tisdag 4 november 2008

Shabby höstkänsla i vardagsrummet - Shabby autumn spirit in the living room

Tusen tack för alla uppmuntrande ord i samband med förra veckans tråkigheter...!*kram* Det är så härligt med bloggvänner! Denna veckan har börjat mycket bättre än den förra. Allt börjar ordna till sig och det känns mycket bättre. Bordet jag köpte på bloggträffen har, efter ordentlig renscrubbning och slipning, fått komma in i vardagsrummet. Nu är det shabby men fräscht shabby *hihi*

Jag har pyntat med ett par lyktor, en madonna...

...en gammal bibel, en strut och...
...en trådkorg fylld med julkulor och bjällror.
Ursäkta den dåliga bildkvaliteten... Nu är det mörkt på kvällarna minsann, så stearinljus och lyktor lyser hela kvällarna här hemma.
En stor kram till er alla! Nu skall jag ge mig ut på en bloggrunda, underbart!
Mia
-
Hi!
I´ve put the old table I bought at the blogmeeting, in the livingroom. I decorated it with candles, an old bible, a madonna, a cone and a metal basket filled with christmas balls.
Have a great week!
Mia

74 kommentarer:

♥ Pia... sa...

Hej lilla blanka...vad skönt det lät att det börjar ordna till sej..hoppas ni mår bättre nu...finfina bilder..och bordet..så läckert...gillade jag skarpt..kram..PIA

Anonym sa...

Hej Mia1

Vad skönt att allt verkar gå åt rätt håll.


Det shabbade är ju så vackert och alla dina detaljer till.

Ljus och lyktor är underbart denna tid på året.

I kväll när jag sjöng för lillkillen inna han skulle somna kom vi båda på att snart får vi sjunga julsånger som nattvisa. Vi startar alltid med det 1 dec, ska bli såå mysigt.

Kram på dig

Lena

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Bordet ser jättevackert ut!

Tack och lov för ljuslyktor denna hemskt mörka och trista tid!!

Kram Annica

Jenny Oak Fae sa...

Tack för din kommentar..! Jag "tror" att jag är på bättringsvägen, känner mig lite piggare iallafall!

Angående grannarna, så är iallafall vardagarna lugnare, för då är grannsonen på internatskola...

VÄLDIGT vackra bilder!!!

KRAM, Jenny

<3

Hem och Lycka sa...

Å så vackert det var härinne.. Tror jag stannar en stund och insuper den lugna atmosfären.. kram

MiaMaria sa...

Hej!

Låter som det börja ordna upp sig hos dig.........skönt!

Och så vackra bilder i höstmörkret......fint med ljusen på fönstret....
det är inte alls så lätt att ta bilder nu när det är så mörkt.... men dina blev ju så mysiga.....

HA´de så gott Mia!
MiaMaria

Liten Bod sa...

Jättefint blev det! Det ser bara mysigt ut med levande-ljus-belysning på bilderna. Kram, Tina

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så skjønt å høre at ting går bedre.
Bordet ditt ble vakkert med dine vidunderlige dekorasjoner som prikken over ièn.
Nå er det natten her ,sengen venter... zzzzzzzz helt til i morgen ;o)!
Sov godt.
Klem

Millas hem sa...

Ville bara önska en fin dag!
Kram Camilla

Malin - I min trädgård sa...

Hej Mia!

Tack för din krya på dig hälsning till Plutten. Han är faktiskt bättre idag, så den hjälpte!

Du har så fint jämt Mia. Du har vrkligen öga för det där. Bordet ser jättefint ut där.

Ha en bra dag!'

Kram M

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilka underbara bilder, du har så vackert så det är inte klokt, man bara njuter av dina fina bilder..bordet är helt underbart !!
Kram Anette

Mitt hvite hus sa...

Dette var bare helt nydelig skal du vite=) vakkert, vakkert og atter vakkert=)
Nyt dagen Klem

Sara sa...

Hejsan
Jag tycker tvärtom attdet är underbart ljus i bilden, så stämningsfullt.
Kram Sara

Marina sa...

Skönt att nya veckan startar bättre.
Så fint du har fixat till det. Kram!

Cinzia sa...

WONDERFUL!!!
Cinzia

Lev Vackert sa...

Hejsan Vännen!
Ser så mkt fram emot dina bilder! Hör av mig och bekräftar när vi fått dem, just nu ligger också ett nytt inlägg ute om du vill ta en titt på det. Ha det gott! KRAM Petra

Sea Angels sa...

Hello Mia visiting you is like opening the pages of a fabulous magazine, but better!!! How cosy everything looks.
hope your fully recovered from your travels.
Hugs Lynn xx

Karin Lindström sa...

