onsdag 2 januari 2008

Vardagsrum - livingroom

Nu börjar det bli färdigt i vardagsrummet..jag är sååå nöjd med färgen, det känns skönt att ha blivit av med det ilsket orange-röda väggarna och "bastutaket" och få lite vilsam vit/beige färg att vila ögonen på i stället:)
Fast jag har kommit på att jag vill mura upp en ny TV-bänk (stackars maken, Lilla Blanka har alltid nya idéer)...så det blir lite mer röjande innan det är helt klart...men här kommer i alla fall lite bilder på delar av rummet.

Vit soffa och fåtöljer..titta inte för nära, det är hög tid att tvätta tyget som börjar anta en allt mer grå-brun-dassig färg :o

En stor, tung kista har vi som bord..Perfekt att ha sällskaps-spel och sånt inuti.
Tung, stor möbel nummer 2...fyllt med lyktor, lite ljus och...
..morfars gamla biblar! Den äldsta står det 1834 i med vacker handstkrift, kul att ha tycker jag!

Ännu en lykta (har mani på lyktor tror jag)
Jag har fler bilder, men tänkte detta var en lagom dos :)
Ha en underbar dag och tack för att ni så troget tittar in till mig!!!
Kram
Mia

52 kommentarer:

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Det blev fint och ombonat mvh Maria Villa Nyhem

husnummer30 sa...

Superfint! Gillar verkligen kombinationen mellan de ljusa, mjuka möblerna och de gamla, fina trämöblerna! Och vem kan egentligen ha för många ljus och lyktor?!?!

//Jill.

Designe sa...

Åh va ljust och fräscht det blev! Vilka härliga fluffiga soffor..blev sugen på att slå mig ner där och bara slappa!:) Riktigt mysigt! Ha det gott! Kram :)

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

SHIT vad fint det är!! Vad duktiga ni har varit! *impad* Visst är det värt allt slit när man är klar?

Det är så fint med lyktor, du gör helt rätt som öser på!

Uhm... Befinner vi oss inte i Australien? ;-) Jag vet, min tid är helt galen, jag ska faktiskt försöka ändra på det NU. Tack vare dig!

Kram!

Karin

PS... Hälsa maken att jag har viss förståelse för det där med Nightwish *ler* De är ruskigt bra.

Anonym sa...

Hej Hopp!
Kikar in och ser vad du har för dig så här på det nya året! :)

Så himla fint det blev där i vardagsrummet! Färgen ser jättefin ut.. och vita fotöljer och soffor.. Underbart snyggt! Snaaaart ska jag med smyga in en vit fotölj hos oss.. trots sambons protester.. Precis som om han hade något att säga till om när det gäller inredningen! Muhahaa

kram och God fortsättning såklart!

Änglahem sa...

*pling* you´ve go mail.....

Änglahem sa...

got menar jag ju, så går det när man alltid har för bråttom

Karin i Villa Grå sa...

Grrr... GRRRRRRRR!

Det går inte att ändra tiden! Jag har ändrat till en annan tid (vilken är rätt? Jag valde Adelaide, det kändes som en vettig chansning) men när jag testskrev en kommentar hos mig själv stod det fortfarande en helt vansinnig tid, typ två på morgonen! Grrr!

Hur gör man? Vad har vi för tid här? Pliiis - hjälp! :-)

Kraaaam!

"M" sa...

Å vilket mysigt och trevligt rum du visar...så mycket fint

WhiteVintageDreams sa...

Oj vad mycket du hunnit med :). Det är riktigt spännande att få kika omkring här :)!
Vill oxå passa på att önska dig en God fortsättning på det nya året!
Kram

Snäckornas sjö sa...

Såååå snyggt rummet blev!!! Elegant och sobert är det.

Lyktor kan man ALDRIG ha för många av, det är min bestämda uppfattning.

Kramar

Randi sa...

Du är verkligen ambitiös - det går ju blixtsnabbt när du sätter igång! Och superläckert blev det!!! Grattis!
Kram Randi

Vardagstugg sa...

vad fint det har blivit!! verkligen imponerad! jag skulle också vilja ha ett sånt där fint bord/kista..får ut o leta :-D

Annelie

Karin i Villa Grå sa...

