torsdag 20 november 2008

Ont, det gör ont

Ofrivillig bloggpaus..det är nog vad jag får finna mig i en vecka eller så nu..jag har fått en inflammation i axlarna och varken får eller kan sitta vid datorn. Så detta inlägget har jag fått lite assistans med :)

Det shabby bordet i vardagsrummet har jag visat förut, men tänkte visa hur det ser ut i dagsljus också...

Julgranskulorna i trådkorgen...

Fattigmansljusstakar, från Sia tror jag.
Tusen tack för alla kommentarer och mail! *kram* Jag tittar in till er när mina axlar klarar av lite tangentbordsknappande igen.
Kram
Mia

67 kommentarer:

Elzie sa...

Aj, aj, aj. Vet precis hur det känns. Får hoppas att det går över snart och att du kan hålla dig från saker som gör att det förvärras.
Hoppas du, trots axlarna, har en bra dag.
Kram Elzie

Hem och Lycka sa...

Låter inte alls bra! Hoppas det snart går över..

Jättevackra bilder, så fina detaljer! kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Mia!
Så tråkigt med inflammation! Det är ju inte lätt att vara stilla med axlar odyl... Rätt vad det är så glömmer man bort sig och gör någon rörelse. Men hoppas att det snart går över...!
Så fint ditt bord blev som du köpte hos Jeanette, och med alla fina saker ovanpå också... Tror nästan alla som var med på träffen har fixat någon liten bibel och lagt fram... fniss, snacka om att bli inspirerad! Kortet känner jag också igen!
Snart är det en månad sen vi var där, jag fattar inte var tiden tar vägen... det går såå fort! Och snart är det 1:a advent också!
Krya på dig nu!
Kram
Marie

Hannis sa...

Din stackare!
Krya på dig!!

Kram Hannis

Mitt hvite hus sa...

uff så leit med betennelse. Det gjør nok ikke godt nei. du får slappe av og kose deg. Det bordet ditt er bare så nydelig=)'God bedring Klem Kerstin

Inspiration i vitt sa...

Nej men Mia så hemskt jobbigt och jag förstår att du har ont, och vad jobbigt att inte kunna sitta vid datorn men nyttigt förståss.
Dina bilder på bordet med allt på är bara så underbart vackert.
Vila dig nu så mycket du kan.
Stor kram till dig/Ingela.

Anneli sa...

Så jättefina bilder - vad duktig du är att få till det...
Hoppas du blir bättre snart....
Kram/Annelie

Änglahem sa...

Hejsan Mia,

Ajajaj....fy sjutton då! Stackars dig, inflammation i axlarna?...aldrig hört förrut, men det måste väl vara datorn som är boven i dramat...eller? Blir ju lätt spännd och stel av att sitta vid den.

KRYA PÅ DIG Gumman!!! Fort helst....
Kram, Ulrika

Anonym sa...

wauw, it looks verry beautifull! great pictures

MiA sa...

Härliga bilder.
Krya på dej!
MiA

Villa Carl Larsson sa...

Å vad tråkigt för dig. Trist att du inte kan blogga men nu får du se till att krya på dig och bli ordentligt frisk. Vi finns ju här när du är tillbaka :)
Kram

n o r d i n g å r d e n sa...

Du Mia är verkligen en arrangemangsdrottning! Så himla vackert, vilket bord och så läckert med den svarta struten och den gamla boken, mycket fina foton som vanligt! Krya på dina axlar nu, ingen stress, vi väntar på dig! Mari.

Ann-Catrin sa...

MIa vännen!!

Ett tag sen jag hälsade på hos dig... har ju själv haft så himla ont i ryggen... inte roligt alls!!

Stckars stackars dig.. nu får du krya på dig FORT och vila mycket..

VACKRA BILDER.... helt gudomliga... får man gå på kurs hos dig??


KRAMAR
Ann-Catrin

Annas Vita Hjärtan sa...

Men åh stackars dig! Måste ju gära jätte ont. Tur att du fick hjälp så vi fick se dina underbara bilder iaf.

Hoppas du blir bra snart!

Kram Anna

MiaMaria sa...

Hej!

Stackare där...hoppas att du snart blir bättre i axlarna....

Och som alltid underbara bilder att njuta av......snart advent....

HA´det så gott under din paus!
Vi hörs!
MiaMaria

Anonym sa...

Vilket snyggt bord du har. Julkulorna var jättesöta. Stackare som har ont i axlarna, hoppas verkligen det går över snart så att du kan klicka dig in hos oss andra och se hur vi andra har det.

Kramar @nette

MODERN COUNTRY sa...

Hei gode vennen!

Æj, har du fått betennelse i skulderen du, det gjør jo så himla vondt! Vi jenter må lære oss til å slappe mer av med skuldrene, senke de litt og ta det mer med ro. Men å sitte i feil stilling for lenge kan også gi vonde timer. Håper du får noen timer på øya i natt!

Jeg har beundret sånn det siste du har gjordt, den fine ljuskransen, himmel så fin den er! Jeg har også villet prøve meg, men har bare ikke kommet så langt. Sydd og sydd vet du.

Ha det så godt vennen, og ta godt vare på deg selv!
Puss och kram!

Aina

s i n n e n r a u s c h sa...

Oh, so beautiful!!!

I love your pictures!

Many Greetings from Austria! :-)
Rebecca

Viveka i Bläckhornet sa...

Me aj aj aj . Då måste jag skicka dig en varm "krya på dig kram" så du fort blir bra igen.

Ha en fin kväll trots allt

Viveka

lottens vita och gröna sa...

men lilla gumsilumsan, inte bra, ta det nu lungt...jo vi ska nog hålla koll så ingen smygbloggning sker, hihi!

underbart är bordet. ljuvliga ting, vackra bilder=mia

varmkram och ta hand om dig nu //lotten

ChatrinesLiving sa...

Så vakkert!
Både bordet, og alt som er på det!

Riktig go bedring til deg, håper du blir bedre snart!

Stor klem fra Chatrine:)

Brunkullan sa...

Ischiamej! Hoppas det går över nu bara:)
Kram Susanne

Marina sa...

Men usch va trist. Hoppas du kan pyssla lite i alla fall. Ta det lugnt med axlarna och kom igen när du kan.

Marina sa...

Men usch va trist. Hoppas du kan pyssla lite i alla fall. Ta det lugnt med axlarna och kom igen när du kan.

Unknown sa...

Hej Mia,

I hope you'll be feeling better soon.

Take care,
Marianne.

Alba Linea sa...

your blog is one of my favorites!
i love to visit him!
by diana ;0)

Mia sa...

Aj då, det låter ju inte bra. Gillar din blogg så hoppas du är bättre snart. Ser fram emot nya inlägg när du är bättre igen.

Kram Mia

Dubbelörn sa...

Skickar dig en stor o varm kryapådig kram

Anonym sa...

I visit your blog very often, I'm fan!!! your photos are wonderful, I like everything ! have a great evening

Karin Lindström sa...

Hej!

Men vad tråkigt med värken! Det är ju hopplöst när man jobbar sittandes vid en dator! Du måste verkligen vara försiktig nu så det försvinner.

Jag har njutit av dina fina bilder, så rart det är på bordet. Du får sån skärpa i dem också, så fina.

Ikväll har jag gjort en lingonkrans jag också, nu måste jag bara snoka upp några ljushållare. Hade bestämmt för mig att det skulle finnas i någon av mina samlingar! Men skam den som ger sig!

Tack för all fin inspiration, och nu måste du vara riktigt rädd om dig!

Många kramar
Karin

Sara sa...

Hoppas att du kryar på dig! Fina bilder.
Kram Sara

Anonym sa...

Hallo Mia,
You "new"old table is so very suitable for all your lovely decorating !! Love it.
Greetings, Janneke

Liza i pepparkakshuset sa...

krya på dig.
Det ser jättefint ut i dagsljus också :)

Kram Liza

Tulipa sa...

