måndag 16 april 2012

♥ Chocolate cupcakes with lime frosting ♥

I helgen bakade jag chokladcupcakes. Det är nåt som går snabbt och enkelt att fixa... och så är det ganska gott också, tycker jag :-)

Jag tycker att lite syrlighet passar bra till choklad så jag gjorde en limefrosting och spritsade på kakorna.

Om man inte gillar eller hinner att baka kan man ju alltid köpa färdiga muffins från mataffären och bara göra frostingen och spritsa på. Det blir ju så gott som hembakat, eller hur? ;-)


Frosting:
100 g mjukt smör
100 g Philadelphiaost
5 dl florsocker
Saften av 1/2 lime

Ha en riktigt fin vecka!
Kram
Mia
-

30 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, i will test your fosting!
Have a nice evening!

Stefanie

Marie sa...

Ser sååå gott ut! Mums!

Kram Marie

Annes vita rum sa...

En fröjd för ögat dina cupcakes;)
roligt att kika in hos dig! Ha en fin kväll /Anne

mittlantliga sa...

Så vackra dom blev dina chokladcupcakes.Och riktigt goda ser dom ut att vara. Mums!!!!!

Ha en fin kväll
Kram
Heléne

Tinis vita hem sa...

Det ser jättegott ut! Tack för beskrivningen, kanske skall jag prova på det .. :)
kram Tini

Mamma C sa...

Dom ser jättegoda ut och tack för receptet på frostingen.
Kram mamma C

pernilles.com sa...

En omgang af dem til på lørdag - tak :-)))) Knus og Kh Pernille

Elin | Draumesidene sa...

Mmmm! Såg kjempegodt ut! Og så lekkert innlegg! :)

klem,
e

IMPRESSION "ein lebensgefühl-emotion of life sa...

Looks soooo yummy.
I love muffins!!!!
Hugs,
ELvira

Anonym sa...

Hei!

Så utrolig flotte og delikate disse så ut:) virkelig fristende!
Sov godt!

Klem Merete

Blommiga Rutan sa...

Ser väldigt mumsigt ut!
Måste jag absolut prova!

Kram Anncathrine

LissasVita sa...

Tänker ha ett inredningsparty nästa vecka och varför inte cupcakes???Kramen Lisbeth

Rummet för välbefinnande sa...

Hi hi jag håller med Pernille.... Såna vill vi ha på lördag :) yummmmmieeeee
Kram kram
Ps idag har jag dansat...... Ohhhh så kul

koralee sa...

Oh I just love your blog...so happy to have found you...and these look lovely! Happy day to you.

Annas skattkammare sa...

Mums så gott det ser ut!
Kram Anna

Vita små hjärtan sa...

Låter mumma det!!!
Ha en fin tisdag.
Kram Agnetha

Ayfer sa...

yummy yummy ^_*

john sa...

Oh looks so nice I will have to test your recipe ! Gail x

pasjonatka sa...

my favourite ;)

Hajan sa...

Detta måste jag prova,tack för receptet skall verkligen prova
Tyll att spruta med har jag en sådan bra,
vad spännande

Jes/Vita villa vila sa...

Jamjam såå gott det ser ut vännen!

Kram Jes

Villa Vinkelhaken sa...

Åh så gott!! :)

Kram Jenny

Stan and Jody Gabara sa...

These look absolutely delicious. The photo makes me want them more. Would love for you to share on Simple & Sweet Fridays. They look yummy!


Jody

Candylei sa...

Now I'm hungry for lime cupcakes!! So picturesque! Lovely

kavallinskan sa...

Ser himelskt goda ut :)

Bruno och Mig sa...

Sitter och pluggar och detta är precis vad jag behöver tillsammans med en stark kopp kaffe. Mums!!

Sandra van Doorn sa...

love that picture!

Anonym sa...

Quick, uncomplicated alѕo it doеѕ indeed not ԁеmand νeгу much аround the thе prοceԁurеѕ for installatіon, а ρеrson's Mac might be instantly lined from you. But how turn can it get to the product's ЅSD speеԁy thinneг sіѕter?


my weblog - univeгsal auԁіoеxico - -

Anonym sa...

A MacBook giveѕ yоu thе autonomy tο
take your worκ now with you. Whilst it will not trіgger your MасBook to
sudԁеnly plunge intо sρeed modе,
it ωould probablу get rid of anу mis-configurаtiοns
and setting issues.

Here іs my page; polar Ti2 mexico

Anonym sa...

Every weekеnԁ i useԁ to gο to see this ωebsite, for
the reasοn thаt i wаnt enјoyment, as thіs this web ѕite сonationѕ aсtuаlly
pleаsant funny mаtеriаl too.


Look at my blοg post Ӏрhone Covers Deals (Www7.Tok2.Com)