lördag 15 september 2007

Tandläkarskåp

Nu när hösten kommit är det dags att ta fram stearinljusen "på allvar". Jag har ju ljus framme hela året förstås men på hösten blir det extra många :) Jag förvarar de flesta av mina ljus i ett gammalt tandläkarskåp.
När hösten är som allra mörkast brukar jag tillverka egna ljus, det är inte riktigt dags än, men jag sparar ljusstumpar hela året så att jag har mycket material till ljustillverkningen. Oftast blir det blockljus, riktigt stora i te x mjölkkartonger eller i pappersrör från Pringles-chips som är lagom i storlek. Jag får väl visa bilder när det blir dags :)
Här är i alla fall några bilder på tandläkarskåpet...med innehåll :)



Foto: Lilla Blanka

3 kommentarer:

Linda sa...

åhh vilket härligt skå! underbara saker du fyllt det med!
ha en bra helg!
/Linda

Moodboardwithflowers sa...

Tandläkarskåp är det vackraste skåpen som finns! Jag förstår att du är stolt över det!! Vart hittade du ditt?

Anonym sa...

Vill så gärna ha ett tandläkare skåp, men aldrig hittat något!!!!