onsdag 16 juli 2014

Växthus ~ Greenhouse

Det händer inte mycket på inredningsfronten här hemma, i alla fall inte inomhus.

Jag pysslar mest i växthus, pergola och trädgård. Jag håller just nu på att bygga ett slagbord till uteplatsen. Jätteroligt, tycker jag! Jag behandlar brädorna med järnvitriol, något jag aldrig använt tidigare. Träet blir snyggt grånat, så det kommer jag definitivt använda fler gånger.

Bilder kommer när det är helt klart :-) Just nu klurar jag på hur stödbenen skall se ut för "slagen".

Idag har sonen hjälpt till att spola rent i växthuset, och vattna alla törstiga träd och växter, så nu känns det friskt och fräscht där igen. 


Hoppas ni har möjlighet att njuta av sol och ledighet. Jag har en och en halv vecka kvar av semestern, så jag njuter för fullt.

Kram
Mia
-

15 kommentarer:

Hajan sa...

>Jag kan inget om heminredning, är för gammal. Förr var det roligt.
Men måste ge Dig en eloge för ditt fina härliga rum, påminner om en Loggia förr i tiden.
hälsar

Jenny sa...

Så himla skön plats du har där! Vackert!

/Jenny

Nordisk gammelt sa...

Så smukt du har det!

Meta sa...

Vad spännande att du bygger ett bord blir nyfiken på hur det kommer att se ut väntar med spänning. Ser mysigt ut i ditt växthus.
Önskar dig fina veckar
Kram Meta

It's me sa...

Enjoy summer Mia.....love Ria....x!

Lisas torp sa...

Åh, ditt växthus är verkligen helt underbart! Jag kan bara sucka!!!

Det låter spännande med slagbordet och järnvitriol!
Njuter gör jag också, så mycket jag bara orkar! :)
Kram
Lisa

HWIT BLOGG sa...

Åh där skulle jag vilja sitta och bara njuta av dagen! Underbara korgstolar också...
Ja varmt är det, svårt att sova och ingen semester än, jag är lite trött just nu!
Ha en fin sommardag...
Kramis,
Titti

susanne sa...

Fantastisk plats att vila på!/Susanne

Gabriella sa...

Vilken härlig och avkopplande plats!
Kram

Anci sa...

En underbar plats att vara på !

Fortsatt skön sommar !!

Kram
Anci

C'est la vie - Avec Moi sa...

Underbart växthus ;-)

vitthusmedrosaknutar.blogspot.se sa...

Vad fint ni har det :).

Kram Susanne

john sa...

Hi Mia ...enjoy the summer !
Gail x

boy sa...

This is my blog. Click here.
tchiorny.net"

โรซ่า sa...

Hello, we have a game to recommend.

ค่ายเกมสล็อต
รีวิวบาคาร่า
ปป-แทงบอล
slot
รีวิว

Thank you for your interest."