He he *skäms* Wolf sitter intill och har en utläggning om geografi... Adelaide ligger i Australien, vi bor närmast Stockholm - jahapp, då var det ordnat :-)

Kram!

Karin

Anonym sa...

vansinnigt fint! =)

Sallys hus sa...

Gott nytt år min vän!

Inte behöver du oroa dig för mig...men om du viste vad det värmer......det vet du förstås....
det är helt fantastiskt att läsa alla värmande ord från människor man aldrig träffat men ändå tycker att man känner.

Jisses vad duktiga ni varit!
Vad fint det blev!!!
Härligt med nytt o fräscht så här innan det börjar bli vår också.....fniss.....man har ju inte ens hunnit kasta ut julen förns man längtar efter vår.

Vad mysigt det var med tegelväggen.
Vi har murade block/småväggar med golvplankor på som tv-bänk. Jag stortrivs med den.

Jag gillar de där rustika möblerna ni har oxå....Mexikanskt va???

Ha det gott, kram katarina

Jessan sa...

Åh så fint vännen! Jag skulle gärna sjunka ner i en av de där mysiga sofforna!
Jättefina bilder!Kram!/Jessan

johanna sa...

Hej goa du!!!
Vilka helt underbara bilder!Älska dina böcker så fina..Hoppas du har haft en bra nyår..
Kraaaam

Wolf sa...

Halloj,

Jodå jag har sett bilden, som du skickade via frugan. Glömde helt enkelt bort att svara dig *skäms* Det kommer bli grymt bra när du är klar, har du även fixat fönster till taken, eller använder du något annat till det? Själv tänker jag köpa plasttak på byggmax, grymt bra och billigt.

Jag skall vid tillfälle publicera ritningen på våret framtida växthus så du kan bilda dig en bättre uppfattning om hur det kommer att se ut.

Ha det så bra,
Kram
Wolf

Annika sa...

Jag hittade din fina blogg idag! Hit kommer jag tillbaka.

Anonym sa...

ungefär exakt *blink* ligger grönbergs int. i götet?

Guldkorn i min vardag! sa...

Oj så fint det blev med den färgen, liknar faktiskt den färg som vi har i vårat vardagsrum(man blir inte less på den), ljuslyktor är alltid fint har själv ett "antal" som lyser ett måste i denna mörka årstid.
Ha det gott!
Kram Ulla-Bella

Unknown sa...

Åh det blev verkligen helt fantastikt, skulle gärna slå mig ner och vila/njuta en stund i den soffan oavsett om den börjar bli lite grådassig, ler
KRAM Petra

Hanna i Det stora grå huset sa...

Vilka fina biblar du har...
Gillar verkligen sånna detaljer!

Kram Hanna

Marie sa...

Vad ljust och fint vardagsrummet blev, det ser verkligen inbjudande ut. Många fina detaljer, såsom biblarna och den lilla trälådan.

Ha en bra torsdag!
Kram Marie

Ps. Vem har inte mani på ljuslyktor, hihi!

På min gatan i stan sa...

Va snyggt!!! :-)

Kram Martina

Goa sa...

Heeej...och "Gott Nytt" på dig!!
Hoppas ni har hunnit fira nyår...som ni har slitit och sååå fint det har blivit!! Va, visst måste du vara jättenöjd!!
Där skulle jag gära sitta och njuta av alla dina vacra saker och varför inte bläddra i en bibel...det skulle nog se bra ut iaf..:)
Du har ett underbart hem...bara så att du vet!!
Massa varma kramar till dig...från mig!!

LantlivsAnette sa...

Men du...wow alltså , vad snyggt det blev,vad ni har jobbat och legat i ! men det var mödan värt , jag vill också måla om här hemma,jag har så mycket gult och creme som jag vill ha vitt !!
Vad vackert skåp du har också...
Kram Anette

Kristin sa...

Underbart vardagsrum!!! Jag skulle också vilja ha vita soffor, det blir nog det så småningom, övertalning pågår här hemma. Kan man slänga allt i maskinen så kan det ju bli vitt igen efter att ha blivit lite solkigt!!!

Fint med träet till det vita. Ibland vill man att det ska bryta av lite.

