fredag 31 augusti 2012

Växthuset ~ Greenhouse

Vindruvorna börjar mogna i växthuset. Nektarin, lime och fikon likaså. Det är så skönt att sitta därinne och bläddra i en tidning eller bara vila och suga i sig den friska doften. Det är nästan alltid blom på citronträdet, och det doftar så fräscht. Lite som ett nyskurat golv ;-)


I helgen tänkte jag måla ett skrivbord som jag fick av en jobbarkompis, fotorapportering kommer senare :-)
Sedan är jag fruktansvärt sugen på kantarellsoppan som jag fortfarande inte fått gjort...så en liten skogspromenad står på helgens Vill-göra-lista!

Vad skall ni hitta på för nåt kul i helgen?

Ha det gott!
Kram
Mia
-

26 kommentarer:

mormorMärtas sa...

Mysigt att sitta där och njuta och lukta på blommorna!
Här blir det förhoppningsvis en lugn helg. Vi är lite förkylda så vila ska vi!

Kram Annika

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad mysigt att sitta där och mysa med en härlig tidning.Idag blir det god mat vin och mys i morron kanske en tur till mysiga Norrköping .Men mycket mys med härliga tidningar och massor av tända ljus.Önskar dej en underbar och mysig helg söta du .Kramar Rita ♥

isaela sa...

Il est bon de vivre cette belle saison de la cueillette... ta serre est super jolie... isaela

Hulda sa...

Så vakkert i drivhuset! Falt helt for alt det grønne, det brune stengulvet og stolen med teppet og den rustikke puten. Virkelig skjønt!

Annica Östlund sa...

Så vackert det är i växthuset och härligt med egenodlade vindruvor. Min planta blev tyvärr sjuk i våras och trots tappra försök gick den inte att rädda =(
I helgen ska det städas i vårt hus, inte speciellt kul men välbehövligt efter att ha rensat en massa skåp och förråd. Men det är ju härligt efteråt med ett alldeles nystädat hus =)
Trevlig helg!
Kram Annica

Anonym sa...

Så utrolig herlig veksthus du har:)
Må være skjønt å bare sitte her og nyte stillheten:)
Så utrolig gøy med fiken, nektarin og lime som vokser:)
Kjempe gøy med egne frukter:)
Ha en herlig helg

Klem Merete

Malin`s Diner sa...

Är sååå avundsjuk på ditt växthus! Precis ett sådant vill jag ha. Lite lagom med växter och plats för mys.

Kram Malin

Ha en UNDERBAR helg fina du!

Kram Malin

Unknown sa...

Ti seguo sempre,le tue foto sono bellissime!!
Ti auguro un bellissimo weekend anche a te!!
Baci
Sabry!!

Hanna sa...

mysigt.
Kram
Hanna

Hanna sa...

mysigt.
Kram
Hanna

Unknown sa...

Hej!

Ja man hoppas att man hinner ut i skogen en snabb sväng mellan jobbena.

7 veckor till nästa lediga helg så man längtar och då ska jag inte boka upp mig på något..

Ha en underbar helg!
Kram

G:a Affären sa...

Där skulle jag inte ha något emot att sitta, utan tidning! Jag skulle bara titta runt på allt det fina och lukta på citronträdet.
Imorgon åker jag in till stan för en ny kameraladdare, kanske passerar jag något loppis på vägen hem. Det är bra mycket roligare än köpcentrum.

Kramar
Cia

Unknown sa...

Great! I love it!
Best regards, bine

Johanna sa...

Åh vad fantastiskt att kunna ha ett växthus med en massa olika exotiska frukter i! Ljuvligt är det verkligen med citrondoft...

Önskar dig en härlig helg,

Kram Johanna

LissasVita sa...

Vilken ljuvlig mysvrå...där skulle man lätt kunna sitta och meditera!Kramen Lisbeth

fanou sa...

Un endroit où il doit être agréable de se reposer...Adorable!!!

Gabriella sa...

Åh så härligt det ser ut! Underbart att få sitta i den mysiga grönskan.

Frida sa...

Det är något speciellt med växthus och ditt är ju så otroligt vackert.

Epona sa...

Vilka underbara bilder!

Anci sa...

Men så fint du har det !! Får du verkligen något gjort ? :) Jag skulle nog sitta där och mysa hela tiden.

Kram
Anci

Rose Garden Malevik sa...

Hej SuperDuperDuktigaTrevligaGulliga
MIA :)
Tack för fina ord...men har du försvunnit från Fb??
Hoppas allt e väl
å missa nu inte......

B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter......
mängder med fint att se :)
VÄLKOMMEN
Håkan

STENLYCKA sa...

Så underbart du har det i dit växthus. Förstår att du njuter.
Önskar dig en fin kommande vecka!
Kram Raina

Annas skattkammare sa...

Åhh idag har jag ätit lunch i ett fint orangeri/växthus och med dina bilder blir jag nästan galen.. Vill så gärna ha ett eget!! Kram Anna

Tinas bo sa...

Åååhhh så vackert det är hos dig!!
Där skulle jag kunna sitta läääänge.. :)
kantarellsoppa låter smaskens...

Kramis Tina

Mamma C sa...

Vilket underbart fint växthus. Kul att kunna skörda både druvor och citrus.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Wow, that's what I was looking for, what a data! existing here at this web site, thanks admin of this website.

my weblog :: source website