tisdag 2 juni 2015

Syréntid ~ Lilac time

Oj, vad många veckor som gått sedan mitt förra inlägg! Så här långt uppehåll jag inte haft någon gång under de snart 8 år som jag bloggat. 

Jag tror bestämt att det beror på Instagram's intåg. Det är så lätt att använda och många verkar ha gått över till att följa varann där i stället för på bloggar. Jag tror  ändå att jag behåller bloggen ett tag till. Alla har ju inte Instagram, och jag ser att ni som kikar in fortfarande är en stor skara. Tack snälla för att ni är så trogna!

Det har hänt så mycket sedan sist, en del tuffa saker, så jag väljer att fokusera på tiden just NU i stället. Och nu är det ju en underbar tid! Riktig vår och försommar, med syrener, skolavslutningar och en semester inom inte alltför avlägsen tid.

Den här fina buketten fick jag häromdagen av min dotter! Jag tycker den är alldeles underbar.

Sedan måste jag visa hur fint hortensiaträdet blivit. Det kommer förresten att få bo kvar i kruka, för säkerhets skull :-)


Ha en riktigt fin junivecka! Jag hoppas inte det dröjer så länge till nästa inlägg, några dagar på sin höjd. 

Kram
Mia
-

12 kommentarer:

June sa...

All is beautiful here with you Mia! Your lilac bouquet is so pretty. I love that your hydrangea tree bloomed.
I also loved seeing the mermaid crown you made!!!

40 och fab sa...

Ljuvliga syrener!
Och vilken härlig blå färg på hortensian.

Kram Jonna

Meta sa...

Mycket vackert träd det blev. Lyckliga du. Älskar hortensia den är så fantastisk med både små och stora blommor. Syrenen den kopplar jag till dig vet inte varför men på nåt sätt hör den hemma hos dig. Ja jag tänkte faktiskt på dig här om dagen att det var länge sedan du skrev kul att du är här idag
Ha en fin och skön vecka
kram Meta

AnaCristina sa...

G:a Affären sa...

Så bra att du väljer bloggen också! Jag brukar kika in här även om jag inte varit så flitig med att kommentera. Jag har beundrat dina kronor, dotterns målade soffa och mycket annat. Och vilken hortensia!
En bukett syrener från dottern, det är försommar det. Gissar att den doftar helt ljuvligt!

Kramar /Cia

hemma hos lilla mej sa...

Underbart med syrener ! Bra att du behåller din fina blogg för jag har typ inte instagram .Ha en fin onsdag ,Kram Rita

Fröken gredelin sa...

Så fint och så ljuvligt med syrener! Ha en fin onsdag. Kram

Vitspets sa...

Underbart !
Kram Karina / vitspets

mia sa...

hej Mia!

kul att du vill blogga ibland, det är ändå lite speciellt med en blogg, lite extra allt ;-)

Men du, ditt hortensia träd..my god vad vackert!! ( trodde du hade skrivit fel i förra inlägget, (visste inte ens att dom gick att stamma upp men chi där fick jag)

ha en skön helg och tack för enastående snygga bilder som vanligt

kram Mia

HWIT BLOGG sa...

Instagram är jag inte så ofta på...eller ja, mer eller mindre ofta om man säger så! Alltid lika kul när du har gjort ett nytt inlägg här på bloggen dock....galet vacker hortensia också!! Wow!
Kram till dig,
Titti

underbarahem sa...

Hejsan! Vilken underbar blogg du har, hittade din blogg när jag var inne och läste om olivträd på Odla. Är snart tillbaka och läser mera, håller just nu på att fixa med mina Myrten i växthuset.
Ha en bra söndags eftermiddag!
Birgitta :-)

Beauty Follower sa...

Love the colour of the bouquet!

http://beautyfollower.blogspot.gr/