söndag 13 april 2014

Skön söndag ~ Sweet Sunday

April månad fortsätter med fint vårväder, så även denna helg har till stor del spenderats på verandan eller ute i trädgården. Pergolan börjar ta form, men det dröjer nog ett tag till innan jag kan visa några bilder.
Dagens bilder kommer från kattens och min favoritplats, verandan. 

En massa te har intagits på verandan under helgen. Här är min favoritmugg. 

Fikonträdet som jag köpte för två veckor sedan har vuxit jättemycket och har nu flyttat ut på verandan.

Katten gillar quiltar lika mycket som jag, och hoppade direkt upp i fåtöljen där en hög låg ihopvikta..

Soffan, en gammal i Victoriansk (?) modell, passar mig lika bra :-)

Nu skall jag fixa en sen söndagsmiddag! Krämig kyckling- och grönsaksgratäng. 

Önskar er en skön kväll och en riktigt fin påskvecka!
Kram
Mia
- 

18 kommentarer:

Min KuriÅsa Värld sa...

Det är alltid en njutning att se dina bilder, de är så otroligt vackra!
Kram Åsa

Meta sa...

Härligt det ser ut både för dig och katten
Hoppas du får en fin Påskvecka
Kram Meta

Anonym sa...

For noen utrolig nydelige bilder:)
Ønsker deg en herlig uke og riktig God Påske
Klem Merete

HWIT BLOGG sa...

Underbara bilder, som vanligt! Ser ut som din katt också är "lätt" bortskämd hi hi(som min fläckiga dam!)...fårskinn och bästa fåtöljen!
Önskar dig en skön påskvecka...
Varm kram till dig,
Titti

Christina sa...

Så pæne billeder, og så sød en kat, du har.
God påske.

Villa Björkenäs Backen sa...

Härligt Mia !
Så fina bilder hos dig som vanligt.
Ha en fin Påsk vecka !

Kram

lisashus sa...

Så fint ni har det, katten och du!
Ha en skön och fin påskvecka!
Kram
Lisa

Asia80 sa...

Beautiful:) Joanna

Helene sa...

Vackra bilder från din veranda!

Kram
Heléne

Gabriella sa...

Åh vilka härliga bilder hos dig! Så vackra.
Kram

Hemma på Sjuan sa...

Vad härligt att ha en veranda! Så fint hemma hos er! ska bli så skönt med påsk och några extra dagars ledigt, kram Suss

Ainosofia sa...

<3

annika sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt fin påsk! kram

Hanna sa...

Glad påsk!

john sa...

Lovely images Mia ! love the little cup with the quote... and mmm cats always know the most comfy place for a nap !

Happy Easter ...Gail x

Bohemian sa...

Such a Tranquil setting and Kitty seems to be Enjoying it all! Happy Easter from the Arizona Desert... Dawn... The Bohemian

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

G:a Affären sa...

Det verkar som alla trivs på verandan, även fikonträdet och det underbara nektarinträdet. Just det trädet har fastnat på min näthinna!
Och så gjorde även färgen på dörren med det vackra handtaget i förra inlägget. Det blir spännande att se lite av pergolan sedan.

Önskar dig en Fin Påsk!

Kramar
Cia