tisdag 29 september 2009

Snurrstol - Swivel chair

Tack för alla snälla kommentarer om mitt pyssel! Det är här jag brukar sitta och pyssla, eller vid köksbordet... eller på golvet i vardagsrummet (!)

Den här fina snurrstolen är ett fynd som jag gjorde för ett halvår sedan. Jag gissar på att den är från 50-talet. Tillverkare är Ferd. Lundquist från Göteborg.

Tycker den är så cool med snurrmekansismen... den passar liksom alla, stora som små, eftersom man kan snurra upp eller ner den i lagom höjd.

Sedan måste jag bara visa den söta vinsten från goa Marie med bloggen Nostalgi och Romantik.
Hon är verkligen en pysselmästarinna och tillverkar de sötaste saker!
-
Väggmåleriet går sakta framåt... jag valde en text med en himla massa ord, så det tar sin lilla tid *hihi* men hoppas att det blir klart i morron! Jag kan ju inte låta bli att pilla, så jag flög upp och ner från soffan under Idol och skrev lite i reklampauserna..!
Ha en fin vecka, snart är det oktober, det är inte klokt vad fort tiden går!
Kram
Mia
Y

64 kommentarer:

Unknown sa...

what a really great chair...lovely.
greetings Kari

Hulda sa...

Blir alltid så inspirert av dine bilder, Mia! Herlige er de! Så flott den stolen var, passer supert til bordet, som jo er som en drøm. ;) Herlig pynta, enkelt og fint. Liker den krona du har med plantene i. Jeg har også en slik liten kurv i sink. :) Den ligger i lag med julepynten.

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej Mia!
Så mysig stol och perfekt eftersom den passar både stora och små!
Om det blir som jag vill kommer jag att få besöka Betty's och Hjärtefröjd till helgen :D Planerar att besöka goda vänner i Fristad.
Ha det gott!
kram
nina

Helena Dovier sa...

Vilken underbar stol! Den hade jag gääärna velat ha hemma hos mig. Varuhuset Ferdinand Lundquist var tidigare det som i dag är NK i Göteborg, så tjusiga anor har den också, stolen :-).

Kram från Helena

Vit som snö sa...

Vilken läcker stol, som en pianopall men ändå inte.
Ska bli kul att se ditt väggord! Egentligen är det inte så dumt att ta lite i taget om texten är lång, man blir lite ostadig om man håller på o skriver för länge tycker jag.
Grattis till vinsten, jaa hon är en riktig superpysslare Marie!
Ha det gott! Kram Cilla

the wild raspberry sa...

who cares that i can't read any of the text when i have such beautiful photos to look at!!
your blog is amazing~
chasity

Viveka i Bläckhornet sa...

Vilken underbar stol du hittat. ser ju dessutom skön ut. Den skulle passa alldeles utmärkt hos mig ;)

Det låter spännande med ditt väggord. Blir ju säkert kalas fint som allt hos dig.

Kram Viveka

sara på hedepipan sa...

Stolen är underbar och detta skrivbord. Jag jagar ett sådannt. Ja ja jag finner väl ett i närheten någon gång
kram sara

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej Söta du!

nu var det ett tag sen jag skrev av mig inne hos dej...hihihi..men jag kikar allt in med jämna mellanrum...

vilken ljuvlig stol...helt unik på sitt slag, kan tänka mig att en urmakare eller skomakare har suttit på den en gång......

nyfiken på ditt nya projekt!

Kramizzz nilla

♥ Pia... sa...

hej..ja vilken kick man får av dina bilder då...missade förra inlägget och cåg det först nu..wow ..säger jag bara..vilka bilder alltså..vad du kan ..Har du en värsting kamera eller vad har du..?..ska nämligen köpa en ny en riktigt kamera:)..och håller på att kolla upp vad som kan passa mej....Ditt pyssel..enkelt vackert..helt fantastiskt ..stolen den var inte så tokig den heller...får nog ta och rota fram min snurrstol..den står dock i ett förråd..en bit i från vårt hus..och säkert står den längst in i förrådet:)....ha en skön dag..och måla på du...kram..Pia

Anci sa...

