torsdag 2 oktober 2008

Fler skyltar och lite tags

Nu är kvällarna mörka..och jag vill bara tända en brasa och sitta och pyssla :) Tyvärr har jag inte så mycket tid över..efter jobb, städning, tvätt, läxläsning, handling och matlagning är det nästan läggdags..Man skulle, som någon bloggerska uttryckte det, ha 5 dagar helg och två dagar jobb ;)

Jag har gjort lite nya tags :)

Och så har jag textat på ytterligare en brädbit, denna gången använde jag svart märkpenna i stället för pensel och målarfärg..mycket lättare..fast det blir inte riktigt samma känsla tycker jag.

Nu är det många levande ljus tända på kvällarna...
Nu är det snart helg, hoppas ni skall hitta på nåt kul! Jag skall pyssla vidare, har planer på att tillverka en lampa, vi får se hur det går...*hihi* Sedan blir det förhoppningsvis nåt fynd på loppis :)
Kram
Mia

55 kommentarer:

MiA sa...

Tjo vad du är duktig på att texta! Så fantastiskt snyggt det blev!

Ha en fortsatt underbar kväll :)

Hem och Lycka sa...

Såå fint du pysslar! kram

Marina sa...

Oj, tillverka en lampa! Helt och hållet då?
Fina tags och fin skylt. Jag ska också göra skyltar men jag kommer liksom inte så långt som att gå ner och måla brädbiten.
Visst skulle det vara så at man hade 5 dagar helg och två jobbdagar.

lottens vita och gröna sa...

så fint mia, vackraste korten av alla, du är såååå inspirerade och får nog igång mmången latmask som är leeeeee på allt..talar om mig själv, hihi! har iaf varit på flitiga fredrikas butiks öppning med caroline, de gav med sån energi! ha det gott i din varma vackra kammare! kramilikram lotten

Mitt nya vita hem sa...

Har testat en gång att texta på en brädbit, men nu när jag ser dina så skall jag nog aldrig visa den för nån :D Jättefint

Skatan sa...

Godkväll frun.

Jag bara älskar dina skyltar...det är någonting visst med dem!

Kram,

A.

Mamma C sa...

Du är så duktig på dina skyltar som du gör. Ska bli spännade att se hur lampan blir.
Kram Mamma C

Karin Lindström sa...

Hej Mia!
Skulle smyga in och kika på dina kastanjer men så hade du gjort ett nytt inlägg, vad trevligt!
Jag tror allt du rör vid blir makalöst. SÅÅ fina tags och dina brädor är oxå verkligen fina. Jag är en dålig pysslare, i alla fall med papper men det får det bli ändring på.

Tack igen för allt fint du visar.
Många kramar
Karin

Ps lycka till med loppisfynd i helgen!

♥ Pia... sa...

Hejsan ..åå vad fina tags..tusan vad du är duktig på sånt...lampa..hmmm.lät intresant..ja, jag ska gå på Mârten denna helgen..som det heter här i västvärmland...:) hoppas regnet kommer av sej bara:)..ha de..väntar på att få se en ..LAMPA nästa gång va:)..Kram..PIA

Sara sa...

Hej
Vad mycket fint du pysslat! Ha en fin fredag.
Kram Sara

Millas hem sa...

Jäpp! Det låter alldeles förträffligt...fem dagar ledigt och två arbetsdagar! Vilken lycka det hade varit.
Charmigt pyssel du fått till och din nya lilla brädbit med text ser jättefin ut!
Här tänds det också ljus och vi myser...längtar efter att göra en brasa och att bara känna värmen omfamna mig!
Ha en mysig helg...med lamptillverkning då kanske!
Kram Camilla

Mitt hem i Frankrike sa...

Vilken harlig skylt, det blev ju jatte fint med pennan tycker jag.

Jo jag kanner igen, man vill bara pyssla och dona har hemma men tiden racker inte till.

kram

Mitt hvite hus sa...

Så kreativ og flink du er=) Plamkebiten med teksten på er rå fin. Nydelige bilder=) Nyt resten av kvelden . Klem Kerstin

Granne med Selma sa...

Brukar kika in här då och då och slås alltid av att din layout är så läcker! Hur får du dina kort så stora? Urfint!
/Sussie

~Becca~Bluebird Rose sa...

:)
Very lovely!!

Magdalena sa...

heia..
du ER så duktig!!
du HAR så mange idèer...
det BLIR så vackert,- alltid....

kram til deg min venn~~~~

Evas Paradis sa...

Du är verkligen en fena på att texta ... superfint!
Tagsen är verkligen vackra också ... lite avis ;-)
Trevlig helg till dig också
Kram Eva

Hulda sa...

Virkelig flotte tags du har laget, kjempefine er de! :) Likte også godt det du har skrevet på trebiten. Flotte bilder!! :) Jeg viser fattigmannssølv i dag på bloggen.

