torsdag 10 september 2009

Oemotståndliga - Irresistible

Tänk vad glad man kan bli av några gamla skålar..! De här små sötnosarna hittade jag på gårdagens lunch-loppis! De var inte jättebilliga, men... cremevitt porslin... vågiga kanter ...ja, jag tyckte de var helt oemotståndliga... så de fick följa med hem!

Till samlingen, alltså... Jag har väldigt svårt att motstå just sånt här porslin. Desamma gäller desvärre bord... och de är ju inte lika lätt att stuva undan *hihi*

Vilket fantastiskt sommarväder vi har haft de senaste dagarna! Shortsväder som Herr Blanka brukar säga.
Underbart att bara kunna tassa ut barfota på terassen igen...
I morron är det fredag igen, underbart!!!
Kram
Mia
Y
PS. Det var många som undrade var Lustfyllt ligger... Det ligger i Habo utanför Jönköping.

71 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Oj, ja, dessa var ju underbara!

kram Mia

Unknown sa...

What gorgeous cream dishes!!! Happy almost weekend!

:) T

Anci sa...

Hej !
Jag håller bara med i dag :)

Kram
Anci

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Gokväll!!
Men guuu va söta dom små formarna va!!! kram sussie

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, dessa saker som man inte kan motså, det är väl egentligen ingen idé att försöka. Bara att ge sig och istället vara glad över sitt fynd. Supersöta skålar!

junhe sa...

söta fynd du gjort!!!
kram junhe

Jessica sa...

å dom var ju jätte söta hoppas du har en bra dag imorgon kram jessica

Rummet för välbefinnande sa...

Ja, jösses vilka söta skålar. Förstår att du inte kunde motstå dem :-)
Ibland är det bara så när man hittar något och då gäller det att man köper det, eller hur?!
Igår tog jag mig en promenad i det fina vädret, den första på jättelänge och det var så himla skönt.... Då kände jag mig fri!

Lustfyllt ligger absolut på önskelistan kan jag lova.

Önskar dig en riktigt fin helg nu Mia!
Kramar från den andra Mia *ler*

Marias lilla Skafferi sa...

Hej Blanka!!

Vilken fin blogg du har och vilka fantastiska bilder!! Jag har följt dig ett tag, och jag har länge tänkt lämna en kommentar och ge mig till känna och NU äntligen har jag kommit mig för.. Jag skulle vilja komma hem till dig och titta på alla dessa fantastiska saker som skymtar fram överallt, man blir såå sugen på att göra en resa i ditt hem!!! Superfint!!

Vem jag är får du veta om du kikar in på min blogg (inte lika fin, men..), www.mariaslillaskafferi.com

Vi ses på bloggen!

Hälsningar,
Maria

Marita sa...

skålarna är superfina! Förstår att du inte kunde motstå dem... så himla kul att hinna med rolig shopping på lunchen!
Visst är det härligt med solen och värmen! Det i kombination med den klara luften är oslagbart! Idag satt jag och kollegorna ute och åt vår lunch i solgasset! Sååå skönt!
Kram, Marita

Rosenvit sa...

Förstår att skålarna fick följa med hem, de är sååå söta och säkert mycket användbara.

Ha det gott i helgen!
Anna

Nyanser av vitt sa...

I like...de var jättefina och var säkert värda sina pengar.
Kram Agneta

Vita små hjärtan sa...

Härligt porslin...
Å charmig gammal sliten kruka!!!Ha de gott!
Kram Agnetha

Inspiration i vitt sa...

Hej Vännen, de skålarna hade jag köpt på störten om jag hunnit före dig vill säga hihi.
Älskar oxå gammalt helst krackelerat porslin.
Ja nu är det sommarens sista strålar som värmer våra kroppar. Jag dukade upp ett litet kaffebord ute i dag och det kändes nästan lite vedmodigt.
I mitt nästa inlägg visar jag de bilderna.
Kram på dig/Ingela

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Halloj Mia!
Tänk vilka fynd man kan springa på under en lunchrast! Jättefina är dom! Menar du att du fick med dig bord hem oxå eller att du är lika galen i bord som porslin ;)
Ja det har verkligen varit skönt väder, riktigt ljummet. Jag och Maja var uppe i skogen häromdagen och plockade hem lite ljung, mossa mm till pyssel. Så härligt!
Ha det riktigt gott i helgen och njut av ledigheten!
kram vännen!
nina

LOPPISLIV sa...

