torsdag 28 oktober 2010

Hängare för kökshanddukar ~ Kitchen towel hook board

En ny liten detalj i köket är denna franska hängare i plåt. Tyvärr hade någon målat den orange med mörkblå prickar (gulp!) så jag kände att för att få den snygg igen så krävdes antingen att blästra den ren eller måla om den. Jag valde att måla. Jag brukar måla texter för hand med pensel, men denna gången använde jag mig av "gnuggisar" till texten under varje krok. Gnuggisar/Rub on finns i affärer som säljer scrapbooking material och är ett bra alternativ om man känner att man inte hinner eller kan dekormåla själv. Det går snabbt och är både lätt och roligt!
Här hänger den på sidan av köksbänken, och man ser den bara genom glasväggen...
Jag vill passa på att informera om att jag precis har lagt ut lite nya varor i butiken.
Sålda varor ligger numera på sidan "Sålda varor" som du hittar i högermarginalen.
Ha en jättefin dag och tusen tack för alla söta kommentarer!!!
Kram
Mia
-Y

30 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Men du...vilken fin liten hängare !! Och såå vackert text, tack för det tipset !!
Ha nu en toppendag
Kraaam Anette

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilken fin hängare.Bara så fin text!!!!Ha nu en kanondag.kram Rita ♥

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skillnaden på den krokhängaren måste ha blivit enorm, blev jättefin i vitt. Och det var bra tips om texten. Har tittat i din shop, och jösses så mycket fint...
Ha en bra dag
Varm kram
AnnaMaria

Norrfrids Eija sa...

Bra idé med hängaren! Visst är det en sån där det brukar stå svensk text, knivar, gafflar etc?
Sååå mycket fint du säljer i butiken!
Eija

http://frkerlandsson@blogger.com sa...

Hejsan Mia! Vilken bra idé med gnuggisar och vad fin den blev!! Ha en härlig dag nu:)

Kraam Izabell

Anette sa...

Ha en underbar dag min vän.

Här är det lite mildare idag men blåsigt.

Ska kolla in i din butik nu

kramar @nette

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad fin den blev, jag höll på väldans intensivt med scrapbooking i fem-sex år (innan det blivit så stort så jag fick handla det mesta från USA ;o) ) och har också använt gnuggisarna till en del inredningsprojekt nu, supersmidigt ;o)
Ha en finfin dag!
Kramis/Lena

Unknown sa...

Måste ha blivit en enorm skillnad, den ä ju jättefin nu! Smart tips med gnuggisar! Ha det gott. Kram Lenita

Marie sa...

Vad fin den blev Mia, kan tänka mig att det är en enorm skillnad mot hur den såg ut förut!!!!

Ha en bra dag!
Kramar Marie

Vita små hjärtan sa...

Så underbart vackra bilder. Hängaren var så fin. Behändigt med färdiga texter...
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Lisas torp sa...

Vilken fin hängare!
Jag har faktikst en liknande men grön och på svenska..!

Då måste jag inte och kika i din
butik!
Kram
Lisa

Rose Garden Malevik sa...

Fin Hängare.....
Ska kolla nya varorna då :)
Ha det gott
Håkan

Fru Ekeby sa...

Vackra bilder på vackra saker!
Många fina saker i din butik!
Ha det bra!

Millas hem sa...

Hej Mia!

Jag höll i en sån där liten hängare när jag var i Värmland förra helgen, men den var inte heller så kul i färgen från start, men nu ser jag hur fin den kunde blivit.

Nåväl 65 mil får mig att avstå från att åka och hämta den!=)

Hoppas att du får en mysig dag! Nu ska jag kika in i butiken!

Kram till dig!

It's me sa...

Hi Mia.......i have seen your beautiful new things in your shop !! great !! happy day darling.........love Ria....

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh, så fin den blev. Charmigt att kunna se den genom fönstret sådär.
Jag kikade in en snabbis i butiken förut och jag fick ha ett allvarligt samtal med mig själv. Ja, förstår du????
Det där ovala fatet, spegeln - oj säger jag bara.

Nu ska jag bege mig ner till verkstaden. Kommer kunder i eftermiddag som ska hämta beställningar.
Ha en riktigt fin dag och sköt om dig!
Kramar i massor Mia

véra-déco sa...

bonjour de Provence, je trouve votre blog trés agréable !!
bises
véra

Nyanser av vitt sa...

Vad fint du fiffat Mia
Kram Agneta

Marina Mott sa...

I loved all!!xx

Loella sa...

Hej där! vilken fin hängare...Kan förstå att du inte ville ha den i orange med mörkblå prickar och valde att snygga till den. Bra tips där om gnuggisarna...:)

Kram Loellan, ha en go dag!

Country Hill sa...

Såå.. fin hängaren blev! Nu ska jag kika in i Din fina butik.
Ha det gott!
Kram Lena

My Shabby Streamside Studio sa...

I love your blog so much! I dream of writing a book and flying to shoot your beautiful home!

♥Thank you so much for your kind comments on my blog! ♥


Tootles,

Sandy @ My Shabby Streamside Studio
http://myshabbystreamsidestudio.blogspot.com/

Bitte sa...

Vad fin hängaren blev efter din omvårdnad! Jag blev alldeles matt när du beskrev hur den såg ut innan... :-). Nu tror jag att den är mer sig själv igen!

Många kramar
Beatrice

junhe sa...

Jättefin hängare! Använder själv flitigt gnuggisar (rub-ons) och de passar ju både på trä, metall...ja vilket material som helst =)
Ha dt gott/ junhe

Black Iris sa...

Förstår att du ville måla om hängaren och den blev ju jättefin.
Tack för tipset om gnuggisarna också.

Kram Maidi

Sussi / Sussinghurst sa...

Sikke mange dejlige varer du har på hylderne, jeg er vil med det musselmalede spækbrædt. Jeg har selv sådan et, og jeg må sige, at mit var noget dyrere end den pris du sælger til - og så er det ikke engang så pænt som dit)

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå Mia, ljuvlig liten hängare och så alla skärbrädor så där, så snyggt! Jag kikade in i din lilla shop, fasen va mycket läckert du säljer där! Tack för mail, du har dett du också, ha en mysig helg! Mari.

Tove Kungsholmen sa...

Skrev precis ett inlägg om den vidriga shabby chic stilen men jag måste säga att även om du väl hamnar i den kategorin så är det ovanligt fint! Snyggt fotat också.


Shabby chic och väggord

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

curry shoes
off white nike
stephen curry shoes
westbrook shoes
yeezy boost 700
kyrie shoes
curry 8
yeezy
yeezy 350
yeezy boost 350 v2