Hej Mia!

Det var skönt att höra att det är lite bättre. Så är ju livet, det går upp och det går ner. Men inte är det speciellt roligt när det händer hemska saker.

Glad blir jag i alla fall när jag kikar in till dig. Det är så underbart och rofyllt i ditt hus. Ditt bord är verkligen pricken över i där det står, och dekorerat med alla vackra saker gör det ju inte sämre. Så fint!

Nu hoppas jag att ni får ha en fortsatt bra vecka!
Var rädd om dig!

Många varma kramar
Karin

Reginas Cottage sa...

Hi Mia
Wow!!!! Absolutley amazing!!!
It looks warm and cosy!!I like it very.
Hugs,Reina

Hem och Lycka sa...

Vad rar du är.. Tanken var bara att länka till tävlingsinlägget och butiken i ett blogginlägg men jag kanske skrev lite otydligt. ;-) kram

Annas skattkammare sa...

Åhh vad du inspirerar med ditt pyntande, rena rama inredningstidningen här inne! =) Kram /Anna

Viveka i Bläckhornet sa...

Så vackert du gjort...bordet är ju underbart. Så tråkigt för er med sogliga besked, hoppas verkligen det löser sig.

Kram viveka

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Som vanligt Mia bjuer d oss på ögongodis - såå härliga små ting!

Kram Jes ♥

Ann-Catrin sa...

Hej goa du!!

Kikar in till dig en snabbis för att njuta av dina vackra bilder.. tänk vad mysigt det ser ut...helt sagolikt fint!!
Har åkt på ryggskot eller något annat elände... så nu kan jag inte sitta längre...


Stor kram
A-C

LillaFlisan sa...

Tack, snälla för din goa kommentar, den värmer verkligen!
Själv måste jag erkänna att jag ofta smyger runt på din underbara blogg och låter mig inspireras!

Tack för en härlig blogg!

Kram

Flisan

Liza i pepparkakshuset sa...

Kul att det känns bättre!
Så fint allting blev.

Ha en bra
Kram Liza

Unknown sa...

Bra att det börjar ordna upp sig.

Jag bara älskar bordet...!Alltid lika mysigt att titta in till dig, kram och ha det gott, kram Pia

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vilken stämmning, mi like.. Fönstret och bordet med alla detaljer... Härligt...
kram Linda

Sublim design och Blossom kitchen sa...

Så mysigt det var här då!jag älskar ju att tända massa ljus,det värmer ju i höst mörkret.
Snyggt bord du hittat, riktigt shabby:)
Hoppas ni har det bättre där hemma.
Må så gott
/S

Unknown sa...

Hejsan Vännen!
Ja, det är super skoj att de vill göra reklam. Det behövs ju i massor, vi har det ju inte lika förspänt som jean d àrc.
Klart vi ska träffas allihopa och ha ett releaseparty, det skulle verkligen vara jätte trevligt. KRAM Petra

mig & alice sa...

Hej gumman.

Åhhhh, jag ligger och dreglar över datorn nu...såååååå himla vackert!!!!

Det är inget fel på bildkvalitén på dina bilder...bara sååå himla mysigt med de tända ljusen och alla vackra detaljer du visar...yummie!!
Ha det så himla bra nu och skönt att höra att allt börjar att ordna upp sig och att det känns bättre.

Varma kramar
Melinda

Vit Gladiolus sa...

Jättefina bidler, Skönt att det går mot rätt väg!!!!
Å mysigt med lyktor!
kram Zinkbaljan

Viola sa...

VILKA UNDERBARA BILDER, DU HAR EN SÅ HÄRLIG BLOGG, BLIR SÅ GLA ATT HÄLSA PÅ HOS DIG, KRAM

Bruno och Mig sa...

Hejsan!

Skönt att det känns bättre.

Så fint du har. Helt otroligt. Blev väldigt förtjust i det gamla fönstret som du har lutat mot väggen. Vackert med ljuset där.

Ha det bra
Kram
L

Kallholmen sa...

Vackra bilder och mysigt pyssel.
Ha det gott.
Carolina

Hannis sa...

God morgon Mia!
Skönt att det känns/är bättre nu!
Bordet blev ju så fint nybadat*fniss*
Ser så vackert ut!

Blev lite nyfiken på din Madonna,den ser väldigt fin ut.

Önskar dig en fin helg redan nu//Kram Hannis

My Lovely Things sa...

Hej Vännen!!
så underbart fint bordet blev hemma hos dig!!
Du har pyntat så fint..

