torsdag 14 augusti 2014

Citronsticklingar ~ Lemon cuttings

Det börjar kännas lite som höst, faktiskt. Även om värmen och solen är kvar, och alla träd ute är gröna, så känns det ändå lite höstligt.

Jag har börjat beskära mina medelhavsträd. Citron- och olivträd friserades idag. Det enorma fikonträdet får jag ta en annan dag. 

Jag brukar spara några kvistar av citronträdet, och sätta topparna av dem i lite vatten. De bildar lätt rötter och kan snart planteras i nya krukor. Hoppas det blir så även i år.

Något okänt har frösått sig vid ängeln i olivträdets kruka


Jag önskar er en jättefin kväll! Tusen tack för att ni tittar in här, trots att jag är så dålig på att uppdatera. 

Jag är flitigare på Instagram just nu helt enkelt, så är det bara. 

Kram
Mia
-


19 kommentarer:

Meta sa...

vad kul att kunna sätta såna skott. det har jag aldrig provat.
lycka till.
kram Meta

annika sa...

Åh tack för tipset! Jag ska genast beskära mitt lilla citronträd.
Jag är aldrig på Instagram :) Kram och ha en fin helg

Unknown sa...

Unfortunately I can't read your blog, but I love your photos!
Thank you for your Inspiration!
Gretings from Austria,
xoxo Steffi

Annica Östlund sa...

Lika vackra bilder som alltid hos dig. Mitt citrusträd är stort och vackert i uterummet just nu, måste testa att ta lite sticklingar och hoppas att det blir fler vackra små växter till nästa år =)
Önskar dig en riktigt fin helg!
Kram Annica

HWIT BLOGG sa...

ALLTID lika kul att kika in till dig och alltid lika fina bilder!
Ja både fikon och citrusträd har då växt denna sommar...jag hoppas det går att övervintra dessa sötnosar också! Det blir en utmaning!
Önskar dig en skön helg...
Varm kram,
Titti

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Enig med deg ... det er høst i luften. Helt ok, synes jeg. Jeg elsker høsten!

Håper du har hatt en strålende sommer! Trivelig å være på besøk igjen:)

KLEM
ANETTE

Anci sa...

Jag är glad när du är här också ibland !
Dina bilder är vackra.

Kramar
Anci

Seawashed sa...

Lovely. I am so happy to finally be in instagram abd can follow you. xx

Anonym sa...

Do you mind iff I quuote a few of your articles as long as I provide credit and sources back to your webpage?
My blog is in the very same area of interest as yours and my visitors would really benefit from some of the
information you provide here. Please let me know if this ok with you.
Thanks a lot!

Check out my web-site; tile flooring greenville

Unknown sa...

I love these decorating ideas. The designs are so vibrant and the view is so happy and cheerful.
Girls Bedroom

linnea-maria sa...

Men vad roligt att jag ramlade på din post. Jag har också precis provat att ta sticklingar av mitt citronträd. Jag provade med att dra av kvisten så att jag fick en liten klack och så har jag planterat den i en kruka. hoppas att det funkar lika bra som ditt sätt.

donna baker sa...

I too grow lemons in Oklahoma, U.S.A. I didn't know you could root them in water though. I use a rooting hormone and plant them in a pot.

Annas skattkammare sa...

Åh så duktig du är med dina växter!
Så skoj att ta sticklingar på sina växter.
Kram Anna

Hajan sa...

Det är alltid roligt att hälsa på.
Instagram har jag inte alls.
förstår att många har det eftersom
det är så dåligt med kommentarer
nu för tiden.
Men det spelar ingen roll jag tittar in ibland i allafall

Anonym sa...

Very grest post. I just stumbled upon your blog and wanted to say
that I have truly enjoyed surfing around yolur weblog posts.
In any case I will be subscribing for your rss feed and I hope you write again soon!

Feel free to visit my website :: cell phone spy metro pcs

Anonym sa...

Thiѕ paragraph giveѕ clear idea in favor of tthe new
սsers of blogging, that really how to do running a blog.


Feel free to ѵisit mƴ blog: autoriles rijswijk ()

kopi.J sa...

WOW! I Love it...
and i thing thats good for you >>


บันเทิง ดารา นางแบบ วีนา ปวีนา MUT08 Thank you!

โรซ่า sa...

"Hello, we have a game to recommend.

บอลสูง
ป๊อกเด้ง แจก ฟรี 300
เว็บ แทง บอล ดีๆ
แทง บอล มือ ถือ
บอลออนไลน์ เว็บไหนดี

Thank you for your interest."

โรซ่า sa...

Hello, we have a game to recommend.

ค่ายเกมสล็อต
รีวิวบาคาร่า
ปป-แทงบอล
slot
รีวิว

Thank you for your interest."