tisdag 29 juli 2014

Porslinsskyltar och chokladmynta ~ Porcelain signs and chocolate pennyroyal

Ett par arbetsdagar har redan gått, men jag behåller semesterkänslan ett tag till, tänkte jag. 
Det sköna vädret hjälper ju till också. 

Den stora chokladmyntan står på sidobordet i köket, och växer så det knakar! Jag funderar på vad man kan göra med bladen. Jag har haft dem som ätbar dekoration på panna cotta men det kanske är gott att göra te av. 

Har ni något tips ni vill dela med er av?


På tal om kryddväxter fick jag så snygga växtskyltar av fina vännen Gúa när hon och hennes familj var här på besök. De är av matt vitt porslin med relieftryck och jag gillar dem skarpt! De är nästan för snygga för att stoppa i jorden :-)

Dags för en kopp chai-te på verandan, och sedan lite yoga innan sovdags. 

Kram
Mia
-

11 kommentarer:

It's me sa...

These are lovely !! enjoy summer...love Ria...x !

Meta sa...

Den tokgillar jag. Det ska gå att göra glass på den har inte provat. Vet att det finns ett recept på citronmelissglass borde gå att använda det. Du får goggla.
Önskar dig allt gott mitt i veckan
Kram Meta

Anonym sa...

Love the plant markers! ummmm chai tea, my favorite! ashley shehimthem.wordpress.com

HWIT BLOGG sa...

Glass? sockerkaka? Det måste bli gott...älskar mynta! Jättefina skyltar och jag förstår om du inte vill stoppa ner dom i jorden...
Ha en fortsatt solig o varm sommarvecka!
Kram Titti

Anci sa...

Dina bilder är så vackra och skåpet i förra inlägget är underbart ! Här finns inspiration !

Kramar
Anci

vickewire sa...

torka och smaksätt vispgrädden smakar som after eight

Seawashed sa...

Your matte white garden markers are the prettiest I have ever seen. I wish I could find some for my garden. Just lovely. Enjoy yoga. xx

Längs en grusväg sa...

Lägg bara i massa blad i antingen kallt vatten eller flädersaft. Enkelt sätt att skapa lite lyx. :)

Anonym sa...

This excellent website certainly has all of the info I needed concerning this subject and didn't know who
to ask.

My web site; estate agent

Livet ... på Øvre Holt ! sa...

Sjokolademynte ??? Det vil jeg også ha , men hvor har du kjøpt den ??? God helg !

โรซ่า sa...

Hello, we have a game to recommend.

ค่ายเกมสล็อต
รีวิวบาคาร่า
ปป-แทงบอล
slot
รีวิว

Thank you for your interest."