God morgon !
Åh, vad du har det fint ! Det ger verkligen inspiration att se andra bloggares vackra hem.
Och vilket fynd du har gjort !

Ha en bra dag

Kram
Anci

Mitt hvite hus sa...

For en skjønn snurre stol du har fått deg... den likte jeg... herlig krork du har også..

Ønsker deg noen fine høstdager...
klem Kerstin

Vem är jag.. sa...

Hej

Trevligt att titta in hit!
Hag undrar har du fixat patina på din kruka på ett gammalt vis eller har du fixat det själv med fusk...
Den är jätte fin!

Lisa

n o r d i n g å r d e n sa...

Din pysselhörna är ju bara för fin! Jag skulle nog äta frukost där med: ) häftig stol, och den ser dessutom bekväm ut!! Vilka fina priser fr Marie!!! Mari.

Marita sa...

Vilken helt underbar stol!!! En sån vill jag också ha!! Suck, ännu en "pryl" att spana efter på alla loppisar och auktioner man hamnar på! Jättejobbigt...inte! :-D
Vilken mysig pysselhörna du har... blev lite avundsjuk faktiskt. Själv får jag hålla tillgodo med ett litet hörn av matsalsbordet... lägger oftast mitt material på en stor kockumsbricka som jag vandrar omkring med och sätter mig där det funkar för tillfället.... nu låter det som det är riktigt synd om mig, eller hur!? Nåja, lite synd är det... fniss!
kram, Marita

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde ju säga, tack för din kommentar... blev ju många i mitt inlägg om detta faktum att folk kan lämna sura kommentarer.

Men det har jag inte råkat ut för.

Det finns ju en annan sida med. De som gillar detta. Kikar in men låtsas inte om bloggen, fast de känner till en privat! Det är också sårande...som tur är är det inte många men ett fenomen helt klart...

Vita små hjärtan sa...

Lycka till med väggmåleri, blir säkert toppen!!!
Å vilken charmig stol....
Ha en fin dag!
Kram Agnetha

IKT i min vardag sa...

Vilken underbar stol. Jag är också på jakt efter en gammal skrivbordsstol med snurr. Vet precis hur den ska se ut men det verkar svåra att finna. Fin vinst!

Kram Linda

hagagården sa...

Hej
Vilken underbart fin stol du har köpt måste vara fantastiskt att kunna höja och sänka hur man vill.
kram
ninni

Evas Bloppis sa...

Vilken fin arbetsplats du har .Stolen är läcker och praktisk.
Ska bli spännande att se väggmålningen

Kram Ewa

rustik charm sa...

Vilka fina bilder och en helt underbar stol du har där:)

Hoppas du får en bra dag.
Kram Kristina

Tina sa...

Vilken mysig pysselplats! Förstår att du får energi där!!!

helle sa...

Med et sådant fint pyssel-ställe forstår man bedre alle de kreativiteter du begår!!

Kram Helle

Anonym sa...

Hej!

Vilken läcker stol passar så bra vid ditt arbetsbord. Kanon att den är höj och sänkbar.

Alltid lika trevligt att titta in hos dig!

Ha en fin sista septemberdag!

Kram Renate

Marias lilla Skafferi sa...

Hej Mia!

Vad spännande att få se vad det är du målar..! Är det månne latin, eller rentav på engelska du skriver..?

Tack för tipset om Gökboet, jag och maken skall prova det, vi kommer att skratta ihjäl oss, säkert! Tänk vad nära det är till saker ibland och ändå har man inte en aning..!

Ha det bra, vi hörs!

Hälsningar,
Maria

All Seasons sa...

What a beautyfull place is it to sit here and do you things..... I like it very, very mutch !!

Have a nice day.

greatings from Holland
♥ Patricia

Tulipa sa...

Stolen är superläcker!

Det kan man kalla ett fynd att komma över en sådan!

Vacker bild med rönnbär och äpple och kortet...