Jag tog mig tid och kikar runt en liten snabbis här i bloggvärlden..det är mycket nu..Mne det är kul.Jag flyttar lådor på all min lediga tid..
Packar upp sånt som jag vil ha framme..och en held del läggs undan..det får nog bli en loppis här sen!!
I dag vaknade jag tidigt..Badkade äppelkaka..och har gjort köttgryta redan.När barnen har åkt så ska det städas..Det kommer två familjer sen och kollar på huset..

Ha det så bra..så hörs vi..
kram anna

Anonym sa...

Åå så mysigt de ser ut, jättefint.

LOPPISLIV sa...

God morgon Mia! Tack för senast. Bordet du köpte tycker jag är helt underbart, helt rätt patina på också. Jag köpte ju ett annat om du minns som jag inte hämtat ännu. Och ditt stora fönster gillar jag också...Super snyggt! Härligt att se dina bilder från träffen. Kram på dig

Inspiration i vitt sa...

Vad skönt att du känner så Mia.
Ja nu är det allt svårt att fota när det är så grått hela dagarna fast i dag skiner solen, kanske ska jag skynda mig att fota lite.
Vilka stämmningsfulla bilder du visar det är så härligt när man samlar ihop en massa vackert pynt precis som du gjort.
Ditt bord var verkligen ett klipp, så snyggt.
Kram på dig/ingela.

MODERN COUNTRY sa...

Hei vennen!

Åh så godt at ting går bedre i hjemmet og at dere føler dere bedre. Man kan jo bli helt utkjørt av slike saker. Og energi får man av gode venner og oppløftende ord.
Det ble sååå fint med ditt nye bord! Riktig rustikk med mye sjarm. Og du har så mange fine saker du. Når jeg ser dine bilder har jeg lyst til å begynne å pynte litt mer, men det blir litt lite tid om dagen. Men til helgen blir det alltid litt opprydning og rengjøring. Får passe på da.

Sender mange klemmer. Ha det så godt!
Aina

MODERN COUNTRY sa...

Hei vennen!

Åh så godt at ting går bedre i hjemmet og at dere føler dere bedre. Man kan jo bli helt utkjørt av slike saker. Og energi får man av gode venner og oppløftende ord.
Det ble sååå fint med ditt nye bord! Riktig rustikk med mye sjarm. Og du har så mange fine saker du. Når jeg ser dine bilder har jeg lyst til å begynne å pynte litt mer, men det blir litt lite tid om dagen. Men til helgen blir det alltid litt opprydning og rengjøring. Får passe på da.

Sender mange klemmer. Ha det så godt!
Aina

Les Cotrions sa...

Wonderful setting!!! An enchenting atmosphere!!!
Hugs

Vale

souvenirs d'antan sa...

it's just wonderfull! ... bye bye
marielle

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej älskade vän!!!

skönt att det börjar ordna till sig gumman..*LER*

men du så fint det blev....du kan verkligen få till det.Underbara bilder i vanlig ordning.....

Kramizz Nilla

Färjtorp sa...

Hej Mia!!
Gu va mysigt du har gjort där på bordet. Det blev väldigt shabby och perfekt !

Kram Johanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Så fantastiskt vackert med det gamla bordet, bibeln och allt annat, du kan verkligen! Mari.

ängeln i vitt sa...

Skönt att höra att det är bättre. Hoppas att allt ordnar sig. Ditt bord ja alla dina inlägg är sagolika.

Kramiz Carina

Lallis - liv och leverne sa...

Vad skönt att det känns lite bättre för dig.
Stor kram!
/Lallis

Anonym sa...

Gud så många bra idéer man får på sina bloggrundor! En trådkorg full med julkulor. Det ska jag ha. Har 4,20 i takhöjd så jag har så svårt att hänga saker.

Marits vita skrin sa...

Hej.
Jag har inte varit in här på länge ser jag.
Hoppas att ni mår bättre och att det som inträffat inte är allt för allvarligt.

Vilka underbart inspirerande bilder du bjuder på.

Kram kram/Marit

Thyrasgård sa...

Hej Mia,
wow - vad mysigt här vill man ju flytta in direkt!
Kram från Kicki
på Thyrasgård

Anonym sa...

Hej
så fina bilder, så mysigt, vilka ideer du har! underbart!

hälsningar Helena

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej du goaste vännen, skönt att din vecka börjat bättre!
Dina bilder är fantastiska! Vad fint det blev med bordet! Härligt stämningsfullt, jag flyttar snart in :D

Må så gott, var rädd om dig gumman!
kram
nina

Marie sa...

Hej Mia!

Så himla fina och mysiga bilder! Jättefint med det underbara bordet, fönstret och alla vackra detaljer.

