fredag 15 juli 2011

Utomhus ~ Outdoors

Det är så skönt med sommar och semester! Vi är utomhus hela dagarna och går inte in förrän solen gått ner... nästan.

Huset är snart färdigmålat! Det är bara en snutt rosa kvar :)
Som ett litet parallellprojekt, till Herr Blankas irritation, har jag fixat en spaljé till rosorna längs terrassen.
Herr Blanka tycker jag har alldeles för många sidoprojekt, hihi.
Jag knäppte ett par snabba bilder med iPhonen nu i kväll.

En enkel modell. 3 cm breda och 2 cm tjocka vitmålade träribbor, som vi fäst på likadana tvärribbor.

Förlåt att jag är en dålig bloggvän nu, det känns som det är lite för mycket målning i huvudet på mig för att jag skall ha ro att sitta vid datorn. Jag kikar in till er under helgen i alla fall.
Kram och ha en jättefin helg!
Mia
-

26 kommentarer:

♥ Pia... sa...

nää bloggen har inte första prio hos mej heller nu:).. Men vad gör väl det.. iofs så har det inte varit nån sol hos oss idag men då kommer andra göromål fram som fått stiga åt sidan vid solsken:).. dina sidoprojekt var väldigt vackra :) ha en skön helg.. kram..Pia

Met Brocant Label sa...

Hello, you have a beautifil blog I follow your blog from Holland. I will like to welcome you to visit my blog.

Lovely greetings,

Yvonne

Le Style sa...

What a wonderful summer images. The beautiful pink roses!
Magnificent painting.

Enjoy the summer .....

Good weekend

Tinas bo sa...

Ljuvligt!!!

Kram Tina

Rachel Noelle Pallas sa...

LOVE your RoSeS! xo Rachel

www.shabbyfrenchforme.blogspot.com

Hulda sa...

Så fint det så ut utenfor huset, nydelig plante som vokser oppover der. Flotte bilder! likte så godt utelyset deres også. :)

majra1 sa...

Jättefint blev det i alla fall. :) Trots mannens gnotande.. ;D

Johanna Stålros sa...

oj vilka iphone bilder du får till- jättefina. Kram Johanna

Anna sa...

Vackert :)

Kram/Anna

Änglarnas hus sa...

Halloj goaste Mia!!

Hihi..ja du dessa sidoprojekt är jag duktig på också..tröttnar när 80% är klart..då vill jag genast starta på något nytt och maken får göra klart!! "Samma visa denna gång"..

Din spalje belv superfin..OCH huset då!! Vilken snygg färg!! Hoppas på helbilder när ni är klara!!

Må sågott!! Kraam sanne

Marita sa...

Å vad fint det blir!! Sidoprojektet är ju jättefint! Tänk att alla "gubbers" ska vara så kinkiga med lite småprojekt som behöver göras samtidigt som man gör de stora!! Min är likada, förstår inte alls!! ;-D
kram, Marita

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla fint blev det.Härliga bilder.Ha det gott.Kraaam Rita ♥

Sandra van Doorn sa...

i love roses; everytime i walk pass a rose bush i just have to go and ...smell the roses :)

Nicole sa...

Vilken fin spaljé för era härliga rosor.
Hos oss blir det alltd några sidoprojekt också, annars skulle man ju inte få alla projekt att dra ut på tiden hihi. Å då man får en bra idé, då vill man ju liskom inte vänta ;).

Ha en fortsatt trevlig sommar!

Kram, Nicole

sussi sa...

Du har så många kommentarer så det känns som inte lilla jag får plats. Vill bara säga att du har det så fint hemma och din blogg är toppen Ha det så bra kram Sussi.

Malin's Hus sa...

så underbart vackert Mia! <3

massa somriga kramar, huset blir underbart!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint huset är, jättevackert med dom klättrande rosorna. Bra sidoprojekt när du ändå var i farten.
Glad sommarkram till dig
AnnaMaria

Rose Garden Malevik sa...

Hej Fantastiska Mia
Hur går det.........får du tag på ngn OnePiece??
som du kan ha å Parta i....
så missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

VÄLKOMMEN :)
Håkan

DANY sa...

beautiful!!!
le tue foto sono stupende
baci Dany

Anci sa...

Snyggt !!

Kram
Anci

White cotton grass sa...

Ser riktigt snyggt ut! :)

På sommaren blir alltid bloggen lite lidande, man måste ju få njuta!

kram
helena

Livet på Vestergård sa...

Så praktisk och snygg spalje du har! Här varierar vi innomhus och utomhusprojekt beroende på vädret:)
Kram kicki

Unknown sa...

The roses are so beautiful!
I love it!

Enjoy,
Bine

gamla skolan sa...

Hej Mia !
Så bra det blev , både fint och praktiskt !
Nej , bloggen får man ta lite när man tycker , det är inte prio 1 nu .
Kramar // Susanne ♥

Jes/Vita villa vila sa...

Hej fina Mia,

Härligt med måleri som snart är klart!! Ljuvliga bilder!

Önskar dig en fin vecka,
Kram Jes ♥

Helgi sa...

Wow vad fint! Jag måste bara tipsa om en tävling vi har på byggforumet jag jobbar på. Du skulle ha riktigt stor chans att vinna. Tävlingen går ut på att skriva om sitt spaljé-bygge. Du är riktigt duktig.

Hör av dig till mig så berättar jag mer,
helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi