måndag 31 augusti 2009

Maison blanc

I helgen roade jag mig med att pimpa några galgar... Jag målade, shabbade och skrev några franska ord på dem...


Här hänger lite romantiska underkläder på dem... man kan ju undra vad grannarna trodde när jag hade foto session i växthuset *haha*

Närbild... lite pilligt med penseln kan jag säga.

En ny arbetsvecka är igång...och snart är det fredag igen!
Ha det så bra!
Kram
Mia
Y
PS detta är mitt 300:e inlägg och bloggen firar 2 år... och antagligen skulle detta inlägg skoja lite med mig, för det publicerade sig själv när bara bilderna var inlagda (!) Så det blev snabba ryck att få in lite text... så om ni ser några felstavningar så vet ni vad det kan bero på *hihi*

72 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Nej men vilka häftiga och vackra galgar, så snyggt med de gamla linnerna på dem, dina grannar är nog impade!! : )

Tänk om man hade din pysselförmåga Mia!

Ha, ha, bloggens sätt att säga grattis, och det säger jag med, GRATTIS till 2 år med en av de vackraste bloggarna, må det bli minst 2 år till!!! Mari.

Sea Angels sa...

Hej Mia these are so pretty what a brilliant idea...I love the clothes on them too, so pretty.
Do you ever rest!!
Hugs Lynn xxxx

lilla SKATAN sa...

Underbart kära du! Ja vad grannarna tänker...det lär finnas många grannar med bloggare som undrar hur det är ställt ;-)

Kram till dig kreativa kvinna!

Anna Skata

Skatan sa...

Äsch, det blev fel! Det är ju jag :)

pysseltanten sa...

Hihi...de där har hänt mej med...att inlägget publicerades innan jag var klar...Hann bara skriva överskriften...o fick en kommentar direkt...hihi...
Galgen blev ju bara FÖÖÖR läcker...
Tänk att det enkla alltid är det vackraste...=)))
Kraamizar Git

liven sa...

Disse ble fine!!
Ble inspirert jeg nå til å ta fatt på mine brune kleshengere!!

ha en fin uke:o)

Viveka i Bläckhornet sa...

Grattis till 2 åringen ;)

Kan tänka mig att det var stora ögon hos grannarna...haha.

Sååååååå snygga galgar...

Kram Viveka

Evelina sa...

Hihi, ja de undrade säkert vad du höll på med! =)
Jättefina galgar!

Kram Evelina

Made in Persbo...Carina sa...

Grattis Grattis Vännen!
300 inlägg och två år...wow! Men så fantastiskt att ha bloggen att gå tillbaka i...titta vad har hänt de här två åren. Vad har blivit fixat i huset, vad har blivit loppisfyndat. Det är så lätt att man glömmer allt man faktiskt hinner med. Mycket lättare att gå omkring med en känsla av att man aldrig hinner med något.

Stort grattis igen och hoppas att inläggen och åren blir många fler med tiden :)))

Kraaaaam!
Carina

Vita små hjärtan sa...

Ljuvligt vackert!!!
Kram Agnetha

Tulipa sa...

Grattis till 2 år!
Bloggen tog saken i egna händer antagligen pga av det..!
(hujedanemig, sånt kan man bli lite stressad av..*!!!)

Vackert med galgarna!

Tror du inte grannarna är vana? Det blir nog så om man bor bredvid en bloggare, *hihi*, och de idéer vi måste genomföra för konstens skull...

Trevlig ny vecka!!
Kram mariette

Les Cotrions sa...

Happy birthday to your blog!!! Very nice work you made! Your hangers are very pretty!
Have a nice week!
Vale

Violetta sa...

For en god idé! Vakkert ble det jo også :)

Mamma C sa...

Blev riktigt coolt och grattis till inläggen och 2 år i bloggvärlden.
Kram mamma C

Anneli sa...

blev jättefina galgar - väldigt charmiga***
Kram
annelie

Lilla Blå sa...

Smart att smycka växthuset lite...hihi

Dina galgar var ju jättefina. Bra ide att pigga upp dessa trista saker. Roligare at hänga fram nu ju.

kramar @nette

Änglarnas hus sa...

