tisdag 30 juni 2009

Semester - Vacation time

Nu har min semester börjat *yiii-ha*, så nu blir det några dagar då jag varvar ner och bara njuter av ledigheten. Det blir nog en hel del sol och bad skulle jag tro. Älskar västkustens släta klippor och salta vatten. Vi har inte mer än en halvtimmes bilresa ut till havet, så det brukar bli ganska många dagsutflykter till någon härlig ö.

I helgen var vi i Varberg, och bättre väder kunde man inte önskat sig. Havet låg spegelblankt och solen var på sitt mest strålande humör. Dessa bilder tog jag klockan halv 8 på morgonen, då allt var lugnt och stilla...

Ha en jättefin vecka i högsommarvärmen!
Kram
Mia

41 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
Ljuva bilder från Vbg..jag var där med..fast i fredags..

Härligt med sem..jag får sem i morgon..Underbart!!

Ska börja sem med att åka på torsdag på en antik och loppis ..En kompis berättade om detta stället..Hon bjöd med mig och en annan vän..de har fantastiskt fika där med..mums..

Ska reka stället..Är det bra--så drar vi dit när ni kommer..jag håller tummarna att du kommer..jag vill ju självklart att du ska komma i väg på semester resa men om i fall at allt går att ordna och du kan göra båda sakerna så vore set så kul.

Ha det så bra..

kram anna

Rummet för välbefinnande sa...

Men, milde himmel vilka vackra bilder. Ja, jag blir alldeles betagen. Tänk att måla av dem, tänk en akvarell med havsmotiven......
Hoppas du får en underbar semester nu och att du får njuta i fulla drag.
Stor kram Mia

STENLYCKA sa...

Så skönt med semester och den börjar bra med strålande sol och tropisk värme.
Vilka underbara bilder från Varberg.
Jag har några dagar kvar att arbeta sedan har jag också semester. Skall bli jätte skönt.
Ha det så gott och njut av ledigheten!
kram

Anci sa...

Hej !
Dina bilder är ju så underbart vackra. Jag kan tänka mig att ha dem som tavlor.
Ha nu en riktig skön semester !

Kram

Anonym sa...

Vilken fin bild på rosenbusken, vackert!

Mvh
Helena

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

härligt...underbart på västkusten!!!dottern ska tikl falkenberg på måndag...bo i ett hus just vid havet...hmmm..lite avis blir jag allt!!!
lilla tösen ska till båstad på tennisläger..o kolla på eliten...snacka om avis där med!!!

anneas gillar jag ju smögen o kungshamn!!!mina favvisar!!


trevlig semester!!!

~~Kram önskar Millan!!~~
Ha en finfin vecka!!~
~~♥~~

Hem och Lycka sa...

Ooo vilka fina bilder!

kram Mia

Unknown sa...

Vilka underbara bilder Mia!!

Ja varberg är en fin stad, min tvillingbror bor där och om sommaren som är stadens bästa tid så vill man aldrig åka hem...:)

Jag önskar att din semester blir som du tänkt och att du får hämta andan och fylla på förråden...

stor kram från Pia

Ps.på torsdag jobbar jag min sista dag och sedan åker jag till Gotland fre-mån!!! ska bli sååå kul.
Kram

Två systrar sa...

Åh så vackert!! Blev det morgondopp? :-) Kram C&M

Unknown sa...

Hej igen!

Du har mail;)

Kram

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Ja nu er det ekstra godt å leve. Vi har også deilig vær, og det er bare så vidunderlig å stå opp på morningen og spise frokosten ute i solen, vedsiden av mine roser.
Nydelig rose du har der. Elsker slike.

Ønsker deg en deilig sommerkveld
klem:)

rosenskära sa...

Vilka vackra foton Mia! Tack!
Halland är hemma och ledighet för mig. Du har fångat det precis på dina morgonbilder. Saknar bara den salta doften.

Kram
Lena

Mitt hvite hus sa...

Vakre sommer bilder....herlige bilder fr havet også...

Nå må du stor kose deg i ferien din...jeg har gått på ferie nå... og det er så deilig...

Nyt dagene... Klem Kerstin

Krusidull sa...

Hej
Oj det kallar jag livs kvalite.
Kram
Krusidullan

Lantliga drömmar sa...

Vilka underbara bilder! Havet är så skönt och fridfullt tidigt på morronen. Brukar själv smyga ner tidigt. Nilla

Viola sa...

Visst älskar jag min ostkust men västkusten med sin karga natur...så vackert...ljuvliga bilder du bjuder på..tror nog att det håller på att dra ihop sig till åska..ha en skäön semester med de dina, kram VIOLA

Les Cotrions sa...

Your rose is stunning! Very nice photos of beach and sea!
Have a nice Wednesday!
Vale

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vilka underbara bilder!
Härligt med semester! bara att passa på att njuta :)
Kram!

Unknown sa...

Underbart vackra bilder! Den första bilden var sådär romantiskt som jag önskar ha det i min trädgård...

Ha en skön semester
Kram Maria

Vitt o Vältummat sa...

Varberg och fler ställen i Halland är jättemysiga. Lars kommer från Halland...
Kram/Åsa

pysseltanten sa...

Hääärliga bilder...=)))
Äälskar havet!
Här badas de så fort vi får chans...=))
Ha en härlig vecka...
Kraamizar Git

Therese sa...

Havet är sommar. Tur för dej att du bara har 30 minuter. =) Jag har 1 timma skulle jag tro till saltvattnet. hihi

Ha det skönt!

Alicia sa...

Tranquil images. Thank you for sharing.

LOPPISLIV sa...