Snusilus o Sannibus sa...

Så mycket fint du gör :)

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Unknown sa...

So simple and so lovely as always.

Anonym sa...

Oh Mia, your tags are so beautiful! And as always your photos, a treat for my eyes..Thank you and have a great week-end. Hugs. Anne

LantlivsAnette sa...

Ohhh jisses vad du är duktig !!
Vad du kan alltså...
Allt du gör blir så vackert...
Kram Anette

Hannis sa...

Du är en stjärna Mia!

Lycka till med Loppisjakten i helgen!

Kram Hannis

Ps.
Du informerar väl på din vackra blogg när erat hem kommer i Aftonbladet?!
Eller har jag missat det?

Stämningsfullt sa...

Hej!
Vad duktig du är!! Du gör så himla fina saker :)
Hoppas din helg blir bra.
Kram!

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh vad fina tags..helt ljuvliga..nu blev jag allt sugen..

Så spännande det låter med egen lamptillverkning..
ha det så br ai helgen..här ska jobbas..
kram anna

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fina tags du gjort! Och som vanligt är du jätteduktig när det kommer till att skriva/måla text. Snyggt!

Vi planerar fortsatt arbete i lägenheten. Rolig helgaktivitet! Ska städa undan och plocka lite, så att vi kan komma igång med renoveringen av arbetsrummet. Sen ska jag ha sovmorgon. Är så himla trött!

Hoppas att du får en riktigt fin helg!

Willewira sa...

Vad duktig du är!!

Tagsen är jättefina!! Och skylten också....

Håller med dig.. tiden bara rinner iväg och helgerna är alldeles för korta!!

Willewira sa...

Ibland jobbar fingrarna fortare än hjärnan!!!

Glömde ju säga hej då och TREVLIG HELG!! ~:)

Kram Willewira

Från A till O med Jenny sa...

Hmmm....5 dagar helg och 2 dagar jobb, låter helt ok..*ler*
Tyckte texten såg lite sliten ut när du använt pennan för den verkar inte ha trängt in i trät jämnt....snyggt tycker jag men helt klart en annan känsla med färg och pensel
Ha en bra helg
Kram jenny

Ann-Catrin sa...

Morrn!

an du inte smitta ner mig med kreativitet och skaparlust, sånt där är jag så himla usel på.. tur jag kan komma in till dig och titta på allt vackert!!
ja du tid är en bristvara..och nu är det helg.. som vanligt lär den väl gå i rasande fart!!

Ha det gott vännen!!
Stor kram A-C

Änglahem sa...

Hejsan Mia,

Blev väl jättebra med penna med! Men du gumsan?.....vad står där?=vad betyder det?*fniss*....frågar jag för mycket nu igen eller?*haha*

Strunt i städningen och pyssla och ha det mysigt istället!!*geni*....eller kanske inte...

Nåväl...Ha en skön helg!!! även om den tyvärr bara består av 2 dagar...ännu!

Kramaaaar, Ulrika

Anonym sa...

Åh så vackert! Och det är en sån härlig känsla i din bilder... Så vackert med spetsen och ljuset... Din skylt och dina tags blev ju jättefina! Du skriver så snyggt...

MÅnga kramar M

spetsar och änglar sa...

Ja inte är det lätt att hinna med allt.
Men jag tycker iallafall att du är så kreativ och en stor inspirationskälla. Trots tidsbrist.

Vackra Tags!!!!!

Ha en skön helg
Kram/Heléne

Nygammalt sa...

Så fint du har gjort det! Inte märks det att du har lite tid över =)

Ha en härlig helg!
Kram.

Nicole sa...

Ljuvliga tags du har gjort och brädan är jättecharmig! Jag håller på med några små textningar också och funderar på om jag ska använda pensel eller penna...
Ja visst borde det vara fem dagar helg och två dagar jobb, det skulle ju vara det ultimata! Men nu är det snart helg i alla fall! ha det bra!

Inspiration i vitt sa...

Hej, dina tags är så fina, jag älskar kort av alla de slag och det är så roligt att se vad andra gör.
Du är så duktig att få texten fin på dina brädor, verkligen.
Det ska bli spännande att se din lampskapelse undrar nu vad du hittat på.
En fråga, vart köper du de där mojängerna som du har i hålet på korten. Jag har ju en sådandär hålmaskin och brukar köpa dom jag använder i en pysselaffär här i stan men hon har inga mer och dessutom ligger det så få i förpackningen, för mig går det åt massor eftersom jag säljer kort till butiker.
Kram och ha en härlig helg/Ingela.

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej älskade vän!!!

