onsdag 26 september 2012

Stilla onsdag ~ Quiet Wednesday

Idag känns allt extra stilla och lugnt. Efter morgonens franskalektion och yogapass har jag stor lust att krypa upp i soffan med en bra bok, och en stor kopp te (med mycket skummad mjölk). Just nu läser jag en bok om meditation, och den är väldigt intressant. Det står till exempel om hur andningen påverkar hela kroppen, och att många människor håller andan långa stunder utan att de vet om det (!)


Igår tog jag en lång cykeltur genom skogarna här i närheten. Tyvärr hade jag inte kameran med mig, men knäppte i alla fall en bild med iPhonen. Det var som en riktig sagoskog jag cyklade genom..!


Jag önskar er en riktigt fin dag, och glöm inte att andas ;-)
Kram
Mia
-

22 kommentarer:

Hanna sa...

Så fina bilder.
Så härligt med en lugn och stilla dag.
Kram
Hanna

Norregård sa...


Hej Mia!
Låter intressant...
Mitt största problem när jag joggar är just andningen, jobbar mycket med det:)) Vackra bilder...

Kram Malin

Fia sa...

Underbara träd där i Sagoskogen <3
Nä, du har rätt, det gäller att stanna upp o bara vara ibland...
Onsdagskram till dig!! / Fia

Anonym sa...

For en herlig morgen du har hatt:)
Godt å kunne gjøre litt sånne morgener også:)
Nydelige bilder:)

Fortsatt herlig dag

Klem Merete

Raffaella sa...

Hi Mia,
The picture (sagoskog) is lovely!

Have a good day!

Raffaella

Anneli sa...

Väldigt viktigt det där med andningen....och såååå svårt!
Har man mycket och ofta ont så är det väldigt lätt att "hålla andan".

Ljuvlig sagoskog du visar.

Ha det bra,
kram Anneli

Sussi sa...

Hej Mia!
Sitter här och andas djuuuupa andetag och laddar inför uppackning av släpkärra och uppdatering av webbshoppen. Snart så....!
Kram
Sussi

kråke sa...

Hej goa Mia:) underbar sagoskog du cyklar igenom:) Låter kul med franskakurs och yoga:))

Stora kramen till dig och fortsatt mysig vecka:))

Kråke

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

åh vad spännande med andningen ..prata precis med en kollega idag som går någon form av andningskurs om hur andningen påverkar oss..


och vad kul att du lämna ett avtryck inne på min blogg så jag hitta din .

Pernilla På Piazzan

Frida sa...

Det låter intressant att läsa om meditation, är inte så förvånad över att man i bland håller andan är medveten om att jag säkert andas för högt upp i bland. Härliga bilder du bjuder på, ser mysigt ut att cykla på den skogsvägen.
Må så gott!
Kram Frida

john sa...

Hello Mia...lovely photos and thanks for the reminder to breathe !! I love yoga...They say...let the breath , breathe the body....Gail x

Geli sa...

Hej Mia, your doing a lot for your health and your soul! Perfect! The last picture I love most! Have a nice week Mia!

LissasVita sa...

Hej Mia..jag är lite seg av mig..kan inte riktigt komma till bloggen....men det är ju som det ska..inget att stressa över. Ja andningen,visst är det så att den är superviktig, vi glömmer så lätt bort den....ser ju hur den styr människor eftersom jag jobbar på akuten. Det är faktiskt så att ju flera andetag du tar /min ju högre prioriteras du i kön för det visar att det inte står rätt till i kroppen. Lycka till med din yoga! Kramen Lisbeth

Malin`s Diner sa...

Vilken härlig dag och den koppen te är precis i min smak!

Kram på dig!
/Malin

Hemmavid sa...

Hejsan!

Vad spännande med franska kurs. Jag läste franska på högstadiet och är lite sugen att ta upp det igen..

Kramen jenny

Margaretha sa...

Vackra bilder du lägger ut....Jag yogar (kundalini) o mediterar flera gånger i veckan och märker genast om jag slarvar o hoppar över...så nog är andningen viktig föratt må bra...
Kram på dej och tack för mailen om Tapwellkranen o annat till vårt "nya" kök.
Margaretha i Lysekil

Annas skattkammare sa...

Det är så spännande det där med meditation, yoga och energin som rör sig i våra kroppar. Intressant läsning förstår jag! Och att cykla genom så vacker natur kan verkligen vara meditation i sig. Kram Anna

Gabriella sa...

Fina bilder! Och vad intressant med din bok om meditation. Jag kom på mig själv senast ikväll med att sitta och håll andan när jag skrev på en kursuppgift. Jag försöker tänka på att andas lugnt när det är stressigt, men ibland glömmer man av sig=)

Syster vit sa...

Andning skulle jag behöva bli bättre på känner jag. Så underbar bild.
Kram Liselott

MY SHABBY FRENCH LIFE sa...

A sentence I often put on one of my blogs is "Don't forget to breathe you're alive" ! Meditation is one of the best thing we can give to our soul.
Thank you for the so nice pictures.

G:a Affären sa...

Tror jag slutade andas lite när jag såg bilderna...! Så fin skogsväg, det är så där det ska se ut där man cyklar eller tar en promenad.
Bilden på fönstret in till köket gillar jag också, lite spännande.
Sådärja , nu är andningen normal igen.

Trevlig helg!
Cia

SoloRush sa...

whatsapp bio whatsapp bio for girls Attitude whatsapp bio whatsapp bio 2021 Attitude whatsapp bio for girls best-whatsapp-bio-for-boys-and-girls