir en lugn och fridfull jul i år.

Vad fint du har det !

Kramar
Anci

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperduperMia
de e klart du ska ta det lugnt å njuuuuuuuuuta,,,de e ju de julen går ut på :) coola underbara bilder som vanligt.,...du e allt BÄST :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

De e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en skön avslappnad inställning.Ingen julstress.Bara vara mysa och ha det gött.Önskar dej en härlig lördag och en mysig 2 advent.Varm Kram Rita ♥

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Oh my gosh,how you make my heart beat a little faster every time I come by!! x0

Katarina sa...

Hej Hej :O) Vilken fin blogg du har. Mvh. Katarina.

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

så vackra bilder....läste just att du skrivit om att julhandla på nätet och då börjar jag skratta...jag tänkte att jag också skulle testa detta i år...och när jag hämtat paketen har fyra av fem innehållit fel saker......får väl se om det hinner fram rätt saker innan julafton ....skrattar..

Kram från Göteborg och mig.
Pernilla

Anonym sa...

what a treat to stop by.. love all your pictures... me to nada not very chrismissy here...oh before you know it it will be Easter. Enjoy. xoLaura