Hej Mia! Ohhhh så ljuvliga skålar, ja de hade jag inte heller kunnat motstå. Helt bedårande söta var de ju. Kram Paula

Mitt hvite hus sa...

Nydelige skåler du fant..skjøner godt de måtte bli med deg hjem.... Klem kerstin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Mia!

Vad härligt det lät med lunchloppis!

Loppis på lunchen? eller en lunchrestaurang som har loppis också?

Jag förstår att du inte kunde motstå de vita formarna..De var ljuvliga!!

Ha en mysig fredag i morgon!!

Kraam Sanne!!

Hulda sa...

Men, oi, så herlige skåler! Ja, disse var flotte med de buede kantene. Man blir jo så glad for slike ting! Hadde nylig en gammel kremfarget skål på min blogg. :)

Karin sa...

Hej Mia,

vilka underbara skålar! Förstår precis varför de fick följa med hem. :)Härligt inspirerande bilder i föregående inlägg!

Ha en skön helg och njut av vädret! Kram Karin

ale sa...

sí...TOTALMENTE irresistible!!!
beautifull beautifull and beautifull your photos!!!!!! have a nice weekend!!!!!!

Mia sa...

Förstår att du inte kunde motstå de ljuvliga skålarna. Verkligen fina! :)

Trevlig helg!
Kram Mia

Vit som snö sa...

Vackra! Förstår att du trillade dit på dom! Åhh vad loppissugen jag blir nu, livet har inte gett möjlighet till något sånt på sistone, jag ska försöka komma loss till helgen men det råder ett visst kaos i livet nu. Skönt då att få drömma sej bort i vackra bloggvärlden en stund!
Trevlig helg! Kram Cilla

katarina sa...

Hallå där!
Vilka fina fynd!
Man blir så glad av att hitta sånna där godsaker!
Ha en mysig helg!
Kram Katarina

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fina skålar, jag älskar också porslin..kan inte låta bli då jag hittar nåt snyggt..
Kika in hos mig idag så får du se mitt senaste porslin, med prickar...jag är sååå nöjd..
Kraaam Anette

n o r d i n g å r d e n sa...

Att kunna hitta såna på en "lunch-loppis", höjden va LYCKA!!!

Så vackra de var!!!!

Trevlig helg Mia!

rustik charm sa...

Å så fina skålar, förstår att du var tvungen att ha dom:)
Ha en trevlig helg.
Kram Kristina

Bitte sa...

Åh, så söta! Jag skulle inte heller ha kunnat motstå dem... :-).

Det vackra vädret har hållt i sig även här och jag njuter av varje minut!

Hoppas du får en fin helg!

Kramar
Beatrice

Ina sa...

Åh vad söta små skålar förstår att du inte kunde låta bli.
Måste säga att din tavla v brädorna blev sååå fin, gud vad du är kreativ och duktig!!!
Kram på dig vännen!:-)
Ina

MODERN COUNTRY sa...

God formiddag kjære venn!!

Håper du sov godt i natt. Tenk at det er sol og weekend, herlig!!! Jeg er så glad, endelig kan vi sitte ute igjen og nyte en hel masse :)Her har det nemlig stormet og regnet i ett par uker.

Jeg beundret din tavle du laget her om dagen, åå du kan du altså. Så stø som du er på hånden alltid. Skulle jeg prøve meg på det samme, hadde det ikke sett ut i måneskinn, hihi

Og dine bilder fra Lustfyllt, jeg elsker det stedet!! (utrolig, jeg har også et lite bilde derifra i dag) Altså, jeg har drømt om dette stedet nå i snart 2 år, som jeg har lengtet. Og aldri ble det noe av :(( MEN, denne høsten/vinteren må det skje!!! Krysse fingrene for at jeg får det til..

