tisdag 23 juli 2013

Högsommar ~ Peak summer

Vilken drömsommar..! Jag njuter av varje minut av det underbara vädret som vi har, och har haft nu i flera veckor. Jag gillar svenska värmeböljor, hihi, och tycker att Sveriges skönhet kommer fram extra bra när himlen är intensivt blå och solen strålar från tidig morgon till sen kväll. Det är nåt visst med det nordiska ljuset.  


 Det nordiska ljuset finns ju även i Danmark, hihi, och snart åker jag och Herr Blanka över sundet och njuter där ett par dagar.
Danmark är väldigt mysigt i vanliga fall, och extra mysigt under fina sommardagar.
Det blir lite shopping förstås... ♥ 

Honning og Flora (där bilderna ovan är fotade) har tyvärr semesterstängt ett par veckor till, men det finns några andra butiker jag vill besöka. Sedan måste jag förstås gå på några fina loppisar!

Jag lägger säkert ut bilder på min Instagram under tiden vi är borta, om ni vill kika in där. Annars kommer det bilder här på bloggen när jag kommer hem.

På tal om loppis vill jag tipsa om Carinas loppis. Carina bor i ett idylliskt torp utanför Trollhättan och hennes härliga trädgård fylls denna dag av massor av loppis- och brocanteprylar! Jag kommer också att vara där, och likaså Mia, Sandra, Marie och Suedeco. Dessutom kommer det att finnas himmelsk fika till försäljning, då Jessica kommer att ha ett litet café där denna dag.


Loppisen är den 4 augusti mellan 11-14 och ni behöver vägbeskrivning för att hitta dit, och den kan ni få om ni mailar Carina på info@carinaolander.se 

Nu skall jag ta en kopp chai te och sätta mig ute i däckstolen och njuta av solnedgången. 

Ha det så gott!
Kram
Mia
-

14 kommentarer:

Anonym sa...

Wow....for et fantastisk uterom med planter du har:)
Var bare utrolig flott:)
Så kjempe gøy med loppis:) dere har så utrolig mange flotte loppis, så skulle gjerne vært der:)
Ja, det er bare helt herlig med denne fantastiske sommer vi nå har:) Bare å nyte og koe seg:)
Fortsatt herlige sommerdager:)
Klem Merete

Meta sa...

Verkligen härliga bilder. bara drömmer om mitt växthus när det blir färdigt.
Ha en trevlig resa över sundet,
Kram Meta

Annas skattkammare sa...

Så härligt det låter med danmarksresa!! Åh jag är så sugen på loppisen men jobbar ju då typiskt.. :/ synd för jag bor ju inte så långt därifrån, jobbar i thn. Visst är det lovely med det underbara vädret vi fått!
Kram Anna

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Åhh vad fint du har det i växthuset..och vad mysigt att åka över till Danmark..fota massor..
Hoppas att du hittar något fint på shoppingen där..
Kraaam Anette

Unknown sa...

Roligt att hitta in till dig!
Så mysigt du har det i hemmet...
Ha en skön dag
//bara Anna
Annacecar.blogspot.com

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har det i ditt växthus !Åh vad mysigt att åka till Köpenhamn.Hoppas att du hittar något fint som får följa med hem.Kramar Rita ♥

Unknown sa...

Hej hej!

Så skoj att träffas den 4:e aug! Dig har jag hört talas om! Jättemysig blogg har du!!

Hoppas ni har en trevlig semestertripp till Danmark, du och herr Blanka! :))

Kraaaamar i massor från Jessica

Unknown sa...

que me encantan tus fotos.
Rita

Marysol sa...

These flea markets are a bit too far away from me :) but I'll enjoy them vicariously through you and instagram.

Gabriella sa...

Här har vi också äntligen fått varmt härligt väder, hurra! Låter underbart med en tripp till Danmark, hoppas ni får det bra. Nu blir det en kvällspromenad och sedan en kopp chai te här med=)
Kram

LissasVita sa...

Hej Mia..jag är urusel på blogga just nu..men det drar inte i mig...så jag låter bli....Ha en riktigt go tur till Danmark!! Kramen

Hajan sa...

Tänk att ha ett växthus, det är ju underbart.
Nej jag kan inte komma iväg till
någon loppis, men jag njuter att
hälsa på hos Er, det räcker för mig.

kram Hajan

Burlap Luxe sa...

I always enjoy myself here in the mist of your beauty.

Such poetry to a gardeners heart. Naturally inspiring.

Xx
Doré

Angela @ Cottage Magpie sa...

Oh, your potting area is so charming!!! I am doing a little garden shed inspiration post on my blog, and I was wondering if I could include a picture of yours with a link back here? I think my readers would really love to see it. Please let me know! Best, ~Angela~