Havet är bäst, så är det bara. Jag måste få min dos av hav och salta bad varje sommar annars är det inte sommar för mig. Är man van vid havet närainpå är det svårt att tänka sig bo för långt ifrån. Underbar bild på din trädgådsgrupp...Ser ut som framsidan till Jeanne d arc living eller något annat ljuvligt. Ha en underbar semester nu Mia. Jag har lite över en vecka kvar jag...känns tungt men det ska väl gå :-) Kramisar Paula

Unknown sa...

Lika ljuva bilder som alltid hos dig! Du skulle ju verkligen jobba lite med detta också, tänk dig vilka fina repotage du skulle kunna göra!! Håll tummarna (varenda du har) för att tiden och tryckarna ska vara snälla mot oss! Boken verkar nämligen vilja dröja lite, phu, suck och stön... Vi som har jobbat som två "dårrar" i mer än ett år och sedan ska det bli krångel med kö och inställningar från tryckeriets sida,
Maktlös man känner sig när det är sånt som vi inte kan styra över. Frustrerande. Men den kommer! Skriver så fort jag vet mer! Håll tummarna för oss att allt löser sig snabbt nu! Stora sommar kramar petra

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka vackra bilder fr Varberg, jag längtar dit!! Fast har inte stannat där så länge var gång att jag hunnit se så mycket... men havsdoften, den saknar jag ständigt!

Vilken fin bild med vita möbler och de rosa rosorna!

Ha en underbar semester!! Mari.

Sara sa...

Härliga bilder. Och du är inte ensam om att tända ljus trots 30 graders värme :) Jag vill gärna ha några värmeljus tänd bara för myset :)

Ha det bra!
//Sara

Lilla Blå sa...

Åh såå vackert. Visst är det lite speciellt med vatten o hav o sjöar o bäckar o åar..ja allt som har med vatten att göra. Jag trivs vid vatten och lyssna på vågorna...
Ha det så bra på semestern nu

kramar @nette

Made in Persbo...Carina sa...

Så ljuvliga bilder! Både från trädgården och Varberg. Härlig sommarkänsla!

Ha en fin semester!
Kram, Carina

Pysselpalatset sa...

Åh, så fint med bordet och rosenkvisten.. helt ljuvligt och kronblad på marken... älskar det... kram Jeanette

Kallholmen sa...

Vilka underbara bilder du visar.
Jag älskar också havet!
Ha det gott nu i sommarvärmen.
Kram carolina

Millas hem sa...

Hej!

Kikar bara in för att önska dig en fin sommar. Havet är nummer ett på "att göra listan" i sommar, det betyder hur mycket som helst för mig!
Västkusten med Smögen, Kungshamn och Lyse är det bästa jag vet!
Men även här i söder har vi våra vackra smultronställen!
Din bild på utemöblerna och rosorna var klockren...like it a lot!!!

Kram C

lottens vita och gröna sa...

dinaa bilder letar alltid sig långt in i mig mia, såååååååå vackra! önskar dig en ljuvlig semester!!!!

varmkram lotten

Katja - Bag End sa...

Have a lovely summer holiday! At least the weather couldn't be much better at the moment, though it is slightly too hot for my liking... Lovely pictures by the way!

Katja

Dicksonska våningen sa...

Varberg är en riktig pärla!

Nu längtar jag massor efter min semester!!!

Ha en härlig helg!
Kram Annika

Blåbär och Mjölk sa...

Åhh så glad jag blev när jag läste din blogg!! Jag log ända upp till öronen. Västkusten! För mig är det mycket lyckliga barndomsminnen. Men åhh vad jag längtar tillbaks! Saltvatten, klippor, segelbåtar. Och dina bilder är ju helt fantastiaka! Känns nästan som om jag är där...i dina bilder. Med detta för näthinnan innan jag somnar, så lär jag drömma sköna drömmar om Bubacka och Lysekil i natt!
Jag bara ÄLSKAR din blogg! Dig lägger jag bland mina "bloggar som gör mig glad och ger mig inspiration". Är ny här ute i bloggvärlden...fast jag har följt en del bloggar ett tag innan jag själv öppnade en blogg. Bl.a din blogg. Och du är bara så duktig och är en energikälla!
Nä nu ska jag dra täcket över mig och somna med dina bilder i framför ögonen...
Önskar dig en strålande helg samt semesterdagar!
Kram / Åsa med bloggen Blåbär & Mjölk.

Mia sa...

Hej du, har du lust att klicka dig in på http://www.asusnordic.com/summertour/?p=351 och rösta på mig o min syster... det tar typ 3 sekunder du behöver bara klicka på lilla snäckan bredvid bilden.. vore himla fint av dig och skriv en kommentar så att jag kan tacka dig senare...
Peace

PS. Härliga bilder :)

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med semester. Hoppas att du får njuta alldeles ordentligt. Gillar också västkusten otroligt mycket, tyvärr blir det bara för sällan vi åker dit.


Ha en bra helg!
Kram Ullis

Tone Lindblom-Brunes sa...

Oj, vilka herliga bilder! Jag som egentligen kommer från Nordnorge, längtar bara mer när jag ser det"riktiga" havet, det utan bräckt vatten... Ha en underbar semester! Mvh/Tone

tania sa...

beautiful images!!
buon week end!
Mary

Marie sa...

Hej Mia!

Visst är det härligt med semester, jag bara njuter varendaste liten sekund! Vi har varit iväg några dagar men nu ikväll kom vi hem igen. Kan vi inte planera in någon dag nu under semestern när vi kanske kan ses? Vi kan ju höras av via mail!

Ljuvliga bilder! Den översta är så vacker, ser ut att komma ifrån en fin inredningstidning!

Många kramar
Marie