söndag 11 oktober 2009

Fickur - Pocket watch

Jag tycker att gamla fickur är så vackra..! Jag har letat och letar, budat på Tradera, men inte fått napp.
Så helt plötsligt nu i helgen hade jag turen att hitta flera stycken..! Jag blev såå glad!!!
Detta Calmo-uret lägger jag nog ut till försäljning på Tradera, eller om jag kanske kan sälja det här på bloggen..?

Hoppas att helgen varit bra och att ni har fått lite vila. I morron börjar en ny arbetsvecka.
För min del blir det ganska hektiskt fram till och med torsdag. På fredag åker jag till Skåne/Danmark med några bloggvänner! Åh vad roligt det skall bli..!
Kram
Mia
-Y

57 kommentarer:

hagagården sa...

Underbart vacker klocka.
kram
ninni

Summer Cottage sa...

Wunderschön, der Charme der alten Zeiten.
Liebe Grüße Andrea

Lijna sa...

Fickur är verkligen fina... de har oftast en härligt massa historia bakom sig också :)

Lisa.L sa...

visst lägger du ut en länk på bloggen till auktionen om du lägger ut nån klocka ;)
mvh Lisa

Hannis sa...

Den som väntar på något gott...
Dom är vackra gamla fickur.

Hoppas att du får en härlig resa!

Kram Hannis

Lisas torp sa...

Underbara bilder!
Ha en härlig resa!
Kram
Lisa

Home and Lifestyle sa...

Your pocketwatches are beautiful! Have a great time in Denmark!!

With love, Ingrid

OlgaA sa...

Fin klocka!
Och så kul med resan till Danmark/Skåne! Så kul! Är glad för er skull! Glöm inte att tipsa om gulgruvor sen ;)
Jag ska till Danmark på våren så ska ju veta där finns gott om fynd ;D
kram och lycka till i hektiska veckan!

irene sa...

Underbara bilder!
Vad fint du gör det!

Vit som snö sa...

Vilket sött fickur! Jag köpte ett från Vintage by Fé nyss, bara älskar det! Har heller inte hittat nått på mina loppisturer.
Såå kul med Skåne/Danmarkstripp!
Ha en härlig resa!
Kram Cilla

Hulda sa...

Så heldig du har vært! Virkelig et nyyydelig lommeur. :) Så herlig du har laget bildene da, med tekst og flott styling. Herlig!!

(eddas) sa...

Hei..
ja jeg har drevet og sett etter lommeur en stund jeg og...men ikke funnet noe....ønsker meg det veldig...hvlken pris er det på det du skal selge?
ha en flott kveld
klemmer edda

Änglarnas hus sa...

Hallijsan Mia!

inget är som att önska och önska och plötsligt finna!!...grattis till fyndet! =)

Det låter som om du och vännerna kommer få det supermysigt...

Skåne...OCH Danmark..det går inte av för hackor ;)..väntar med spänning på de fynd jag VET att du kommer göra där!!

Ha en bra vecka och ett supermysigt veckoslut!! <3

Stora, varma kraamar ifrån Sanne!!

Mamma C sa...

Men vilken tur du hade och så fin den var. Ha en trevlig och bra resa. Kommer väl bli en massa shopping på underbara ställen.
Kram Mamma C

♥ Pia... sa...

Hejsan..vilken tur du har då som fick !!.tag i de vackra uren...åå vad kul att resa på bloggträff..du har verkligen något at se fram emot..kram..Pia

vosgesparis sa...

Good to se you happy with these new treasures.. I once tried to register on Tradera but never got an account to work, so I stick to eBay ;)
Wish you a nice meeting woth your blog friends. me my self is going to meet some blog friends too nezt week ;)
Have a good week, desiree

Anonym sa...

Hej!

Underbart vackert fickur! Grattis till fynden!

Låter kul för dig med bloggträffen!

Ha en fortsatt fin söndagskväll!

Kram Renate

Inspiration i vitt sa...

Hej vännen, vilken attans tur du har som hittat fina klockor, de är ju inte så lätta att få tag i minsann.
Men herre guuu så sött med den lilla kaninen i såssnipan ojoj vad gulligt det var.

Du undrade över mitt lilla gotteskåp i köket och javisst det har Kalle gjort utav ett gammalt fönster, vi satte ingen baksida på för jag ville se murstocken bakom.

Ska du ut och resa nu igen, ååå så underbart att få träffa lite bloggisar igen. Kram på dig/Ingela.