Kram!

/Kristin

Lotta sa...

Vilken härlig blogg jag hittade till här! Tack så jättemycket för besöket på min sida!

Så himla fint och mysigt du har det hemma!

Är det ok om jag länkar dig?

Varma hälsningar
Lotta

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Men så fint det blev.tänk vad lite färg kan göra...hihi...
Kram Pernilla

cicci sa...

Det blev ju jättevackert! Fina härliga skåp oxå!
Kram Cicci

faster atta sa...

Så fint det blev!! Älskar din soffgrupp, vitt är så fint! Vi har en mörk, men den är underbar den med... Passar in perfekt i rummet den står i!

Murad tv bänk... spännande! Vitt tegel?

Maria sa...

Super fint! Ni måste vara helnöjda med resultatet. Skall bli kul att se tvbänken när den är klar!

monique sa...

Thank you for posting such a nice comment on my blog.
I really like your blog and you sure have a beautiful home!
I will come back for a visit again.
Take care.
Monique.

H ennA sa...

Gillar det jag ser, mysigt, ombonat och mycket lyktor. Det rustika i möblemanget..just perfect!
God fortsättning och ha det bäst!

Kram / Anne

Sophie sa...

Vad mysigt det blev i ditt vardagsrum. Vitt är ju jätte fint, det blir ju aldrig fel. Bättre att ha färg på detaljer istället.
Vad är det för färgnummer på väggen?

Ha det bra/ Wilmas vind

Solsjö - Under en vind sa...

DEt lyser verkligen av ro och stillhet i detta rum! Så fint och varmt! Må gott! Kram!
Imorgon syns det snickrade...så får vi se om det var som du trodde....*ler*....

Anonym sa...

Vad mysigt vardagsrum du har.
Vi har en möbel i liknande stuk som din bokhylla.

Matilda är för det mesta glad och ler. När jag tänker efter är det inte ofta hon är ledsen.
Ett härligt barn är hon. Tack för att du uppmärksammade det.

Kram Bodil.

Ewa sa...

Å så fint du/ni har!

/Ewa

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilket vackert rum!!! Och fin skåp med alla lyktor och så många snygag detaljer!! Mari.

spetsar och änglar sa...

Sååå mysigt det blev!!!Och vilka vackra biblar.Ha det gott/Kram Heléne

Radhusdrömmar sa...

Det blev jättefint! Det ser mysigt ut! Jag tänkte höra om jag kan få länka till dig på min sida?

Gott Nytt År förresten!

Kram
Johanna

Maria sa...

Va superfint det blev, ljust och fräscht....och vackra detaljer i bokhyllan!!

Nygammalt sa...

Wow så mysigt ni har fått det!
Har likadan soffa och den har fått samma nyans som din ;) *hi hi*
Gillar verkligen ditt soffbord, skulle gärna ha ett liknande.
Kram.

Ljuva ro sa...

Men så bra det blir! Va många fina saker du har i ditt vardagsrum! Fint med gamla biblar!

Anonym sa...

Vad fint det blev! Lugnt och harmoniskt! Soffan ser väldigt slapp vänlig ut .)

Hulda sa...

Så FLOTT det var i skapet ditt! Likte også veldig godt den lille lykten du har hengt opp på siden av skapet. Kjempefint! Så flott med alle bildene!

Wickans värld sa...

Visst är det fint med gamla biblar o postillor?
Du har fö jättefint hemma hos dig!
Alltid kul att titta in här!

God fortsättning!!

junhe sa...

du har verkligen fått det mysigt, ombonat och hemtrevligt i vardagsrummet=) och jag gillar ditt stora skåp, med allt ögongodis i. jag gillar att lägga fram gamla fina böcker, lyktor (har oxå mani på lyktor, skönt att inte vara ensam=). önskar dig oxå en trevlig helg/ kramen

Brunkullan sa...

Så vackert du har fått det!! Jättefint:-D
Vita soffor ja. Jo jag vill ju ha det, men kanske inte är så smart med småbarn..men så länge det går att tvätta och man har nått att byta med under tiden!

Ektorp, Ekeskog eller en howard står på önskelistan!
Susanne

Mike sa...

You need to come to my house and redo my living room.