måndag 27 april 2015

Hortensiaträd ~ Hydrangea tree

Mitt hortensiaträd växer så det knakar. Jag funderar på hur stort det kan bli om det fortsätter att bo i en kruka. Kanske det behöver planteras ut i trädgården (växtzon 2) i stället? Någon kunnig som vet?

Jag är i alla fall jätteglad att det klarat ännu en vinter i källaren och har mängder av knoppar.

När risken för frost är över skall det få flytta ut till pergolan, men än så länge står det för säkerhets skull inomhus. 


Ha det så gott denna sista aprilvecka!
Kram
Mia
-

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad fin blomman var .Ja det är nog bäst att den får vara inne ett tag till.Ha det gott .Kram Rita

It's me sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
It's me sa...

Beautiful Mia....love Ria...x!

HWIT BLOGG sa...

Otroligt att du har kunnat övervintra den, mina bara vissnar ner. Vet faktiskt inte om du kan plantera den ute, kanske dumt att pröva...
Önskar dig en skön Valborg!
Kram Titti

Annas skattkammare sa...

Så fint ochvälmående det ser ut! Du är så bra med blommor. Jag lyckas inte så bra med mina. Gröna fingrar är inte min starka sida.
Kram Anna

ANETTESHUS.COM sa...

Vakkert tre! Den som hadde hatt grønne fingre ;)

KLEM
på en torsdag

Finaste mattan sa...

VAD fint du har det! : )

Ljuva Lantliv sa...

Så vackert! Och bordet... så fint!
Kram Anna

Gail sa...

lovely image Mia !
Gail x

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Vi ligger ju i växtzon 3 tror jag bestämt.
Lycka till

Marias Hörna - Njut av livet ♥ sa...

Kollade lite extra. Zon 3/4 har vi

gerry smith sa...

Generally I do not post on blogs, but I would like to say that this post really forced me to do so! Really nice post. Your post is expressing what I actually wanted to know, thanks a lot!Apple MacBook Laptop HD Wallpaper