torsdag 29 december 2011

Julros ~ Helleborus

Julgranen är kvar, men den åker nog ut på Nyårsafton, om jag känner mig själv rätt, hihi...
Jag tycker att julen är jättemysig, men så snart den är över vill jag städa bort både gran och julpynt, och fylla huset med vårblommor..!

Julrosen är en underbar blomma, tycker jag. Jag har inte kollat i trädgårdslandet, men det skulle inte förvåna mig om den blommar där redan. Den här får bo inne i ett svalt fönster tills i vår, då jag planterar ut den. Det vackra brefkortet i bakgrunden är köpt på Idémakeriet. Gerda tillverkar några av de vackraste kort jag vet...

Tack för alla fina hälsningar, ni gör mig alldeles lycklig!
Kram
Mia
-

41 kommentarer:

idémakeriet sa...

Tack gumman för dina kära ord, lite röd om kinderna blir man.
Visst är det härligt med att städa ut julen igen och få lite vårkänslor i huset. Jag har också börjat så smått, lite till vinden och lite från vinden, ler.
Ha en skön kväll gumman.
Kramar Gerda

Laura @ 52 FLEA sa...

Wishing you the happiest New Year dear Mia! :)

Vintage House sa...

härligt vackert med julrosen...
här får julen vara kvar ett tag till....
ha en mysig kväll
kram
sandra

Anonym sa...

Visst är du underbara julrosorna! Min stora i rabatten är full med knoppar.

Jag kommer att ligga lågt fram över med kommentarer p g a en gipsad hand/underarm.

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR 2012 önskar jag dig och din familj!

Kram Renate

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fin bild på rosen det fina kortetoch sött pepparkakshus.Här blir jag alltid glad och lycklig när jag kikar in.Du visar alltid så mycket fint och skriver bara så fina ord.Ha en skön kväll .Kramar Rita ♥ EN

Anonym sa...

*de* ska det vara. Det bjuder jag på hihi; Svårt att skriva med en otympligt tungt gipsförband.

Kram igen
Renate

Johanna Stålros sa...

Åhh vilka vackra kort!!! Ja nog blir man lite sugen på att plocka bort julen så smått nu;) Önskar dig ett Gott nytt år. Kram Johanna

Tinas bo sa...

Vackra bilder!!

Här åkte julen ut redan i tisdags... hihi
Balkongpyntet får stanna till söndag. :)

Kram Tina

Sofia sa...

Hejsan, så fint! jag gillar också Julrosor jätte mycket....
Och håller med, Gerda gör såååå fina kort. Har köpt ett med fjärilar på som jag tycker mycket om.
Kram Sofia

Linda sa...

Just Lovely.

Warm greetings, Linda

kråke sa...

såå vackert...julrosen är en dröm och kortet var verkligen superfint:))

Kram på dig...här viner vinden och vi myser inne med tända ljus:))

kråke

Fiffiga Systrar sa...

julen får stanna till efter nyår men sen åker den ut! julrosor är underbara! gott nytt! kram emelie och elin

LOPPISLIV sa...

Ohhh så vackert kort, och vad fina bilder du bjuder på Mia. Jättefint med några blå julgranskulor i granen, urcharmigt!! Njut nu av mellandagarna som är kvar. Stor KRAM Paula

Anonym sa...

Beautiful photos =) Wishing you a lovely up-coming year! Xoxoxo

Weisser Traum sa...

meine liebe
wünsche dir glück und gesundheit im jahr 2012.
herzlichst daniela

LissasVita sa...

Oj så vackert!! Julros är outstanding....Kramen Lisbeth

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, men Mia - det är så vackert.....
Den sista bilden är ljuvlig. Gerdas kort är verkligen jättefina också.
Kram kram

espenavarro sa...

Felices fiestas y que disfrutes mucho de la familia y los amigos. Que Dios nos traiga a todo salud, trabajo y amor!

Burlap Luxe sa...

Inspiring beauty.
Happy New Year.

xx
Dore

Pamlerva sa...

Happy New Year!
Boldog ünnepeket kívánok...

Phaedra-Hajnalka

Malin's Hus sa...

Hej Mia!

Julrosen är fantastiskt, den blommar med all säkerhet för fullt i ditt land, det gör mina :)

Ha nu en riktigt Gott Nytt År!

varma kramar

MALIN

Frøken Anker sa...

