lördag 27 juli 2013

Köpenhamn ~ Copenhagen

Nu är vi hemma igen efter ett par härliga dagar i den danska huvudstaden, och vilka sköna dagar vi har haft! Köpenhamn visade sig från sin allra bästa sida. Närmare 30 grader varmt och strålande sol gjorde att vi var ute på stan från morgon till kväll. Det blev många och långa promenader, mycket shopping och en hel del sightseeing faktiskt. Man upplever en stad väldigt bra till fots, tycker jag. 

Mitt bästa inköp var en gammal kommod. Krackelerad och sliten, såklart :-) Den härstammade från Bornholm och var i originalskick både när det gäller färg och de fina porslinsknopparna.
Jag tycker att det är så spännande att få höra om en möbels historia, hihi.

Ena benet saknades, så en kork får bära upp kommoden tills vidare...

Jag lovade ju er lite bilder från Danmark också, så här kommer ett litet collage från våra Köpenhamnsdagar. 


Nu skall jag göra några yogautmaningar som jag ligger efter med, hihi. Jag är med på en Yoga Challenge på Instagram där man varje dag skall göra en ny svår utmaning/yogapose och sedan fota den. Bilden skall man sedan lägga ut på Instagram, och jag ligger som sagt efter nu ett par dagar, så det är bäst att jag hoppar i yogakläderna och sätter i gång :-)

Kram och ha en fin helg!
Mia
-

11 kommentarer:

Rose Garden Malevik sa...

Hej Bästaste Mia
låter som ni har haft supertrevligt...
hur fin som helst var kommoden..... kanske lite rosor på den?
å missa nu inte...

SATURDAY SHOW OFF

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

Anonym sa...

Høres ut som dere har hatt noen herlige dager i Danmark:)
For en nydelig kommode du fikk tak på:)
Ønsker deg en herlig Søndag:)
Klem Merete

Gabriella sa...

Så härligt ni verkar ha haft det! Ljuvliga bilder. Ja, man tager vad man haver, gillar korklösningen!=)
Kram

Reidunn sa...

Så nydelig kommode du har fått tak i!:)
Herlige bilder fra København! Skal dit selv om noen få dager!!:)
Klem fra Reidunn

Anci sa...

En helt underbar möbel !! Hade de fler ?? :)

Och dina bilder är så fina och bra. De inspirerar till resor.

Kram
Anci

Hajan sa...

vilka underbara bilder, och
kommoden är ju underbar.
Det måste ju ha varit en
jätte-toppen resa.


kramis

Mamma C sa...

Det var en fin möbel som du köpte. Köpenhamn är en vacker stad.
Kram Mamma C

Gjuterian sa...

Sommarhälsningar från mej! /Helen

Millas hem sa...

Jättesöt kommod!!
Himmel vad jag är imponerad över dig och din yoga. Du är bara så braaaa!

Ha en fin kväll Mia!

Vi ska snart äta pizza, så det blir ingen yoga här inte! Inte idag heller....=))

Kram Camilla

Jennys Vita Villervalla sa...

Vackra bilder som vanligt!
Ja, Danmark och Köpenhamn är verkligen inspirerande och förtrollande! ❤
Eftersom jag bor i Skåne så har jag ju förmånen att ha nära dit :)
Ha en fortsatt fin sommar Mia!
Kram
Jenny

Lottas Fotografi sa...

Ah vilken vacker kommod! Och härliga bilder från Danmark. Härliga Köpenhamn!
Ha en finfin helg!