Hallojsan Mia!!

Vilka härliga och riktigt personliga galgar du har gjort.. att fota i ett glashus är perfekt, ljus ifrån alla håll och kan man roa grannarna samtidigt så,,bonus ;)

Grattis till 300:e inlägget!!

Kraaam Sanne!!

.................... sa...

Ja jag har alltid undrat hur man skriver sådär fint med pensel, det är ju hopplöst svårt. Måste finnas ett trick, tror du inte?

Märta sa...

Vilka fina galgar! Man måste ju vara otroligt säker på handen om man ska skriva så smått. Skulle nog darra om jag skulle måla såHa en bra vecka!
Märta

Karin sa...

Hihi, så det kan gå! :) Grattis till 300 inlägg och två år. Galgarna är verkligen fina och somrigt med vita kläder. Ha en skön vecka! Kram Karin

Hulda sa...

Men, oi, så flotte kleshengere. (som vi sier i Norge) :) Likte så godt skrifta og det litt svertede uttrykket. Herlig bilde fra veksthuset. Tror nok at naboene dine også har litt underholdning innimellom når du er ute med kameraet. Vet at noen av mine naboer får med seg litt av hvert når jeg er ute på bloggjakt. ;) Bildene dine er iallefall kjempefine! - og inspirerende!

Siren sa...

Så søtt! Ser ut som de er kjøpt på en interiørbutikk...du er så flink! Gratulere med 2 års jubileum forresten! Klem Siren :)

♥ Pia... sa...

Oj sicken ide´du gav mej..har funderat lite på vad jag skulle göra men en galje som jag målat svart:)..och sedan nött på lite..provade med att klistra dit en bild..men nää det blev inte bra...nu kanske jag kan göra som du ..fast nu är det omvänt förstås..får prova mej fram..det gör ju liksom inget om det skulle bli fel..det är ju bara att måla om:)..tack för ideèn....grattis till en underbar blogg..dina bilder säger mer än ord..så fortsätt gärna i ..två år till..kram..Pia

bikim sa...

What a gorgeous great idea dear Mia! They look lovely!Good job! Thanks for sharing! have a nice week,
Rosa

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Grattis till 2-åringen och 300 inlägg! Bra presterat!
Vilka snygga galgar! Grannarna ja, tror de tycker det är häftigt!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Unknown sa...

hejsan Vännen! Åh, så vackra!! Jag målade faktiskt galgal förra veckan och shabba dem och satte lite text på men ooojjj ja ibland misslyckas man också (så min kommer inte synas på bloggen, ler). Dina galgar vart i vart fall jätte snygga!! Ha en fin dag! Kram Petra

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka fina galgar du gjort och hihi kan tänka mig att grannarna funderade om de såg dig fotandes underkläder i växhuset ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

LOPPISLIV sa...

Ett stort GRATTIS goa Mia till dina 2 år, hoppas du fortsätter lääääänge till. Och bjuder på dina vackra inspirations foton.

Wow vilka galjar så fina, du är så pysslig, hur bara hinner du? själv tycker jag bara vardagarna går runt i samma hela tiden, hinner ingenting just nu, men sen ibland så tar man sig tid till att göra sånt som man verkligen vill ju. Det gäller att hitta guldkornen i vardagen...Ha en fin tisdag. Kramelikram Paula

Mitt hvite hus sa...

Så fine kleshengere.... blir finere hvite enn når de er brune ja...

Klem O=)

Lundagård sa...

Häärligt!

Cathrin sa...

TOK GALET fina blev dina galgar. Vad använder du för färg när du målar? Underbar blogg i övrigt. Kram Cathrin

Lallis - liv och leverne sa...

Vilka fina galgar:) Och grattis på tvåårsdagen till dig och bloggen:)
kram Lallis

katarina sa...

Men hallå där o grattis till både 2 år och 300 inlägg!
galgarna är helt underbara!
Du är så otroligt duktig på att texta.
Ha en mysig dag!
Kram katarina

StrandviksVillan sa...