Så smukke og nostalgiske billeder, du viser. Kan julerosen tåle at stå inde?

Du og din familie ønskes et dejligt & lykkebringende nyt år.

Klem Birgitte

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Härliga friska bilder!! Âlskar blommande blommor, dessvärre måste min julros i trädgården vika hädan när det tinar ute...(i maj) Den är MEGA farlig att äta, vilket hunen gärna gjorde för en stund sen.

Ha en fin nyårshelg, klem Anna

Magia da Inês sa...

Que 2012 traga novos sonhos e novas alegrias!
Beijinhos.
Brasil

¨¨¨¨¨¨¨¨¨/¸.¤ª“˜¨˜“¨
¨¨¨¨¨¨¨¸.¤ª“˜¨¨˜“¨
¨¨¨¨¨¨¤ª“˜¨¨ª“˜¨
¨¨¨¸.•°` BOAS FESTAS!!!
¸.•°`♥✿⊱╮FELIZ 2012!!!

Violetas Rendadas sa...

postagem linda, como as demais. Felia ano novo. com carinho de Rosilene Poffo - BRASIL

Min Skattkammare sa...

Hej där söta Mia! :o)
Hos dig är det lika ljuvligt charmigt och vackert som alltid!
Inte får du städa bort det där fina....njuut ett tag till. ;o)
Fast jag vet....våren knackar på, och lökväxterna står på kö i butikerna efter nyår för att flytta in hos oss!
Önskar dig ett mycket gott 2012!
Kram Kicki

Rose Garden Malevik sa...

Hej superDuperExtremDuktiga Mia
Javisst e man allt lite sugen på vår och lite färger och dofter nu.....
Underbara bilder,,,
å missa nu inte,.,,,,

H
A
P
P
Y

N
E
W

Y
E
A
R

P
A
R
T
Y

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Och ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR
önskar Håkan

Marie sa...

Hej Mia!

Så vackra bilder och julrosen är en favorit hos mig också. Ute i trädgården blommar de för fullt just nu, måste kika på dem varje dag för att de är så vackra, hihi.

Önskar dig och familjen ett riktigt Gott Nytt År och så hoppas jag att vi kan ses många, många gånger under 2012. Saknar dig!

Kramar Marie

Mariette sa...

Hej Mia!

Här blommar julrosorna vackert ute, så det gör nog dina också...

Vilken vacker vy med fönstret och granen, här hänger julen med ett tag till!

Gott Nytt År!

Kram Mariette

linnea-maria sa...

Om vintrarna ska vara så här varma de kommande åren så kan jag nog prova att odla julros jag med. Kram /Therese

Bodil sa...

Julrosor är så vackra, här heter de paperwhites.
Vi ska slänga ut det mesta av julen i helgen, vilket ska bli skönt fast det blir så tomt när man har gjort det.
Önskar dig ett Gott Nytt År.
Kramar från andra sidan plurret.

Med en doft av lavendel sa...

Hej
Önskar dej ett gott nytt år
kram Annika

Goa sa...

Älskade vännen min...GOTT NYTT ÅR till dig och din underbara familj!
Jag hoppas vi ses lite oftare på nya året. För jag tycker så väldigt mycket om er alla!


Kram, kärlek, omtanke och respekt...

//Goa

Sussi.Sussinghurst sa...

Hvor er den fin i glasklokken din lille julerose. Ha' et rigtig godt nytår 2012.

Vitspets sa...

Fina bilder ...
GOTT NYTT ÅR !
Kram Karina och Spöket

STENLYCKA sa...

Stor Varm Nyårskram till dig! Tack för alla vackra inlägg under året och alla rara hälsningar.
Önskar dig all lycka under 2012!
Raina

Ullis/Leva på landet sa...

Julrosor gillar jag också. De är så fina.

Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR och hoppas att du får ett riktigt bra 2012!
Kram Ullis

Sallys hus sa...

Ljuvliga bilder som vanligt!
Gott nytt år önskar jag dig och din familj!
Kram Katarina

Conchi sa...

Hola, me encanta tu blog, todos tus trabajos son preciosos, te deseo feliz año nuevo, besos.

Conchi sa...

Gracias por tu comentario, yo se francés, (si tu veux en frances moi je sais cette langue) besos.

Tema sa...

Dear Mia, I wish you a wonderful year 2012, very sweet and happy!!