Krya på dig!!!
Ditt bord är så härligt slitet!
Kram Tulipa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Aj, aj förstår att du har ont!Jag har haft och har fortfarande mycket problem med axlar, armar och nacke. Vi får massage på jobet och så gör jag stretchövningar, det har hjälpt mig en del.
Sänder dig ett stort knippe krya-
på-dig-strålar!
Jättevackra bilder, Mia!
Ta't lugnt nu gumman!
kram
nina

K sa...

SÅÅÅÅÅ HIMLA FIIINT BORD !!! perfekt slitet :D Krya på dej, vi är nog många som längtar efter dina kreativa inlägg !
Trevlig helg / Kram k

Lallis - liv och leverne sa...

Nej men du; krya på dig!!! Snart.
Kram Lallis

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej lilla vän!!

men usch å fy...din satckare.
Skickar alla läkande kramar jag kan...*LER*

Hoppas du snart blir bra...mycke snart..för jag saknar dig redan...

Underbara bilder!

Kramizzzz myzzzz
Nilla

Anna sa...

Oj oj stackars dig! Jag hoppas att du snart blir bättre!

Dina bilder är ju underbara! Som riktigt ögongodis! Bordet är såå vackert och du har dekorerat så fint!

Kram!
:)Anna

Jojo sa...

Hej!
Jag lider med dig, verkligen! Råkade ut för samma sak tidigare i höstas.. Men sakta men säkert gick det om. Kom ihåg att ta det lugnt bara.
Sköt om dig.
Kram.

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Suck inte kul jag vet ju hur de känns...
men vilka härliga bilder, och ditt kan nog va med flera gånger de är ju sååå vackert..
Krya på dig kramar från Linda

Anonym sa...

åh va tråkigt att ndu har fått inflammation, krya på dig! Har har du en sida som kan fördriva tiden som sjuk http://www.inredningsskolan.se/simulator/ eftersom du gillar att inreda är den kung! ha en bra vecka :D

faire un songe sa...

Fin helg.
Var försiktig med din arm.
Vackra bilder
Greetings Hetty Holland

Sofie sa...

Vad besvärligt med inflammation! Hoppas det snart ger med sig, du får ta det lugnt och vila mycket :) Bordet är jättesött och så har du arrangerat så fint på det! *gillar* Trevlig helg! Kram, Sofie

Millas hem sa...

Dina bilder tål att titta på flera gånger! Som jag nu! Så otroligt vackra bilder du tar!

Hoppas att du snart känner dig bättre!

Kramis

mysiga heestrand sa...

Krya på dig
Kram
Marita i Heestrand

Anonym sa...

Hej Mia, jag är ofta inne och läser hos dig, men nu känner jag att jag MÅSTE lämna en hälsning! Krya på dig! Så många fina bilder du visar. Jag blir så inspirerad att pyssla börja bland vår renoverings-röra... Får ge mig till tåls ett tag till...

Krm Helena /Franska Liljan

Ida sa...

Ohh... vad tråkigt att du har så ont, kan bara föreställa mig så handikapp man måste känna sig när man har ont i axlarna. De använder man ju hela tiden när man håller på med händerna. Jättefint bord, och verkligen vackra detaljer!
Krya på dig.
Kram Ida

Marie sa...

Hej min goa Mia!

Din stackare, hoppas att du snart blir bra igen, ta hand om dig! Hade inflammation i min ena axel för många år sedan, det var inget roligt alls!!!

Dina bilder är så vackra, du är fantastiskt duktig på att arrangera och fota. Bordet du köpte av Jeanette är ju sååå fint, ett riktigt superfynd!!!

Ha en bra helg!
Kramar Marie

Ps. Håller alla mina tummar för att det går bra för sonen i helgen!

LOPPISLIV sa...

