måndag 26 december 2011

Slappa dagar ~ Lazy days

Juldagen och Annandagen spenderar jag allra helst hemma. Utan tvekan är det de dagarna på året som jag gör allra minst (nytta). Jag brukar tillbringa halva dagen i sängen. Läsande, intagande av frukosten (och lite julgodis) och sedan lite mer läsande (och lite mer julgodis)... innan jag förpassar mig till soffan, där jag antingen läser vidare eller spelar nåt simpelt spel på telefonen eller möjligtvis tittar på en film (och äter lite mer julgodis).
Övriga medlemmar i familjen är precis på samma nivå. Alla verkar njuta av tystnaden och stillheten precis lika mycket som jag. Jag tror att alla behöver ett par dagar av riktig avslappning för att kunna ladda upp batterierna.
Redan under eftermiddagen på Annandagen brukar lusten att hitta på något bli väldigt stor, och det är ganska vanligt att projekt och idéer av olika slag som börjat gro i huvudet planeras in för verkställande någon dag senare.

De här fina ljusstakarna fick jag av Herr Blanka i julklapp! Tunga, rostiga och rustika - precis min smak :)

Kram och ha en riktigt God Fortsättning på Julen!!!
Mia
-

38 kommentarer:

camilla sa...

Du har en utrolig fin og inspirerende blogg!nesten så jeg klør i fingrene etter å sette i gang med alle de nye ideene jeg får:)Nydelig blomster innpakning!:)
Ønsker deg også en kjempeflott romjulstid!
Klem camilla.

LissasVita sa...

Ja så ska denna dagen avnjutas...bara känna in och lyssna...Ha det rikyigt skönt och tack för dina vackra bilder!Kramen Lisbeth

kråke sa...

hihi...här myser vi oxå och julgodiset äts hela tiden...överallt;))

Kram du fina och god fortsättning på dessa härligt slappa dagar...

kråke

Ninnis sa...

Här myser vi oxå med pussel och böcker och får besök av kära släktingar...=)

God fortsättning !!!

Kram Ninni

Saras stove sa...

Godt formulert..hehe :) Det er akkurat slik julen for oss også. Kjempe fine lysestaker! Ønsker deg noen riktig fine romjulsdager!

Rose Garden Malevik sa...

hihi,,,,,,,,,,tja,,,,,,,de va inte mkt ni gör,,,,,,men å andra sidan,,,,,,vi gör inte så mkt heller :)
Tack Snälla för fina kommentarer och jag önskar Dig och Din familj en riktigt god fortsättning på Julen
SuerDuperKram
Din Vän Håkan

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad fina ljusstakar du fick av Herr Blanka .Ja mysa och njuta dessa dagarna är ju bara så himla gött.Önskar dej en mysig och skön annandag.Många kramar Rita ♥

gamla skolan sa...

Låter som helt perfekta dagar !!!
Väldigt vackra ljusstakar .
Önskar dig en god fortsättning .
Kraaam // Susanne ♥

Vintage House sa...

Låter som perfekta dagar underbart att inte göra något
kanonfina ljusstakar:)

ha det så härligt
kram
sandra

Johanna Stålros sa...

Underbara ljusstakar!!! God fortsättning. Kram Johanna

MODERN COUNTRY sa...

Hei Mia vennen, ønsker deg en riktig God Jul !! Så godt å høre at nyter av denne stemninsgfulle tiden, det gjør jeg selv også. Det er kjempedeilig med litt fri. Jeg ble så glad av å høre fra deg, det var så lenge siden. Håper vi prates mer til året :)

Stor Juleklem,
Aina

Anci sa...

Du gör precis rätt och jag känner igen tankarna.
Juldagen får gärna för mig vara den dag på året när ingenting görs :)

Det är en fin julklapp du fick !

Tack detsamma !!

Kram
Anci

Tinas bo sa...

Hahaha här äts det oxå julgodis titt o tätt! hihi
Jag ska bara vara idag..

