torsdag 1 september 2011

Glad torsdag ~ Happy Thursday

Häromdan fick jag ett så fantastiskt trevligt mail av en tjej som arbetar med Hem & Villa mässorna som arrangeras i Stockholm och Göteborg.

Hon berättade att de varje vecka fram tills mässorna börjar kommer att välja ut Hem & Villas favoritblogg, som de presenterar på mässans webbsida.
Hon berättade också att jag var den första ”Veckans Bloggare”!
Jag blev otroligt glad, och överraskad! Det känns väldigt hedrande, tusen tack!

Jag tycker de här mässorna är jättespännande, och Årets tema 2011 ”Nära naturen” tycker jag passar så bra in på den inredningsstil som jag gillar.
Färgskalan och materialen är mjuka och naturliga, och det personliga uttrycket i inredningen betonas.
Att vi hellre vill köpa produkter med historia i stället för massproducerat är också något som märks.
Man får en massa inspiration, upplevelser och tips på de här mässorna, så det är riktigt roligt att gå, tycker jag.

Stockholmsmässan hålls den 13-16 oktober och Göteborgsmässan (som jag kommer att gå på) den 27-30 oktober. På hemsidorna finns information om öppettider, priser och allt annat ni behöver veta. Hoppas vi ses!

Favoritkopparna i ett av köksskåpen...


Kram och ha en fortsatt fin vecka!
Mia
-

21 kommentarer:

Deb sa...

Those cups are lovely.

Änglarna finns sa...

Grattis...!! Låter jättekul!!
Ha en fortsatt underbar kväll!
Kram Annika

PS..kopparna är ljuvliga!!!

Kickan Style sa...

Grattis, va roligt!
Kan förstå att det är dina favorit koppar :)

Hälsningar Kristina

Hulda sa...

Utrolig skjønne kopper! Så rustikke, men samtidig feminine. :) Lekkert i skapet ditt.

G:a Affären sa...

Grattis till Veckans Bloggare! Ja din blogg passar verkligen in på beskrivningen. Härligt!
/Cia

Johanna Stålros sa...

Så kul, grattis, de har verkligen valt rätt! Kram kram

Sukkertøy for øyet sa...

...Vakre bilder som jeg bare digger!

Takk for inspirasjon :)

-Ida Susanne

Änglarnas hus sa...

Ett stort varmt grattis!! :) där du väl värd!!

kramen ifrån sanne!!

Rummet för välbefinnande sa...

Men så roligt..... GRATTIS Mia!
Jag förstår verkligen att de valt ut dig :)

Så blir jag glad när jag ser kopparna, för då tänker jag på när ni var här. Ska bli så kul med våra planer, och ibland - mitt i allt jobbande - så kommer jag att tänka på det och då ler jag stort, stort!!!

Mailar dig snart, men jag jobbar och jobbar och jobbar just nu. Har precis gjort färdigt ett halsband och det var så otroligt kul. Nu ska jag skapa ett armband *ler*

Kram vännen så hörs vi!

Loella sa...

Stort grattis!
Vad roligt för dig, ser jag fram emot att få se sen.

Varma hälsningar Loellan

sylvia sa...

hei gratulere så masse, gøy da,
nydelige kopper, har dem jeg å,
elsker dommo by gawor sine ting.
klem fra
sylvia

ANETTESHUS.COM sa...

Stort grattis, Veckans Bloggare!! Ikke overrasket:)) Endelig fikk jeg tid til å legge igjen en liten hilsen. Jeg er jo daglig innom ... men tiden er ofte så altfor knapp! Jeg skal skjerpe meg;))

Ha en fortsatt fin uke, Mia! Snart helg!

STOR klem
ANETTE:)

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Grattis till Veckans bloggare, den första!! Spännande ;o)

Härligt skåp med härliga koppar ,o)

Klem Anna

Helena, The Swenglish Home sa...

Varmt grattis - SÅ roligt! Inte ett dugg konstigt att valet föll på din superfina blogg, de måtte bara helt enkelt ha ryslans bra smak, de som valt! :-)

Stor kram till dig,
Helena

Unknown sa...

very sweet. i'm adding it to my Pinterest board! merci!

Rose sa...

Mia, eu gostaria de estar ai pertinho para ter o prazer de ir nessa feira.
As xícaras são realmente belas.
Boa sexta-feira.

IMPRESSION "ein lebensgefühl-emotion of life sa...

Lovely cups and great pic!!!
Hugs from ,
Elvira

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej
Stort grattis till dig :) Va roligt!
Dina koppar är så fina, romantiska.
Ha en fin fredag.
kram
Jessica

Vintage sa...

Såå vackra koppar! Önskar en fin helg Kramar susanne

idémakeriet sa...

Hej rara du,

Grattis vad roligt att du blev veckans bloggare, något som man kan vara stolt över.
Inte så konstigt, jag gillar din blogg också jätte mycket, varje gång är ett fröjd att kika in när du har gjord ett nytt inlägg.
Ha en skön fortsättning av helgen och njut av det underbara vädret(hoppas ni har det lika fint som vi har det här).
Kram Gerda

Sussi / Sussinghurst sa...

Tillykke, selvfølgelig blev du ugens blogger, det mangler bare :-)