fredag 22 februari 2013

Blommande nektarin ~ Nectarine blossom

Nu är det nog vår, för nu blommar mitt nektarinträd..! Jag blir lika glad varje år... att se de skira rosa blommorna... att gå nära, ta ett djupt andetag och känna den friska blomdoften sprida vårspritter i hela kroppen. 


Jag tycker att det påminner lite om ett japanskt körsbärsträd, som blommar på bar kvist. Det är förresten en dröm jag har... att kunna åka till Japan under körsbärsblomningen, och se hundratals rosablommande träd...sagolikt vackert!


Jag önskar er en jättefin helg, hoppas att ni kan få njuta av lite vår!

Själv skall jag ta en lång promenad i vårsolen. Jag har övat att stå på händerna och underarmarna lite väl mycket den senaste tiden, så att ta en tur på fötterna nu är nog precis vad jag behöver ;-)
Kram
Mia
-

39 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Åhhh vad ljuvligt...vilken blomning..och vad fina bilder du visar oss..
Ha nu en jättefin helg du med
Kraaam Anette

Therese sa...

Men åh vilka fina rosa blommor!!

Trevlig helg

Kram Therese

~ INA ~ Inas☆House sa...

Vilket vackert träd! Man får verkligen vårkänslor av de rosa blommorna. :)

Önskar dig en toppenhelg!
Kraam
Ina

sagolikflora sa...

Vilka härliga bilder. Ser riktigt vårigt ut, underbart! Har du den i kruka inomhus på vintern? Ett sånt träd vill man ju ha. Ljuvligt!!!!
Kram caroline

Norregård sa...

Sååååååå vackert Mia!!

Ha en fin Helg nu:))
Kram Malin

Lantligt i smultronbacken sa...

Nä, men dra på trissor. Vilket otroligt vackert träd, och ett nektarinträd också. Hur sjutton får du det att överleva på sommaren, får det frukt med? Vi bor nog lite fel vi tror jag.
Men otroligt fint och det påminner verkligen om körsbärsblommorna.

Kram Teres

annika sa...

Så vackert! Jag vill också ha ett sådant träd! Har du drivit upp det själv eller köpt? Skön helg och här är en till som har övat många armbalanser den här veckan :) Kram

Meta sa...

vad härligt det låter. Visste inte att det blommade på bar kvist.
ha en härlig helg
Kram Meta

alter design sa...

Beautiful images of this tree in bloom, good weekend! casasdepelicula.blogspot.com

Anonym sa...

Wow....for et utrolig nydelig tre og vakker farge på blomstene:)
Dette var aldeles nydelig:)
Ha en herlig helg
Klem Merete

Vita små hjärtan sa...

Så underbart! Vad duktig du är och kan hålla det vid liv! Så vackert!!!
Trevlig helg.
Kram Agnetha

Limezinnias Design sa...

Such a beautiful photograph! I love your blog.

Ricamo a Doppio Filo sa...

Foto meravigliose!
Bellissimo il tuo blog!
Ciao
Anto

www.InWhite4You.se sa...

Visst är de underbara. Själv älskar jag rosa magnolia. Ha en fin promenad och helg.
Kram Lena

Hanna sa...

Så vackert, underbart.
Ha en fin helg!
Kram
Hanna

kråke sa...

Åhh...jag får dåndimpen så vackert:) Blommande träd och grenar och i ljuvaste rosa.....mmmmm....underbart:)))) nä, nu måste jag titta och njuta lite till....:))))))

Kram going och Myspysfredag på dig:)

Kråke

Geli sa...

Your flower is soooo beautiful! Have a lovely weekend dear Mia! With love, Geli

Johanna sa...

Men så fint!! :D Vart köper man ett sådant?

Mamma C sa...

Får vi hoppas att det blir fina små nektariner där sedan då.
Kram Mamma C

Marysol sa...

Google Translate always makes for a confusing, yet amusing read :)

But, there's no mistaking the beauty in your photographs—they speak for themselves.

Parfum de Provence sa...

I have an apricot tree and a cherry tree, in a pot, such as your...and I'm waiting for blooming, but now it is too early because I keep them outside (but covered)and it is still cold (it's snowing!).
Your tree is so cute with pink flowers and you have a lovely dream (me too!).
Have a nice week end
Michela

Rose Garden Malevik sa...

haha,,,,,,,,,övar du på att stå på händerna? varför då?
supefint träd,,,,,,,,,Me Like :)
å missa nu inte......

