onsdag 10 oktober 2007

Spegel, spegel på väggen där..

Igår sysselsatte jag mig med att måla speglar. Den stora tycker jag blev ganska bra för den hade så fin ram, medan den lilla mest var ett litet test :)
Jag kunde inte låta bli att låta några av mina små favoritänglar från Bukowski få vara med på bilden ;)


Det är svårt att fota speglar utan att komma med i bild själv!

De gamla husnycklarna hänger som dekoration på ramen.

Och de små skyddsänglarna får sitta bredvid...

Den stora gamla husnyckeln hittade vi i husets källare.

Foton: Lilla Blanka

38 kommentarer:

Broarne sa...

Hej
Jag sitter här och bokför...avigsidan av att vara egenföretagare. Tur att man kan blogga lite mellan varven. Spegeln med 2 färger är skitsnygg. Bra gjort!
Annmarie
Kul med gamla nycklar faktiskt.

Tidsmästarinnan sa...

Det där blev ju ill-snyggt! Vad mysigt ni har hemma.
Gillar verkligen din hemliga låda också, såna saker ger verkligen karaktär och personlighet till ett rum. (Verktygen håller jag nog med din man om, även fast jag kan uppskatta att de är gediget gjorda så gillar jag lådan mer än innehållet :-)
Ha det så gott och hoppas den lilla godingen har kryat på sig till idag.

Jessan sa...

Jättefina och mysiga bilder...Jag tycker mycket om Bukowskis änglar och nallar...
Speglarna blev jättefina!! Kramar Jessan

Dorthe ♥ sa...

Vilka underbara bilder! Vill ha dina nycklar....dom är såååå fina!
Kram
Dorthe

Anonym sa...

Fint så, älskar gamla nycklar.
Mvh "M"

Solsjö - Under en vind sa...

Speglar är bätre än tavlor, kan placeras lite här och var och förstorar samtidigt rummet! Gillar dessa gamla nycklar också! Kramis!

Husbilsresan sa...

Jag tycker båda speglarna blev ursnygga! Och vilka söta små änglar =)
Nycklar är också dekorativa att hänga lite här och där.
Ha D!Kram!

Nilla sa...

Va inne och kolla runt hos dig,oj va fint du har det.
Vill gärna komma tillbaka är det ok att jag länkar dig?
Pernilla

Lilla Blanka sa...

Broarne:
Ja det har sina fördelar med att vara egen företagare, även om det förstås finns nackdelar :)
Kram

Tidsmästarinnan:
Tack för dina smälla ord! Jo, lillan är mycket piggare idag så i morron blir det jobb igen..

Jessan:
Tack :)Jag gillar också Bukowskis nallar och annat sött, te x kaninerna de har :)

M:
Tack, ja gamla nycklar är så fina, det är annat än dagens insustritillverkade...

Uppe på vinden:
Håller med, speglar kan man ha (nästan) hur många som helst.
Kram

Solkatter & dammråttor:
Tackar! Det var riktigt kul med speglarna, jag glömde ju ta "före"-bild, men det blev stor skillnad :)

Min vita värld:
Tackar och visst får du länka!
Jag har just spanat in din fina sida.

Kajsa sa...

Vad fina speglar du målat! Vad är det för färg på den stora? Den ser grå ut, men med lite struktur. Väldigt snyggt. Och nycklar - det har jag förstått att jag måste leta efter när jag åker på loppisrunda härnäst. Är ju jättefint, samtidigt som jag tycker det är symboliskt. Nyckeln symboliserar lite av livets vägval, vilka val man gör här i livet.
Ha en god kväll!
Kram
Kajsa

Ardisia sa...

Man kan aldrig ha för många speglar!


Änglarna är ju jättefina också! Och nycklar - ja - de älskar jag och har såna lite varstans här hemma !

Ha en fortsatt trevlig kväll! Kramis

Ljuva ro sa...

Vilka vackra bilder du visar! Speglarna är verkligen fina, och du har dekorerat så härligt med nyckeln och änglarna!

Min Skattkammare sa...

Massor av mysiga saker visar du! Och tänk att en gammal nyckel kan vara så vacker!
Visst får du länka till mig......
Stor kram kicki

Emmas inne och ute sa...

Vad fint det var med nycklarna på spegeln. Bra idé. Ha en bra vecka!
Kram

Engsroom sa...

Fina speglarna blev!
ha det bra!
Ella

Anonym sa...

Gillar din blogg. Är det ok om jag länkar till dig?

Anonym sa...

Åh va fint det blev!! Jättefina bilder! Kram :)

My White Cottage sa...

Vad fina speglarna blev!! Gillar att du "återanvänt" gamla nycklar, jättefina!!!

Kraam!

Nygammalt sa...

Vad fina dina speglar blev, så dekorativt med den gamla nyckeln!

Den gamla lådan din man fick var ju jättehäftig, fick du den? Verktygen var ju fina också, inte så ofta man har så gamla hemma.
Kram.

faster atta sa...

Underbrar speglar! Och änglar kan man ju som sagt inte få för många av! Roligt att få se några av dina!
kram

Nina sa...

underbara speglar det kan man aldrig få för många utav...
ha en härlig dag !

Lilla Blanka sa...