Så mycke fint du pysslat med nu då....ljuvligt.
hoppas du får en underbar pysselhelg.
Jag ska sy ihop massa kakor som ligger å väntar.maken ska byta fönster på övervåningen, så jag drar mig nog undan...hihihihi..
Har tänkt besöka en för mig ny loppis oxå.hoppas finna nått roligt.
har ju ännu inte hittat mig en lampskärm som jag gillar.

Ha det bäst vännen!
Kram Nilla

Sallys hus sa...

åå himmel så fint!

Jag vill oxåååå...
men nu har jag snart en egen liten pysselhörna så då ska jag minsann också sätta fart.....sååå fina tags och texten på brädan...du är sååå duktig!

Ha en härlig helg!
Kraaaam

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så snyggt! Jag borde göra jag också... jag gick ju en kurs i kalligrafi förra året... men har knappt gjort något sen dess...Nu blev jag inspirerad igen.
Kram
Marie

Eva Agnes sa...

Härliga tags och jättefin bräda.
keep going!
Kramar och trevlig helg till dig också.
Eva Agnes

♥ Pia... sa...

Hej..önskar dej en trevlig &"lövlig" helg..vitsigt va:)..med tanke på att du ska prasslamed löv...kram PIA

Eva sa...

Hallå där borta!
Härligt pyssel du visar. Hur i hela friden får du tiden att räcka till?
Är så sugen på att pyssla så jag blir tokig! Kanske blir lite pyssel i helgen. I morgon bär det av mot stora staden och kanske en och annan loppis där, vem vet? Får se hur mycket jag får igenom hos gubben.
Kram Eva

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du gjort. Gillar dina tags väldigt mycket. Har också provat både pensel och märkpenna och det är ju mycket lättare med märkpenna.

Ha en bra helg och sköt om dig!
Kram Ullis

Sara Mårtensson sa...

Vad duktig du är!! Impad! :-)

Önskar dig en trevlig helg!!

Kram

Mitt hem i Frankrike sa...

Tackar !! Trevlig helg pa dig ocksa !!!

kram

Viola sa...

Ljuvliga bilder från dig som vanligt, så vackra, idag har jag och go vän varit på loppistur hela dagen, haft så härligt ihop och bara pratat och fnittrat och besökt mängder av nya loppisar, kan inte va bättre, ha en skön helg, kram VIOLAN

Marie sa...

Hej Mia!

Så mycket fint gör, både tagsen och brädan är underbara! Ska bli spännande att få se ditt lampprojekt, nyfiken!
Hoppas du gör några loppisfynd i helgen! Fy, så himla synd med skrivbordet. Vet ju hur länge du har letat!!!

Ha en härlig helg och så hörs vi!
Kramar i ett stort lass
Marie

Och du, det är en liten medaljong som jag knytit runt ljuset!

Anneli sa...

Vilka Jättefina saker du gör - Gillar mycket... ;)
Kramis och trevlig Helg/Annelie

Karin sa...

Hej Mia! Så mycket jag har missat sedan sist...har inte riktigt hunnit med bloggningen det senaste. Hösten är så intensiv - så ja tack gärna fem dagar helg! Hade passat mig utmärkt. :D

Så otroligt läckra tags. Gillar blandningen av det rustika och det mer romantiska. :) Skylten blev också jättefin. Jag tänker fortfarande på hur fint du textade i växthuset tidigare i år och tänker att till våren när växthuset är klart (och jag har mer tid!) då ska jag också texta något...

Tack för all inspiration och ha en riktigt skön och ledig helg! Nu ska jag ge mig iväg till favvo-loppisen och sen blir det kanske en kanelbulle eller två!

Ha det gott! Kram Karin

Unknown sa...

Those tags are so lovely. Your are so creative.
Have a nice weekend.
bye,
Marianne.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Mia, vilka fantastiskt vackra tags du har gjort, så himla snygga och vad du textar fint! Och vilka foton, snygga och proffsiga! Ja, 5 dgr ledigt o 2 dgr jobb skulle passa mej bra med; ) Ha en bra helg! Mari.

Kannor och karaffer sa...

Åh himmel vad du är duktig på att texta - det blir ju hur fint som helst och ser så där gammalt slitet ut - det är så fint.

Ha en bra dag!
Ann

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbart vackert Mia!
Trevlig helg, goa vän!
kram
nina

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Hej du goa pysselgumma!
Jag skrev till dig i går igen om sjalen, ser inte ut som det kommit med. Hursomhelst den är inköpt i en butik här i stan och är av märket Soya.
Du Mia, kika in till mig, där finns något åt dig :D
Önskar dig en skön ny pysselvecka!
kram
nina

Betty sa...

Har jag verkligen missat din blogg den är jättefin ! Vad roligt att ni ska hälsa på oss dessvärre är det min lediga helg så håll tillgodo med miin man istället.

välkomna till vår butik !

Kramar från Betty !