Hvilke underbara skåler du har funnet, jeg skjønner deg så godt!! Klart du ble utrolig glad, i mine øyne er ingenting vakrere enn gammel porselen/keramikk, som er vel brukt og ånder charme og nostalgi. Kjempefin farge også, deilig som krem :)

Ha en underbar weekend Mia, mane klemmer fra meg!

Aina

Ps: Går det ann og ringe deg i helgen???

Liten Bod sa...

Så fina skålar! Imorse vad det svinkallt, men nu är det redan bättre... Ha en skön helg, Tina

Les Cotrions sa...

I understand you can't resist! This china is so lovely! I like the shapes and the cream colour!
A very nice week end for you!
Vale

LjuvligtLantligt sa...

Håller med om att sådana skålar är underbara.. Loppis i helgen :)

Blåbär och Mjölk sa...

Hejsan!
Vilka fina skålar! Gillar färgen mycket.
Förstår att du bara var tvungen att ha dem! :))

Önskar dig en fin helg!
kram / Åsa.

Livet på Vestergård sa...

Förstår att du blev glad för skålarna , de är jättefina ! Vackra bilder du bjuder på i din blogg!

Made in Persbo...Carina sa...

Å de är ju helt ljuvliga Mia!
Vi har ungefär samma smak du och jag tror jag ;)
Själv hittade jag en gräddvit oemotståndlig såssnipa på Myrorna häromdagen. Inte superbillig heller men en 50-lapp var den allt värd. Har inte fotat den än men när jag gör det så visar jag på bloggen såklart ;)

Kraaaam!
Carina

Anneli sa...

Åhhh...älskar creme-vita skålar...är så fint***
ha det bra i helgen
kram
annelie

Lilla Trollbacken sa...

Halloj Mia!
Fina fynd du gjort. Skålar kan man aldrig få för många av eller hur.
Själv håller jag på och målar ränder på en duk (läs lakan)i grovt linne. Ränderna blir svarta och ev. ska jag plita dit lite text. Går nu och väntar på att färgen ska torka (hm, tålamod vad är det??)
Många kramar
Gabrielle

Solveig sa...

Så herlige skåler! Kjempesjarmerende å ha stående fremme! Elsker bloggen din:o)
Klem fra Solveig

sara på hedepipan sa...

Ja man kan verkligen fynda. Här i kristinehamn har dom storloppis en gång i månaden och då står privatpersoner och säljer saker och då kan man verklkigen fynda.
Ska stå och sälja nästa gång, man samlar ju på sig.
Kram/sara

Hanna sa...

Hej Mia!
Underbara skålar!

Vi håller precis på och ska sätta in ett gammalt fönster i en vägg nere i källaren, så jag har försökt spana in hur ni har gjort med erat :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Hannis sa...

Förstår att du inte kan motstå!
Vem kan det när det gäller gammalt porslin=))

Önskar dig en skön fortsatt helg//
Kram Hannis

Marie sa...

Hej Mia!

Ljuvliga skålar du hittade på loppisen, jag kan heller inte motstå cremefärgat porslin!

Hoppas ni har en bra helg i simhallen!

Kramar Marie

jennie sa...

Hejsan! Jag har en fråga. Hur gör man så bloggen blir större och man kan lägga in större bilder? Jag har också blogspot och skulle också vilja kunna det! :D

tania sa...

veramente irresistibile!!
buona domenica
Mary

My Lovely Things sa...

Vilket underbart fint porslin!

det är verkligen en lycka att hitta sånt!

hoppas att allt är väl med dig och att det blivit lite lugnare på jobbet..
jag är inne extra i dag på jobbet 10 timmars pass..Har lite rast nu.passar på att kika in..
ha en skön söndag..
kram Anna

Anonym sa...

Einfach super!!!!!

Gralińka sa...

nice!

Skönt Hemma sa...

