måndag 13 april 2015

Sjöjungfrukronor ~ DIY Mermaid wire crowns

Jag gillar att tillverka små "sjöjungfru-kronor" av ståltråd.

Den ena blir aldrig den andra lik och det är roligt att inte veta hur resultatet kommer att se ut - förrän den är klar.

Jag använder grov ståltråd/najtråd och böjer med hjälp av ett par vanliga avbitartänger. När kronan är klar målar jag den vit och sätter på smycken och pärlor från gamla halsband jag fyndat på loppis och marknader. Därefter penslar jag hela kronan med väggputs, för att få en sliten och ruff look, ungefär som om kronan legat på havsbotten:-)

Sist brukar jag sätta fast ett litet band, eller en berlock av något slag. 


Ha en riktigt fin vecka! 
Kram
Mia
-

17 kommentarer:

vardagsvitt sa...

Åh så vackra!!!!
Unik för den som får använda en sådan på sitt bröllop. Kram Marith

Seawashed Living sa...

Mia you know I LOVE your mermaid crowns. xo
your sea maiden friend,
Kerrie

Meta sa...

Vad duktig du är och så fin de är ingen är lika det är nåt att ha eller få det.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Jennys Vita Villervalla sa...

Sååå underbar!
Ja, det är verkligen roligt att skapa, och göra sina egna "alster".
Önskar dig en fin vecka Mia!
Kram
Jenny

Donatella Cipolla sa...

Complimenti è bellissimaaaa

Donatella Cipolla sa...

Complimenti è bellissimaaaa

Hajan sa...

Det blev ju riktigt vackert, vad du kan lilla gumman.

lisashus sa...

Åh, så vackra! Jag är också förtjust i kronor och blev jätteinspirerad nu!
Kram
Lisa

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad vackra kronor, så duktig du är !! Kraaam Anette

HWIT BLOGG sa...

Vilka vackra kronor, vilket hantverk! Dom var verkligen unika...
Skönt att pyssla ibland och göra något med händerna!
Varm vårkram till dig,
Titti

Vent de Terre sa...

je suis en France et j'aime beaucoup !

Fia sa...

Så vackra ♥ o bra namn, mermaid crowns..!
Säljer du dem?
Trevlig helg;)
Kram fia

Hanna sa...

Så fint
Ha en toppen lördag
HAnna

LissasVita sa...

Så himla söta!!! Förstår inte varför min pyssellusta försvunnit...hittar den inte....Kramar

Anci sa...

De är så vackra ! Så fint gjorda och nästan magiska...

Kramar
Anci

Gothic Minerva sa...

SÅ vackert..!
Väldigt inspirerande.
KRAM, Jenny

gerry smith sa...

So Beautiful.Apple MacBook Laptop HD Wallpaper