Aj då...Ja när kroppen säger ifrån då är det bäst att vila lite. Krya på dig och ta det lugnt. Vi finns kvar här när du och axlarna mår bättre. Massor med kramar till dig goa Mia. Tänker på dig! Kraaaam Paula

Viola sa...

SÄNDER DIG EN STOR KRYA PÅ DIG KRAM, PUSS

Annas skattkammare sa...

Krya på dig vännen!!
Kram /Anna

Lantliga drömmar sa...

Vet precis hur det känns! Har kroniskt inflammerad höger axel, och fick senast denna vecka en cortison-spruta i den. Att sitta vid datorn är inte bra! :-)
Hoppas du kryar på dig snart!

Kram!

P.S. Bilderna är lika underbara som alltid! ;-)

Tussegumman sa...

Krya på dig min vän jobbigt med inflammation i axlarna jag vet...Alltid en fröjd att besöka din fina blogg med alla vackra bilder. Du får ha en fin helg i vintervädret/Kramar Tussegumman

Bruno och Mig sa...

Du får ta en vetevärme över axlarna och njuta av vackra inredningstidningar i väntan på tillfrisknande.

Otroligt vackra bilder du visar.

Krya på dig!

Kram L

My Lovely Things sa...

hua,,, det låter ont..
hoppas att det går över fort..
jätte vackra bilder som vanligt..
kram anna

Sandra Evertson sa...

So very lovely! And I can't believe how Beautiful the hanging crystal bowl lamp is you made down below!
Sandra Evertson

mig & alice sa...

Hoppas verkligen att du mår bättre snart...så du kan fortsätta att ge oss massor av inspiration :-)

Kramar i massor
Melinda

Ullis/Leva på landet sa...

så ljuvliga bilder du visar. Inte kul att du har ont. Börjar få det jag också.Vill inte det. Hoppas att du blir bra snart.

Kram Ullis

Magdalena sa...

uffda,- stakkers deg....
Du må ikke ha ondt!! håper du snart blir bra, min venn~~~
stor klemmm fra magny

MODERN COUNTRY sa...

Hei gode vennen!

Håper du har hatt en god helg og at du har fått hvilt skuldrene dine! Jeg har tenkt på deg og også savnet deg. Men jeg får være tålmodig en liten stund til :)
Hos oss var været så underbart i dag, luften var klar og solen skinte. Jeg har fått luftet meg noen timer og det kjennes ut som mine kinn fortsatt brenner.

Ha en god ny uke, håper vi sees snart!
Gode klemmer!
Aina

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Uff, høres ikke godt ut. Det eneste som nytter er å hvile skudrene og ikke gjøre noe, kjedelig men det går nok over bare du tar tiden til hjelp, tålmodighet...
Ha det så godt du kan ha det kjære du.
Klem

faster atta sa...

Krya på dig vännen!!! Dina ljuskoppar är helt underbara, ser ut att bli ett härligt sken från dom! Det var ett tag sen jag var inne hos dig och hälsade på, jag har haft krångel med min dator ett bra tag nu, det går inte att blogga med den.... och vad ska man då ha en dator till??? ..t i-hi....

kraaam

Radhusdrömmar sa...

Åh vilka fina bilder! Jättevackert!

Hoppas att du blir bättre snart!!!

Kram Johanna

Liten Bod sa...

Stackare! Ta det lugnt nu, så att du snart kan ge oss mer "ögongodis"... Kanske kan du få assistans med att läsa bloggar i alla fall? Kram, Tina

Tidsmästarinnan sa...

Men usch, vad trist, stackars du!
Hoppas du kryar på dig snabbt!
Och hoppas du hade det bra i Stockholm ändå?

Stor varm kram min vän!
Susanne

Rhodin sa...

Ååååh vilka vackra bilder du fyller din blogg med, jag älskar att bara gå in här och drömma mig bort.... Madonnan på bordet, har du målat den själv? Jag har själv den i den beiga nyansen (som du visar på ditt skrivbord ovan) med denna gråvita nyans har jag inte sett innan. Oavsett så är den underbar! Ha en toppendag. Mvh Terese