Uuunderbara! Loppis är grejen :D

Maison Beldecor sa...

ohhhh,
wonderfull gorgeous creamware!!!
Kram Bine

Anne Marie sa...

wonderful creamware!

and your images on your blog are simply divine..........
so serene and natural.......

stop by the farm anytime!

Lantliga drömmar sa...

Hej du!

Så länge sedan jag kommenterat här, men åh vilka fantastiska skålar du hittat! Helt underbara!! :) Förstår att du inte kunde låta bli att köpa dem! Ser lite ut som eventuella aladåb-formar? Ingen aning, men vackra är de! :)

Sköt om dig!
Kram!

Unknown sa...

Hej gumman,

Ljuvliga skålar.
Underbart med detta porslin, kan bara instämma!

Hoppas helgen varit god.
Här är det fullt upp.
Får besök ända från Lidköping av en tjej som kommer ner och shoppar hos mig..........
Kan du tänka dig!
Så roligt.

Du skulle tipsa om något bra smultron ställe på Kreta.

Hör av dig.

Vi ses snart!
Kramisar Jeanette

spetsar och änglar sa...

Sååå underbara skålar!!!

Ha en fin dag!
Kram
Heléne

Annas skattkammare sa...

Vilka vackra skålar du fått tag på, sååå fina!
och visst är vädret härligt!
Kram /Anna

Linneagården sa...

Du har "öga" för att hitta de rätta & snygga sakerna på loppis!

Ha det gott i höstsolen.
Kramar /madelene

Haust sa...

Utruleg fine og spesielle skåler!

Håper du har ein fin haustdag! :)

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Skålarna var jättefina! Skulle gärna ha ett par jag också... så om du tröttnar, så vet du.

Vill bara tala om att du har fått napp i fiskdammen inne hos mig.
Hör av dig med en adress till mig så ska jag skicka din lilla vinst.

Kram
Marie

Viveka i Bläckhornet sa...

Ja vitt porlin kan man ju ha i massor.
Jag hade turen att fynda en vit servis i helgen för en hundring. då blev jag nöjd.

Kram viveka

xoxo, Chloe sa...

just found your blog and love it!

Vitt o Vältummat sa...

Tänk om man skulle åka till Jönköping. Det är ju inte så himla långt från Lund...
Kram/Åsa

Donna Reyne' sa...

I always love visiting your blog! The simple elegance that your photos show truly inspire me! What is Autumn like where you live?
blessings to you and yours...dj

Unknown sa...

..I LOVE THE OLD WITHE CERAMIC.....
in your hause there's a magic atmosphere...maybe the colors or the old forniutre, the complements are all great....
kisses
simona

gamla skolan sa...

Helt underbara skålar ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Unknown sa...

Major language barrier but I have just fallen in love with your blog. I so love the pictures and the feel of things. Awesome!!

Anonym sa...

Lunchloppisen gav fin utdelning! Helt underbara är skålarna. Gillar oxå cremevita och porslin med vågig kant är bara så fint.

Trevlig helg!

Mvh Renate

yanmaneee sa...

yeezys
air yeezy
lebron 17
hermes handbags
nike vapormax
supreme new york
kobe basketball shoes
supreme clothing
yeezy boost 350 v2
kyrie 6 shoes

jasonbob sa...

lebron 18
yeezy boost 350
bape clothing
golden goose outlet
longchamp
yeezy 350
nike react
yeezy
paul george shoes
kyrie 7 shoes

yanmaneee sa...

kd shoes
nike off white
kd 10
golden goose outlet
hermes
off white jordan 1
giannis shoes
golden goose
yeezy boost 350
steph curry shoes

meaudoal sa...

replica bags toronto replica gucci q6j65f1q51 zeal replica bags replica bags from korea look at this now y3v11w7r06 replica kipling bags visit their website u1c08a9w67 bag replica high quality replica bags in gaffar market

sheasen sa...

q0z49k3j26 q4y62p9r15 z6z72y2m81 x6o77c5r33 e0j08s9c86 i4g41k3e57