Jättesnyggt!
Tack för tipset, jag har själv testat att shabba lite på sistone och här fick jag ju en till idé nu ;)

Ann-Christine

Unknown sa...

What a lovely creation.And congratulations what your 300 post.
have a nice day.
hugs Kari

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Hej Mia!
Så fina galgar du har gjort! Jag skulle behöva gör anågra jag också... jag har gula! i hallen!
Men dom syns oftast inte eftersom det jämt är så mycket kläder på dom...hihi
SÅ du firar 2 år nu... det gör jag också om några dagar...
Kram
Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Glömde ju säga Grattis till de två åren!
Tänk så mycket som har hänt när man tittar tillbaka i bloggen...
Kram
Marie

Körsbärshöjden sa...

Såå fina galgarna blev..
Grattis till 2 år i bloggvärlden


Ha en fin dag
Eva

Hannis sa...

Tjusigt!!!
Fnissade lite åt vad grannarna kan tänka.
Funderar en del på vad mina grannar tror om mitt hem och allt jag släpar hem=))

Grattis till tvååringen!!

Kram Hannis

linnea-maria sa...

Nämen vad snyggt! Vilken bra ide om man vill ha enhetligt i garderoben men många olika trägalgar. /linnea-maria

Jessica sa...

jätte fina galgar och grattis till två år och 300 inlägg hihi hoppas du har en bra arbetsvecka kram jessica

Anonym sa...

Hej!

Vilka vackra galgar! Allt du tar i lyckas du förvandla till guld heheh; jag menar vitt.

Grattis till 2 år och 300 inlägg!

Mvh Renate

Lisa.L sa...

Åååå vad fina d vart :D tack för inspirationen !!

Anci sa...

Hej !
Tack för idén ! Jag vill också pimpa galgar vid tillfälle.
Grattis till 300:de inlägget !!

Kram
Anci

Bitte sa...

Vad charmiga dina galgar blev efter "pimpningen" :-).

Grattis till 2 år på bloggen och det 300:e inlägget! Du var en av dem som inspirerade mig att börja blogga för snart ett år sedan. Jag har alltid tyckt MYCKET om din blogg! :-)

Kram
Beatrice

Nostalgi sa...

Grattis till det 300:e inlägget. Vad fina galgarna blev! Förresten vilka fina glaslyktor du har på bilden överst i bloggen!

Ha en bra vecka!

SussiLibySweden sa...

Hej!

Vilka fina galgar, så härligt shabbiga och så med fin svart text. Vad duktig du är att skriva på frihand...imponerad;-)

Hej från Anneli...Sussili...

Vit som snö sa...

Grattis! 2 år som bloggerska, vad kul! Hoppas att vi får njuta av mååånga inlägg till!
Så söta galgar! Kul om man kan roa grannarna!
Jag har tagit din strutide', du kan se det i min blogg men jag skrev ju såklart var jag fått inspirationen ifrån! Jag blev såå förtjust i strutarna! Hoppas det var ok...
Kram Cilla

MormorRuthsAnn sa...

Vad du pysslar underbart Mia! Det är så kul att se vad du hittar på näst....jag är ju för tillfället inte så pysslig, men känner jag för det plötsligt så vet jag verkligen vad jag skall ta vägen! Till dig Mia!

Supersöta galgar!!!

Kramis...måste bara gå och lägga mig nu...usch vad sent det blev idag då!

Ann :)

Solsjö - Under en vind sa...

Fina detaljer som gör det till det lilla extra!

Hoppas att allt är bra med dig! Två år av blogg...jag insåg att jag också hade hållt på i två år den 31 juli...inte klokt vad fort den tiden gått!
Nu njuter jag av att vara hemmamamma, längtar inte alls tillbaka till vardagen med jobb och dagis än på länge! Den får jag tillräckliga doser av genom barnens skola!

Ha det gott, kramar!

sara på hedepipan sa...

Man ska väl grattulera först och sedan till galgarna som är underbara.
kram sara

Hemmet Är Min Borg sa...

verkligen snygga galgar, riktigt duktigt gjort
kramis

Nyanser av vitt sa...