Anns Gröna sa...

Så snygga fickur!
Lägger du ut dem på Trader kommer jag definitivt att bjuda!
Fina spetsar har du också!
Önskar dig en skön vecka,
kram Ann
PS! Ha det så kul här nere i södern.

Önskedrömmar i hvitt sa...

Hej Mia!
Så fina ur du hittade! Va roligt att åka på blogg/loppistripp! Hoppas att ni får det riktigt trevligt. Om ni skall mot Österlen så måste jag tipsa om ett helt ljuvligt B&B: Borregården. Bodde där i somras och det var himmelskt.
Många kramar från Maria

Sofia på Me and my home sa...

Ljuuuvligt!!
Kram!

Cathrin sa...

Så underbart vackra bilder! Hoppas helgen blir riktigt, riktigt fin.

Hälsningar
Cathrin

Körsbärshöjden sa...

Gamla ur är såå fina.

För en gammal zoohandlare som mig,
så klappar mitt hjärta för den lilla ursöta kaninungen, man härdas
aldrig av dessa små söta ungar...

Ha en fin vecka
Eva

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen!
Tack snälla rara för dina fina ord. Jag har haft handduksskåpet i många år men de är nog inte så svåra att få tag i. Har sett ett antal i antikaffären där jag köpte mitt.

Så fint fickur du köpt. Det blir säkert inte svårsålt här på bloggen.

Så synd att jag inte kunde följa med till helgen. Det hade varit jätteroligt.

Ha det gott!
Kram, Carina

Les Cotrions sa...

Your clocks are very nice and you took such enchanting photos!
Have a nice week!
Vale

Charmingdesigns sa...

beautiful!

Julia @ Vintage with Laces sa...

Beautiful watches and of course I love the laces, too. Julia :-)

Mitt hvite hus sa...

Nydelige ur du har kjøpt deg... Høres herlig ut med en tur til Skåne - Danmark..'Ha en fin uke ..
Klem Kerstin

Vita små hjärtan sa...

Åååå vilka härliga bilder! Gammalt ur ligger bland spetsar!!!!
Ha så kul på resan!
Kram Agnetha

Solsjö - Under en vind sa...

Vackra bilder!!

Så kul med trippen till Danmark! Hoppas att ni får en härlig dag!

Kikar in här ofta, men skriver alldeles för sällan! Man hinner inte med allt...men just nu sover lillan efter ett morgonbesök på bvc så det gäller att tjuva åt sig lite egentid då...

Ha en ny underbar vecka! Kram kram!

spetsar och änglar sa...

Vilka vackra bilder !Åhh vilket vackert ur!
Det skulle man inte tacka nej till!

Hoppas att du får en härlig tripp till Danmark!

Ha en fin vecka
Kram
Heléne

Unknown sa...

Grattis till Tradera vinsten!

Ljuvligt med gamla ur och urtavlor.

Jag har några som jag fyndat på loppisar bl a i Schweiz i somras.... ja var annars?????

Har dessvärre inte funnit några urtavlor..... än....

Önskar dig en skön vecka!
vi ses snart
Kramisar Jeanette

Designe sa...

Så himla vackert! Jag gillar oxå såna! Vilken tur du hade som hittade flera stycken! :)
Ha det så bra i Skåne/Danmark! Kram :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej kära mia!

ååå jag letar förbrilt efter ett sånt ur..men dom blir ju såå förbaskat dyra på tradera..hihihih..

Billigare att köpa ett nytt nästan..men det är ju inte riktigt samma sak....*LER*

Ha nu en underbar helg i grannlandet Danmark..avis till tusen ska du veta....*LER*

Kramizz nilla

Luiza sa...

Bilderna på spetsen och klockan , är helt underbara.
Jag älskar spets...
Och visst är det något speciellt med gamla fickur?!

Ha det så underbart i Skåne och Danmark!

Kram/
Luiza

Annas skattkammare sa...

Sån tur du har! Visst är det fint med fickur- jag har också letat! Skulle vilja ha ett som halsband.. =)
Så skoj det låter med en bloggträff!
Ha det gott!
Kram /Anna

Boxwood Cottage sa...

Hi Mia!

Your beautiful pocket watch has a twin in Germany!

My dad gave it to me and he got it from his father when he was 14 years old.