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
HåkanBråkan

LOPPISLIV sa...

Nektarinträd måste jag lägga på minnet, det var ju så ljuvliga små blommor på detta, gud så sött!!

Ha en fin helg goa Mia!
Kram Paula

Dagdrömmar och verklighet sa...

Blommande nektarinträd, det har jag aldrig sett förut! Men jag håller med dig, det är ju helt sagolikt fint!!

Trevlig helg!!

Frida sa...

Vilket fint träd, man blir verkligen glad av de rosa blommorna.
Önskar dig en trevlig helg:)
Kram Frida

Vintagepia sa...

Så fint Mia :o)))) Her e ikkje mykkje vårstæmning å spore her nord selv om det har blitt litt mildere med regn i lufta de siste dagan...men for å bøte på det og feire at det er vinterferie fra skolen og at eg får sove litt lenger enn til klokka 10 over 7 OG at vi skal være med å feire mi tantepia som blir 16 år i morgen ble en STOOR bukett rosa tulipana og et par krukke med påskeliljeløka med meg heim fra Rema i dag...syns de grønne spiran som stikk opp fra løkan og tulipana gjer deilig vårstæmning :o)) Tusen takk for koselig hilsen på bloggen min...dæ varme skal du vette...skal prøve å oppdatere den litt oftere...blogglysta e ikkje på topp for å si det sånn...hmf...men det går seg vel til...varme klæmma fra dæ likkje rø'e huse'' i skogen...Vintgepia

X sa...

Så vackert, läängtar tills det börjar blomma ute nu....

Ha en fin dag/Kram Lussan

Dortesjs sa...

aww fantastiks flot kirsebærtræ og bare super romantiske billeder
http://auntiesvintagedecor.blogspot.dk/

Norr om Köpenhamn sa...

Hej rara! Så underbart med blommande träd inomhus. Det behövs verkligen lite vår i hörnen nu. Jag har köpt äpplekvistar och de blommor alldeles fantastiskt :)
Hoppas att du har en riktigt mysig helg med familjen!!
Kramisar vännen
Ulrika

Det Vita Drömhuset sa...

Du tar verkligen de vackraste bilderna jag sett! Alltid! :)

Kram Åse

helle sa...

Super træning at stå på underarmene i, hvad vi kalder for planken!
Kirsebærtræ der blomstrer, helt fantastisk og fint at du har så grønne fingre..udover dine andre talenter!
Hav en god weekend Mia!

Kram Helle

Meis Ideis sa...

what a beautiful spring:)
Marta

Annica Östlund sa...

Vilken vacker rosa färg den blommar med.
Hoppas du också får en härlig helg fina du!
Kram Annica

Helena, The Swenglish Home sa...

Kära Mia,

Så LJUVLIGA bilder, med vårlöfte och färginjektion och ... ja, bara ljuvliga helt enkelt! Mina tankar gick också direkt till blommande körsbärsträd, och jag förstår din längtan att en dag få vandra bland dem i självaste Japan. Jag var en gång i New York under våren, och de blommande körsbärsträden i Central Park tog nästan luften ur mig med deras skönhet. Som att vandra i ett fluffigt rosa moln!

Din vackra kungsängslilja fick mig nästan att köpa en igår när jag rusade igenom trädgårdscentrat på jakt efter något annat... Hm, det får nog bli en sådan en dag här snart!

Stor kram till dig!
Helena

Unknown sa...

Åh, så pent!! Et sånt tre vil jeg også ha! Har du det bare inne, og så blomstrer det? Nydelig! Klem

Ewa`s Galleri sa...

Vilket fantastiskt träd
Jättefint,Har du haft det länge
Ha en skön söndag

Anonym sa...

Wow,you have the spring in your home!!!!
Mariangela from Italy(near Venice)

G:a Affären sa...

Dina oerhört vackra bilder får mig att också känna vårspritter, även om jag inte känner doften. Jag gissar att vi är många som vill ha ett nektarin träd nu!
Ditt träningspass för armarna sätter myror i mitt huvud...?

Kramar
Cia

Techwikies sa...

Your blog is filled with unique good articles! I was impressed how well you express your thoughts.
talkatone login on computer