Hej
Guuuud vilken underbar blogg du har. Så mycket fint.
Jag har precis börjat blogga och har min första tävling med avslut imorgon kväll. Välkommen in
Kram Agneta

Lilla huset på prärien sa...

Oj GRATTIS till 2 år på bloggen! Härligt - du är så duktig på inlägg jämt.

Det där med bilderna lät otroligt avancerat så jag tror att jag hoppar över att fiffa med dem... *huva* Men dina är väldigt fina jämt!

Kram Jenny

Chani sa...

Those hangers are beautiful, did you make them?

Luiza sa...

Grattis till det 300:e inlägget.
Vad lustigt det kan bli...

Arbetet du utfört ser bedårande ut, och du, det är svårt att få till det med penseln ibland, men det har du lyckats med...

Kram/Luiza

Marie sa...

Hej Mia!

Först och främst, grattis på bloggens 2-årsdag. Vilken tur att du började blogga så att vi fick chansen att lära känna varandra. Nuförtiden känns det som att jag alltid har kännt dig och du är en av mina allra bästa vänner. Kram!

Ljuvliga galgar du har fixat iordning och undrande grannar det har vi nog de flesta här i bloggvärlden, hihi.

Ha det allra bäst, vi hörs!
Kram Marie

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
a wonderful idea and looks exceedingly first-class.
Your pictures come across once again absolutely well.
The favourite greetings,
Elke.

Barbara Jacksier sa...

I may not understand one word but I am captivated by the beauty of your photos.

Barbara Jacksier sa...

I may not understand one word but I am captivated by the beauty of your photos.

Anna sa...

Hej Mia!

Grattis till 2 år! Jag har njutit av dina vackra bilder varje gång jag är här och kikar och jag hoppas du fortsätter länge till:)

Galgarna är helt underbara! Hi hi jo jag kan föreställa mig att grannarna undrar:) Samtidigt så är ju växthus och uterum perfekta att ha fotosessioner i då de är så ljusa, även en mulen dag. Jag fotar nästan alltid i mitt:)

Kram
:)Anna

tania sa...

ciao sei tornata dalla toscana??
buona giornata
Mary

Kristoffa sa...

Nå har jeg kost meg med å titte i bloggen din. Her var det utrolig mye fint å se på:)

Ha en fin dag!

fleur de coton sa...

Bonjour,
J'habite en France en Bretagne au bord de la mer. Je trouve que votre blog est divin! j'adore l'ambiance, les teintes blanches....

Les cintres:
C'est une idée trés originale !!!
Pour une lingerie c'est trés chic !

Bonne journée.

annashusidingtuna sa...

Blogger kan bråka med mig också ibland och det är så frustrerande.
Men du har gjort jättefint med dina galgar och grannarna ja, bor man granne med en bloggare så undrar de nog vad man pysslar med ibland i julas så stod jag på en stol ute i snön och fotade utifrån och in i huset....
Kram Anna

spetsar och änglar sa...

Grattis till 2 år.

Så vacker och så inspirerande är din blogg!Har fastnat här en lång stund nu.

Åh riktigt fina blev dina galgar!

Ha det gott
Kram
Heléne

Christina - Lantmusen sa...

Åh vad fina galgarna blev! Bra pysseltips om jag skulle få tid över...

Ha en bra helg!

Ann-Catrin sa...

Godkväll Mia!
vad du kan alltså.. du är en ren inspirationskälla..
underbara bilder

Stor kram och trevlig helg
Ann-Catrin

Git sa...

Jättevackra galgar! har själv ett antal gamla i trä,kanske dags att pimpa dem nu när jag såg hur fina dina blev!

On The Wings Of Love sa...

Gorgeous hangers!! How inspirational!

So simple but so effective !

cheers
Bre

Madeleine sa...

Hej!
Jag vill bara säga grattis till dig och din blogg. Jag tittar ofta in till dig, du har alltid så fina bilder.

jasonbob sa...

stone island jacket
kd13
jordan 6
lebron shoes
steph curry shoes
yeezy boost 350
adidas yeezy boost 350 v2
hermes birkin
hermes online
hermes birkin