Kram Mariette

Lovely Vintage sa...

... wonderful pictures! GLG, Bea

Diverselådan! sa...

Snurrstolen i all ära...men det är skrivbordet jag är avis på. (Det har jag skrivit förr.)
Kram från Annette

Ett Vitare Hem sa...

Vilken läcker stol och grattis till vinsten!
Ha en fin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Lisas torp sa...

Den stolen var verkligen läcker!
Vilken härlig pysselhörna du har!
Lisa

Mamma C sa...

Din pysselhörna är helt outstanding. Man blir bara mer och mer nyfiken på vad du håller på att skriva på väggen. Stolen var en läcker sak.
Kram mamma C

Änglarnas hus sa...

Grattis till vinsten..det var gulligt pyssel!

Snurrstolen var ett riktigt litet fynd..massor av charm i den..

Kan inte heller sitta still i reklampauser...alltid något att pyssla med!

Ha det gott!!

Kraam Sanne!

Hannis sa...

Ja,jag är då ruskigt nyfiken på ditt väggord!

Mycket fin stol!
Häftig på något sätt.

Kram Hannis

Hemlängtan interiör & design sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har underbara bilder och härligt pyssel!
Jag har lagt dig som favorit!
Jag bloggar lite på www.inredmedminhemlangtan.blogspot.com och driver webbshopen Hemlängtan interiör & design, www.minhemlangtan.se
Tycker du om vår shop så länka gärna så ger vi dig 10% rabatt vid ett köp!
Må så gott!
Marie

Annas skattkammare sa...

Vilken snygg stol du hittat Mia! Din pysselplats asså, jag säger bara mmm... =) Kram /Anna

Marie sa...

Hej Mia!

Nyss hemkommen från personalmöte på jobbet nu ikväll, annars är jag hemma med sjuk Elsa, öroninflammation.

Stolen är supersnygg, vilket flax att hitta den på loppis. Fin som kontrast mot allt det vita.

Såg ditt mail, svarar under morgondagen!

Kramar Marie

Unknown sa...

jag fattar inte hur du kan ha ett så fint hem. hemma hos mog är det KAOS jämt!

bikim sa...

Dear Mia,
your chair and desk are beautiful. love the decor you did also.
sweet dreams,
Rosa

Hanna sa...

Verkligen passande stol, superfin!!
Och vilken fiffig idé att göra fröpåsar av bibeln, undrar om jag har några frön att plocka :P
Väggmåleriet blev jag nyfiken på...

Ha d gott!
Kram Hanna

LOPPISLIV sa...

Wow vilket fynd du gjorde, stolen är superduper fin!!! Vill ha :-) Snart ses vi igen goa Mia, ohh vad jag ser fram emot detta. Ha en underbar dag. Kraaaam Paula

Bitte sa...

Åh, vilken mysig pysselhörna du har! :-)

Det ska bli spännande att se väggorden du fixar med... jag är övertygad om att det kommer att bli hur fint som helst!

Kramis
Beatrice

katarina sa...

Hallå där!

Stolen är verkligen jätte fin!
Kul att bryta av lite så där..
Hihi..fnissar lite...visst är det lustigt att man alltid hamnar på golvet...
Din pysselhörna är super fin och vad spännande det blir att få se väggorden sen.
Kram Katarina

gamla skolan sa...

Den stolen är bara så fin !!! Hur charmig som helst ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Made in Persbo...Carina sa...

Tjingeling!
Vilken underbar stol! Lycka att hitta en sådan!
Ska bli spännande att se väggmåleriet när det är klart. Du är ju så duktig på att måla och texta.
Kraaam, Carina

Anneli sa...

superläcker stol...en typisk vill ha stol som man bara....***
kram
annelie

Solveig sa...

Det er ikke rart du har en nydelig blogg, sånn en superkoselig arbeidsplass som du har! Dette var bare veldig inspirerende og koselig! Gleder meg til å se ditt maleri:o)
Ha en flott kveld.
Klem fra Solveig

blomsterboden i skanör marie sa...

vilken inspirerande pysselplats, verkligen jätte mysig. Spännande att få se din väggmålning imorgon.