Here is a photo of it:
http://farm4.static.flickr.com/3658/3319282963_c01b3692eb.jpg

So we have something together now! :)

Warmest wishes from Boxwood Cottage sends you
Carola

Mitt lilla äventyr sa...

Åh vilken fantastiskt vacker klocka!!

Kram

Anci sa...

Hej !
Vill du sälja klockan ?? Vad kostar den då ?? Den är så fin.

Hoppas att din helg blir jättemysig. Jag har varit på en bloggträff nu i helgen och det var såå kul och inspirerande.

Ha det bra

Kram
Anci

basiclabelSweden sa...

Vilken vackra klocker oooogh vilken tur, jag hoppas också alltid men.

Älska din blog, hälsningar från a Dutch i Sverige.

Marie sa...

Hejsan!

Vilket flax att hitta flera stycken fickur på loppis, din lyckos! Underbart vackra bilder!

Ja, nu är det inte många dagar kvar, ska bli så kul! Enda orosmolnet är att jag är hemma med halsont och hosta, håller alla mina tummar för att det snabbt ska gå över!!!!! Förresten, kom mitt senaste mail fram häromdagen eller blev det krångel igen?

Vi hörs!
Kram Marie

hemma hos lilla mej sa...

Vilket vackert ur som ligger i bland fina spetsar.Ha en underbar resa vad skoj att åka med lite bloggisar,Ha en mysig måndag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Lev Vackert sa...

Men ett sådant underbart ur!!! Gillar dem också! Tack du rara för ditt mail, vi blev verkligen så jätte glada! Ville oxå bara säga att vi skickat en liten inbjudan till vår dolda blogg, KRAM

n o r d i n g å r d e n sa...

Men ett sånt helt otroligt vackert fickur!!! Skulle vilja ha ett sånt med, bådfe till syns i hemmet men på mej också.. bloggträff till grannlandet, så himla kul!! Mari. ( Pst, du har mail!)

blomsterboden i skanör marie sa...

Helt fantastisk vackra bilder. Ha det toppen i danmark.

Kramkram marie

Ullis/Leva på landet sa...

Din klocka var så vacker. Hoppas att det blir bra i Danmark.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefint fickur! Jag har ett från min morfar, och det är jag så glad för...
Så roligt med bloggträff! Tänk att det är ett år sedan vi var hos Jeanette på träffen... Oj så fort tiden går. Ha det så härligt i Skåne och Danmark!
kram
Marie

Skogsdoft & havsbris sa...

Jättefint fickur, vad roligt att du till sist fick tag på flera stycken till och med! :)
Så söt kaninungen var i ditt förra inlägg, hihi! :) Ljuvlig liten svart boll! :)
Låter spännande med bloggresa! Ha det så bra! :)

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei vennen!
Åhh heldige du som fant så lekre lommeur! Tenk så glad man blir når man finner saker som man har sett etter lenge.
Klokkene har virkelig sjel og er bare så dekorative!

God tur til Danmark!
Klem

Liten Bod sa...

Åh, så mycket fint du gjort! Jag blir så inspirerad :) Kram, Tina

Viveka i Bläckhornet sa...

Har ett gammalt fickur som jag ärvt efeter min bror som dog ung. Det är en dyrbar skatt för mig.

Ha en trevlig resa.

Kram Viveka

xoxo, Chloe sa...

Neat! I love old fashioned things.

Anonym sa...

Hi Mia,
We also have an old watch, it used to belong to my husbands grant-father ! It's even with an inscription...we have it in a little glass display cabinet...so nice.
I wish you and your friends a fantastic time in Denmark, have fun :))
Groetjes, Janneke.

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Mia.
Ja,det ska bli så spännande :)
Har också sökt efter gamla fickur ett tag,men inte fått napp än.
Vad roligt att du fått tag i så fina.
Må så gott
kram Anette

AkH sa...

Vilken fin klocka. Ha det så jättetrevligt i Skåne & Danmark.
Ha en skön kväll!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

beloni sa...

Hej!
skulle du kunna vara snäll och gå in och titta på mina texter/dikter, och säga vad du tycker. skulle vara jätte snällt.
länka gärna min blogg om du gillar den :)

Mvh: Beloni, Killen med hjärtat

Anonym sa...

Can I simply just say what a relief to discover somebody that actually knows what they're talking about on the internet. You certainly know how to bring a problem to light and make it important. A lot more people must check this out and understand this side of your story. I was surprised you're not more popular given that you most certainly have the gift.



Also visit my website; ハミルトン 時計