Tjusiga ljusstakar!!

God fortsättning på dig..
Kraaam Tina

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! God fortsättning! Vilka fantastiska ljusstakar du fått i julklapp! Hoppas du haft en fin jul.
Kram /Anna

Linda sa...

Enjoy this lazzy christmas day.
Warm greetings, Linda

Änglarnas hus sa...

God fortsättning på julen!! :9

Här är det också avslappnat..fööör avslappnat! Börjar klia i kroppen på att få göra något!

Kanske lite bio..får se vad familjen känner för.

Din man har bra smak..urläckra ljusstakar!!

Kramis Sanne

Mamma C sa...

Riktigt maffiga och fina ljusstakar du fick.
God fortsättning till dig.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Så snygga ljusstakar. Låter som sköna dagar. Vi har det lika lugnt här också, men nu börjar man fundera på vad man ska hitta på ;)
Önskar dig en god fortsättning!
Kram Ullis

Rummet för välbefinnande sa...

Det låter härligt Mia!
Vi har också tagit det lugnt och det har varit så skönt. Nu ska det bli soffan och en bra film.

Så fina ljusstakar du fick..... Riktigt fina. Hälsa herr Blanka att han "kan allt" *ler stort*

Kramar i massor till dig min vän

Sussi sa...

Det låter som en helt perfekt ambitionsnivå så här dagarna efter jul...och Annandagen är väl till för att man ska göra nåt Annat än vad man brukar göra, det hörs ju på namnet liksom!
Ha en skönt avslappnad fortsättning på julen!
Sussi

Casa of Mia sa...

Underbara ljusstakar och god fortsättning till dig:)

Casa of Mia sa...

Underbara ljusstakar och god fortsättning till dig:)

Casa of Mia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
STENLYCKA sa...

♥ God fortsättning på Julen!
Den här julhelgen känns som den var slut innan den riktigt hann börja..... imorgon jobb för mig....vill inte.... varför tog dumma jag inte semester....
Önskar dig en riktig bra vecka!
Kram Raina

Made in Persbo...Carina sa...

Låter som riktigt mysiga dagar. Här myser vi också men Lukas uppskattar inte stillasittande soffmys på samma sätt som jag gör.
Vilka fina ljusstakar du fått!
Kramar, Carina

Inspiration i vitt sa...

hej goaste goaste Mia håller med dig jag älskar att bara göra ingenting, det är ju då man samlar nya krafter att använda senare, precis som du säger. Tack Mia för all fin inspiration du gett mig under året, jag är så glad för det. Stor kram till dig/Ingela.

Annika Christensen sa...

God fortsättning till dig också.
Vilka fina ljusstakar! Jag köpte till mig själv vita.
Ha det gott i slappartider.
Annika

millandante sa...

Låter underbart!!:)

Kul att hitta hit, på återseende!

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fina ljusstakar du fick..!!
Jaaa, här är också juldagen en riktig slappardag..jag börjar alltid jobba redan på annandagen,d en stora rean börjar ju då..tyvärr..
Kraaam Anette

Hemmavid sa...

Låter som en perfekt sysselsättning!

Kramen Jenny♥

Unknown sa...

hi..the N monogram is very nice..i love it..kisses
simona

Vitspets sa...

Åhh det låter skönt .... Kram Karina

Två systrar sa...

Snyggt! Mycket duktig man du har! Kan han ha fått ett tips mån tro? ;-) Min man var också väldigt snäll och duktig på att köpa klapp detta år! Kram C

Blommiga Rutan sa...

Låter underbart! Det är nog precis vad man behöver efter alla julförberedelser!

Ha det så gott
Kramar Anncathrine

john sa...

How wonderful ! Happy New Year ! Gail x

Vardaxlyx sa...

Helt underbara ljusstakar =) Önskar dig en trevlig onsdag!

Stina sa...

Tjusiga ljusstakar. Jag har likadana, fast vita.:-)
Kram Stina

Bella - Dreams of country life sa...

Supersnygga!