Fortsatt trevlig kväll.

Kramkram Marie

Rosenvit sa...

Åh en sån härlig pysselplats! Kan tro att du får en go pysselkänsla när du sitter där och snurrar...

Kram
Anna

Elin | Draumesidene sa...

Hei! Blir superglad av å lese din blog! :))) Fantastisk!

Klem frå Norge!

Unknown sa...

Kan bara instämma vännen,.

En ascool stol!

Läcker till ditt gamla fina skrivbord.
Spännande med din text!!!!!

Önskar jag kunde texta lika fint som du.

Snart ses vi!!!!! Härligt!
Ha en skön helg
Kramisar Jeanette

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Men vilken mysig plats, mycket inspirerande! Ja, man har sina ställen att pyssla, golvet har bra yta när man gör större saker :P
Du har verkligen charmiga saker!

Ta väl hand om dig!
Kramar Elin

My Lovely Things sa...

Hej !
Åh vilken kul stol..
Gillar verkligen den form av design
Den hörnan är så trevlig!
Hoppas att allt är väl med dig!!

Jag är trött med glad.har börjat på nya jobbet.Har gått brevid, nu i morgon ska jag jobba själv.Det ska bli kul.Men hjärnan är full med massa info om alla., var de bor , vad de ska ha hjälp med,Men som sagt va det är roligt!

Ha det så bra..
kram Anna

vardagsvitt sa...

Fantastiskt inspirerande bilder du visar, å då menar jag allt jag tittat på inte bara detta inlägg.
Jag hade en sådan där pall i samma träslag och färg som man snurrar upp men den blev kvar i vårt andra hus som vi sålt Usch vad jag ongrar mig att jag inte tog den med... men men så går det.
Höstkramar Marith

Tussegumman sa...

Så fint! Önskar dig en fin helg/Kramar Tussegumman

Britt sa...

Vilken underbar pysselhörna!

Kram Britt

Skogsdoft & havsbris sa...

Vilket vackert bord att sitta och pyssla vid, där flödar säkert idéerna! Och snurrstolen är fin den också, passar bra till det vackra bordet!
Hihi, fnissar åt att du måste rusa upp och måla på väggordet i pauserna under Idol, det kan man kalla engagerat! :)
Ha en skön helg! :)

OlgaA sa...

Va trevligt att hitta till dig! Mysig blogg med massor av idéer!=)))
Lägger dig på min lista, om du inte är emot?

Tulipa sa...

Hej Mia!
Får man fråga vad du fick ge för stolen?
En sån gick på auktionen idag där jag var och jag grämer mig att jag inte bjöd mer..har aldrig sett en sådan innan... (sen vet jag att hon jag bjöd emot inte hade gett sig för det gör hon ALDRIG, men jag kunde ju trissat upp priset lite...vi var de enda bjudande på den)
Suck', jag slutade redan på 360 kr, var trött efter flera timmar i regn och blåst får jag skylla på!!

Trevlig söndag!

Kram Mariette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hej goa Mia..vart ett par turer rill gbg det sista..o alltid vid alingss trakten så tänker jag...Härbor en av bloggvärldens mysigaste bloggarkvinna!!;))

Så himla mysig pysselplats..ja du, man har sina ställen!!;)
golv o whatever!!!:)

kram till dig ♥

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan!
Himla läcker stol, jaaa allt du visar här är ju så läckert! :o)
Tack för massor av inspiration.
Ha en härlig söndag,
Lydia

Vit Gladiolus sa...

Så himla läcker stol alltså! du hittar allt fynd!!!

kram

Hem och Lycka sa...

Nä vilken fin stol!

Tipsar om min tradera-auktion på min madonna ;-) http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=evamaria_77

kram Mia

Körsbärshöjden sa...

Häftig stol och vad smarta små pås/kuvert till frön,sådana ska jag också göra mina frön..

Ha en fin kväll
Eva