Ha det bäst, vi hörs snart!
Kramar Marie

Tulipa sa...

Gud så vackert! Ser verkligen inbjudande ut! Har precis gjort mina första strutar idag, så jag spanar extra mot din med svart "botten"... hur elegant som helst! Får nog rulla vidare.
Kram Tulipa

Thea sa...

Oj vilken vacker blogg du har! Jag kommer kika in här regelbundet :)

Vero sa...

Hittade din blogg när jag bloggsurfade lite.

Lämnar ett litet avtryck och önskar trevlig helg!

Sallys hus sa...

Hallå där vännen!

Sååå fint bordet blev!
Du har pyntat så fint ovanpå också.....skönt o se att fler än jag har kulor lite här o där......fast det inte är dags än....jag har några som aldrig packades bort förra julen...

Hoppas operationen gick bra och att det känns lite ljusare nu...

Önskar dig en härlig helg!
Själv önskar jag att jag fick tillbringa den i en mjuk säng med ett stort fluffigt täcke....men icke sa nicke......trött får man nog vara tills man blir gammal.....fniss...
Kram Katarina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fint det blev med bordet! Och alla härliga ting till också...
Det ser väldigt mysigt ut!
Bloggrunda! Ja med det ordet skulle man ju kunna tro att man tränar av något slag... och det är klart vi tränar ju fingrar och ögon och så andas vi... både häftigt och lugnt!
Kram
Marie

Vit Spets sa...

Hej!
Underbara bilder & ett underbart bord bjuder Du på idag :)

Förstår att det kan kännas jobbigt med 3x24 paket...

Hoppas Ni får en underbar helg.
//Siv

Ofelias Hus sa...

Tack för titten hos mig...kul att du gillar vårt sortiment i butiken,
det är min första Jul med nätbutiken så jag känner mig lite vilsen...har t.ex beställt julvaror alldelens försent, det mesta kommer först nästa vecka...jag trodde inte att man skulle vara i sååå god tid.

Så mysig sida du har, jag har faktiskt varit inne här hos dig förr...blev inspirerad av ditt Bloggnamn så en av Chihuahuavalparna är döpt efter det, hi-hi..hoppas du inte har något emot det,
lite sent att fråga i och för sig...
Kram och ha en trevlig helg,
Anette

Eva sa...

Hej där,

Hoppas att allt är bra med dig och de dina.
Härliga stilleben du visar upp för oss igen. Bordet var ju en riktig höjdare.
Kanske ses vi imorgon.
Kram Eva

Anonym sa...

Simply beautiful, please visit me:)
Blessings,
Carol
USA
http://raisedincotton.typepad.com/

Katarina sa...

Åh så vackert det blev !
I dag tänker jag prova med ett bord nere i vår Entréhall.
Jag måste få till det där och varför inte passa på att göra ett stilleben, ler*

Nu gav du mig massor med Inspiration, tack*
Ha en underbar helg Mia !

Kram
Katta

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Du vet, "Bakom mina solglasögon.. lalala" Det var inte så farligt! Kom igen Mia!
Kul att du var på plats nr 14000!
Önskar dig en skön helg!
kramar till dig vännen!
nina

Hulda sa...

Herlige bilder! Vakker stemning. Sånt elsker vi. :)

Ullis/Leva på landet sa...

Slönt att det känns lite bättre trost alla tråkigheter. Så fina bilder du bjuder på.,

Ha det bra!
Kram Ullis

Ängladröm sa...

Det är alltid så mysigt att kika in hos dig. Du har så fint.
Du har en utmaning hos mig om du vill. Kram Catharina

Magdalena sa...

love it...
ja hvilken herlig stemning~~~~~
stor kram~'~'

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fina bilder du visar och så mysigt ni har det! :)

Usch ja, hoppas att saker har förbättrats för er båda :(

Kram o ha en fin vecka!

Susanne

Linneagården sa...

Hallåj Mia.
Du visar så mycket fint från ditt trevliga hem. Inspirerande!

Hoppas du haft en trevlig helg & ha en bra start på nya veckan.
Många kramar från mig
/madelene

White Season sa...

Hallå, vilken stämning du bjuder på... så himla fint. Förstår att du föll pladask över det bordet, underbart.
Läste att du varit sjuk och haft lite tråkigheter, hoppas du känner dig bättre nu, många kramar Malin

Ida sa...

Hejsan!
Jösses vilket vackert hem & vilken inspirerande blogg. Hit kommer jag definitivt tillbaka. Jag hoppas att det är okej om jag länkar hit från min blogg?! Kram Ida