Kajsa: Tack för dina snälla ord!
Färgen är vattenlöslig grundfärg, fast jag har spätt ut den med väldigt mycket vatten så det blir tunt tunt lager. Det är ingen struktur i färgen, men ramen är lite "skrovlig" och färgen är lite "flammig" :)
Kram

Ardisia:
Så sant, speglar och änglar kan man ha mycket av..!
Kram

Ljuva ro:
Tack! Mjo, det brukar bli rätt mysigt med gamla saker och änglar passar oftast in tycker jag ;)

Min Skattkammare:
Tackar! Jom den stora nyckeln är rätt cool faktiskt ;)

Emmas inne och ute:
Tack för dina snälla ord!

Engsroom:
Tack, kram!

Lilla jag:
Tack för sitt besök, visst får du länka, det är bara jättekul!

Signe:
Tack så mycket för dina snälla ord!

Seaside Living:
Tack, ja nycklar är spännande tycker jag, speciellt sådana här stora gamla är vackra.

Nygammalt:
Tackar! Japp, den gamla lådan fick jag lägga beslag på ;) Så den skall nog placeras bredvid kaminen med en fårskinnsfäll på.

Faster Atta:
Tack för dina snälla ord! Ja änglar kan man ha många av tycker jag, och i alla varianter och material.

WhiteVintageDreams sa...

Fina bilder :). Jag tycker oxå att nycklar är en jättefin detalj...men, har inte en enda själv. Jag kom på mig själv nu, att jag ej har nån...konstigt *skratt*. Men får väl bli nästa loppisprojekt :).
Å du, speglar är hopplösa att fota ;).
Kramar

Linneagården sa...

Vad mysiga bilder du visar, speglarna blev ju väldans fina. Håller med om att bloggar kan vara bättre än en inredningstidning,,,,& sen finns det nåt nytt hos många att titta på ofta, såå kul.
*kram* /madelene

Anonym sa...

Nu har jag hittat hit till din sida och himmel så mycket fint du visar här !

Risken är ju att jag blir sittandes här resten av eftermiddagen och min kära familj blir utan middag...

Så jag kikar igenom lite grann tänkte jag och så kommer jag tillbaka igen - många många gånger för det var så trevlig här och mängder av vackra bilder bjuder du på.

Hoppas att du inte har något emot att jag länkar till dig från min sida sedan ?

Ha en fortsatt trevlig dag !

Kram Kram
Carina

Skatan sa...

Hej och tack för besöket! Vad fina de blev. Gillar särskilt nyckeln som du har hittat och hängt upp...jag är av någon anledning svag för nycklar. Det är någonting spännande med dem...?!

Trevlig kväll,

SKatan

H ennA sa...

Tack det samma! Hit kikar jag in gärna igen! Hoppas det är ok att jag länkar dig? Dina speglar är jättefina o änglarna så söta så...

Mysig fortsättning på kvällen...

/Anne

Lilla Blanka sa...

WhiteVintageDreams:
Tackar! Hoppas du hittar nån fin gammal nyckel på nästa loppis-runda :)
Kram

Linneagården:
Tack för dina snälla ord :)
Ja, inredningsbloggar är jättekul, fast jag köper ju en hel del inredningtidningar fortfarande men bloggarna är ju fyllda med inspiration så man blir såå glad av dom ;)
Kram

Underbara Små Ting:
Tack för dina snälla ord! Du får gärna länka :)Jag har varit inne hos dig och tittat nu och du har det jättemysigt, så jag lägger gärna upp dig på min länklista om det är ok?
PS Hoppas jag inte orskade försenad middag nu för familjen ;)
Kram

Skatan:
Tackar!
Ja gamla nycklar har nåt magiskt eller spännande över sig, det håller jag med om.
Trevlig kväll!

Henna:
Tack för dina snälla ord, visst får du länka, det är bara kul!
Nu skall jag in och titta hemma hos dig ;)
Kram

Sea Angels sa...

Hello thankyou for your lovely comment, I am so inspired by the photographs and the contents in them, real eye candy, and what I wouldn't give to be able to understand your recipe for chocolate cake it looks simply divine....it would completley wreck my diet....... scrummy
Hugs Lynnx

"lilla slottet" sa...

så mkt fint att titta på!
ses fler gånger!!

Tingeltangel sa...

Din änglar är så fina. Älskar också Bukowskifigurerna. De är så ljuvligt lena att ta i.

Marie sa...

Vilka mysiga bilder. Speglarna blev jättefina och det är såå vackert med gamla nycklar.

Kram Marie

Signes Vind sa...

Jättefina bilder. Du har så mycket fint i ditt hem så man blir alldeles tokig!!!
Ska pröva chokladkakan någon dag, verkar smaskig.

sabina sa...

Hej! Självklart är det ok att du länkar! Jag länkar dig med om och hoppas att du inte har nåt emot det! Spegeln blev ju jättefin, fint med den gamla nyckeln som dekoration...

faster atta sa...

hur har det gått med kaninerna? är så nyfiken....
kram

Fru Grön sa...

vad fint du gör!
ojojoj vilken trälåda, den skulle inte jag ha något emot att ha hos mig heller!

linda

NICOLINAS BONING sa...

Vilka fina bilder du har tagit på dom snygga nymålade speglarna;-)
Kram/Birgitta

Anonym sa...

Vad härligt inspirerande bilder!
Så snygga speglarna blev också.
Jag har just målat en stor svart spegel, vit, ska också klistra lite "grejer" på den.
trevlig helg
/S