söndag 2 februari 2014

Februari ~ February

Februari känns bra, och så vårlikt den har börjat! Vi har haft plusgrader idag och strålande sol. 
Den lilla snö vi haft har börjat smälta undan, så nu syns gräsmattan igen, och knoppande snödroppar under schersminbusken. Är det redan vår på gång, tro?


Vi tog en liten promenad idag, annars har helgen lugnt passerat. Jag har för en gångs skull inte haft tusen projekt och idéer igång, utan låtit helgen användas till vila. Jag tror att det behövdes. 
Jag har ägnat mig åt att läsa böcker, det är väldigt rofyllt och avslappnande, tycker jag. 

Veckan som kommer inleds med två dagars konferens, och det är alltid roligt med lite omväxling, tycker jag.
Nya miljöer och chans till att se saker ur ett nytt perspektiv, det gillar jag :-)

Ha en fin vecka!
Kram
Mia
-

18 kommentarer:

lisashus sa...

Det är alltid bra att få lite perspektiv på saker och ting och att få byta miljö då och då. Det låter spännande.

Lyckliga du som har haft sol. Här hos mej, verkar den helt har glömt bort att lysa på många dagar nu! Uj, så grått vi har det, men också plusgrader och dimmigt och disigt!
Oxveckorna...!
Lycka till med din vecka!
Kram
Lisa

lisashus sa...

Det är alltid bra att få lite perspektiv på saker och ting och att få byta miljö då och då. Det låter spännande.

Lyckliga du som har haft sol. Här hos mej, verkar den helt har glömt bort att lysa på många dagar nu! Uj, så grått vi har det, men också plusgrader och dimmigt och disigt!
Oxveckorna...!
Lycka till med din vecka!
Kram
Lisa

Meta sa...

Det behövs lugn och vila mellan alla pass i livet
Ha en fin vecka med många nya fina upplevelser.
kram Meta

Schwanenteich1966 sa...

Liebe Mia,
eine wundervolle Küche hast du.Ja ein Wochenende mal nur zum ausruhen ist wirklich toll bei uns nur ganz selten:)))
Liebe Grüße
Annett

Annas skattkammare sa...

Hej Mia! Visst har det varit skönt väder i helgen, har varit ute med Signe och lekt medan mannen har tapetserat! Nu börjar faktiskt vårlängtan komma lite, även hos mig som var så glad när snön kom. Fin bild du visar!
Kram Anna

Jenny sa...

Åh, är det ditt kök som är så fint? Håller på att göra nytt kök nu, har målat taket i helgen och nu är det snart dax för golvet.

/Jenny

Tess på Tilda och Mamma sa...

Även här har det varit en helg med allt annat än pyssel och fix hemma ganska skönt när man bara kan släppa allt och göra något annat.
/Theres

Jonna sa...

Lovely <3

Anne-Marie sa...

Dit køkken er så smukt! Jeg håber virkelig at foråret er på vej :-)
Min datter og jeg har nydt det dejlige vejr igår og jeg opdagede at vinduerne trænger til at blive pudset ;-)

Kram
Anne-Marie

Designe sa...

Så fin bild! Jaa, visst är februari underbart! Idag var det såå härligt ute! Snön är kall och solen varm! Ville inte va inomhus! :)
Tack för dina fina ord!..hihi...jaa visst blir man instagramifierad lr va man ska säga?! Ibland vet man inte om man är på blogg, facebook eller insta! :) Kram

Gabriella sa...

Vilken härlig bild! Jag tror också man behöver ta sig tid för lugna dagar, det brukar göra gott. Skönt att kunna ladda energi så man är pigg och alert sedan:)
Kram

Pamela sa...

Beautiful kitchen!

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Visst behöver man det i mellan varven Mia.
Det gjorde så rätt i.
Så fint ni har i erat kök...
Riktigt fint.
Gjorde ni luckorna själv också ?

Nej nu är det bäst att jag sätter fart så att vi hinner till dagis och jobb...

En fin vecka till dig !

Kram

Alina sa...

jättefin blogg! =)

HWIT BLOGG sa...

Här på ön är det disigt och grått…och halt! Näe nu får det banne mig raska på så att vi får vår snart…
Varm kram till dig,
Titti

Marie maräng sa...

Så fint kök du har man blir helt sjuk av allt det vackra...

Eftersom det är första gången jag tittar in hos dig så ska jag nu fortsätta och titta runt och njuta :)

Önskar dig en fin vecka!
Marie

deb sa...

beautiful kitchen ♥

Krissie sa...

Å vilka härliga bilder, de sprider ett lugn och inspirerar:-)